K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2013, 10:20   #1
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Stop af sygedagpenge nye regler

Nogen der ved præcis hvad de nye regler er for at stoppe sygedagpenge. Min sagbehandler vil stoppe mine da der ikke er forlængelsesmuligheder. Og sagde at fra jan 2013 er der en ny procedure. De kan ikke lægge ressourceprofilen til grund men skal udarbejde en handlingsplan med borgeren.
Jeg har ikke kunnet finde noget på nettet om nye regler. Nogen der kender dem?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 10:46   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg har forstået det....så skulle der ikke være nogen ændringer når det gælder sygedagpenge....

De har da heller ikke lavet nogle ændringer i sygedagpengeloven....som de jo skulle hvis der er nye ændringer...

Du kan selv se reglerne på forsiden under det link der hedder sygedagpengestop...http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Omvendt...så ved jeg at hvis man feks skal se på fleksjob eller førtidspension eller ressourceforløb....ja så skal man have lavet nogle ting på en anden måde...

Der skal laves nogle rehabiliteringsplaner...du kan se mere om disse her http://www.k10.dk/showthread.php?t=25550

Så jeg ved ikke om det er det din sagsbehandler tænker på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 12:29   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej der er ikke kommet ændringer i sygedagpengeloven endnu, men de arbejder på en god løsning/model efter sigende, som snart bliver fremlagt.

Så må vi se om varighedsbegrænsningen bliver ophævet.....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 16:59   #4
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Der er nu kommet ændringer i sygedagpengeloven.

Bekendtgørelsen om arbejdsevnemetoden (reglerne om ressourcprofilen) ophører, men så vidt jeg har forstået har de bare "glemt" at melde dette ud officielt.

Kommunen skal fortsat forholde sig til arbejdsevnen, men kravet om at gøre den gennem en ressourceprofil bortfalder. Dette også forinden stillingtagen til ophør af sygedagpenge ved generel varighedsbegræsning - nu skal kommunen dog også tage stilling til rehabiliteringsforløb.

Den generelle varighedsbegrænsning har de desværre ikke afskaffet i denne omgang.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 20:06   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Er disse "ændringer" eller påtænkning af samme anført i og omkring sygedagpenge loven og dennes restriktioner, for det skal de vel. Det skal jo ikke være sådan at man/vi skal gætte os til det eller sige "nårh ja ok" når vores sagsbehandlere siger at det er blevet anderledes.

Det må jo fremgå evt. af retsinfo. eller så?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 16:09   #6
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SBAM Se meddelelser
Der er nu kommet ændringer i sygedagpengeloven.

Bekendtgørelsen om arbejdsevnemetoden (reglerne om ressourcprofilen) ophører, men så vidt jeg har forstået har de bare "glemt" at melde dette ud officielt.

Kommunen skal fortsat forholde sig til arbejdsevnen, men kravet om at gøre den gennem en ressourceprofil bortfalder. Dette også forinden stillingtagen til ophør af sygedagpenge ved generel varighedsbegræsning - nu skal kommunen dog også tage stilling til rehabiliteringsforløb.

Den generelle varighedsbegrænsning har de desværre ikke afskaffet i denne omgang.
Min kommune kører efter disse nye regler du omtaler, specielt det med ressource profilen og at den ikke længere er gældende har jeg lige været igennem da jeg lige har søgt fp.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge miki35 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 08-10-2012 00:04
Sygedagpenge-stop!!! Shade Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 21-08-2011 10:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Sygedagpenge stop jabma Alt det andet 6 27-04-2010 23:33
Regler vedr. sygedagpenge. TinaB Dit og Dat 5 12-05-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension