K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 15:25   #71
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Hansen Se meddelelser
"Klappekagekurser" har, som Maj-Britt beskriver, ikke til hensigt at bringe folk nærmere beskæftigelse, men udgør blot klam strafforanstaltning, der sigter på at beslaglægge individets tid. Dansk retspleje har traditionelt stillet som betingelse, ved beslaglæggelse af tid og frihedsgrad, at man skulle have begået noget kriminelt; ergo fængsel. Nu har man, ad omveje der ikke er synlige på Kraks-kortet, fået kriminaliseret ledighed med tilhørende sanktionsregime.

Vi kan til gengæld "glæde" os over at skatteyderne lænses for 7,5 til 12,5 mia. kr årligt (alt efter hvem man spørger), for de komplet åndssvage tvangsforanstaltninger der er søsat. Pengene kunne i stedet bruges til afvikling af ventelister, bedre ældrepleje, renovering af skoler, eller for den sags skyld skattelettelser, alt efter temperament. Gider ikke høre på al det pjank om forskellige mangler og udhulet service i den offentlige sektor. Der er penge nok - men de skylles ud i lokummet på bedste Molbo-manér, så længe der oppebæres en idé om at tvangsaktivering tjener et formål.
der skal rigtig uddannelse til og det vil koste langt mere end 12.5 mia
uddannelse og jeg mener rigtig udannelse og ikke et kagekursus
men hvad vil du selv gør for at få folk væk fra passiv ydelse.
du mener vil ikke bare fordi man ikke synes arbejde er noget for en, så skal staten betale ens omkostninger.

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-04-2010 kl. 15:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:42   #72
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der skal rigtig uddannelse til og det vil koste langt mere end 12.5 mia
uddannelse og jeg mener rigtig udannelse og ikke et kagekursus
men hvad vil du selv gør for at få folk væk fra passiv ydelse.
du mener vil ikke bare fordi man ikke synes arbejde er noget for en, så skal staten betale ens omkostninger.
Det er IKKE statens penge, det er dine og mine.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:49   #73
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
MTRVR1. Jeg vil bede dig om at hoppe et indlæg længere tilbage (kl. 13:39), der liggere tættere på det du skriver om ovenfor. Her fremgår det, at jeg har det ganske udmærket med det at "yde", hvis det er baseret på overenskomstmæssige vilkår. Ved gratis tvangsarbejde er vi ovre i en helt anden bolgade.

Desuden er vi helt enige omkring spørgsmålet om uddannelse. Det er faktisk den eneste størrelse der giver mening p.t.. De fleste eksperter er enige om, at den nuværende krise vil vare ved yderligere 2-3 år. Den tid kunne passende bruges på kompentencegivende uddannelse.

Der er bare den hage ved det, at de fleste kommuner er faldet i med flosklen "den hurtigste vej tilbage til arbejdsmarkedet". Det lyder rigtig dynamisk og friskfyr-agtigt, synes jobkonsulenterne selv. Der er bare ingen hurtigste vej tilbage på arbejdsmarkedet lige i øjeblikket. Kommuerne vil helst tilbyde korte kurser, så som truckcertifikater, pc-kørekort og andet pjat, som arbejdsgiverne ikke kan bruge til en høstblomst. Desværre tænker stort set alle kommunerne sådan. De pumper titusindevis gennem samme (billige/korte) kursustyper, hvorefter de alle skal ud og slås om samme 2-3 hotjobs i hele regionen bagefter.

En smart kommune villle derimod bide i det sure æble og implementere en mere langsigtet strategi, i erkendelse af at "vi nok får den fyr rendende hér de næste 1-2 år alligevel". Gi' ham en billet til forvaltningshøjskolen eller anden relevant uddannelse, så vi får lukket denne kontanthjælpssag en gang for alle. Jobcentrene bruger slet ikke uddannelsesrevalidering i det omfang de kan/burde, omstændighederne på arbejdsmarkedet taget i betragtning lige nu.
__________________
www.fugazi.dk
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:55   #74
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Det er IKKE statens penge, det er dine og mine.
Men hvem betaler så til kassen.
hverken du eller jeg når vi er på passiv overførelse.
så nej det er ikke mine penge. Har jeg betalt til kassen Ja
samt min indkomst gør at jeg ikke belaster kasse lige så meget
som hvis jeg kun havde sygedagpenge og ikke andet.

Hvis man ikke er syg, skal der iværksætters uddannelse og så man har bedre kompetencer til arbejdsmarkedet.
ellers er der jo ikke nogen til at betale til kassen.

jo flere som er på passiv overførelse, jo færre penge til resten af samfundet som skoler børnehaver og o.s.v.
der er ingen undskyld for ikke at prøve at finde et arbejde eller tage en uddannelse. Hvis man ikke er dokumentet syg eller bliver syltet af kommunen i et par år.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Hansen Se meddelelser
MTRVR1. Jeg vil bede dig om at hoppe et indlæg længere tilbage (kl. 13:39), der liggere tættere på det du skriver om ovenfor. Her fremgår det, at jeg har det ganske udmærket med det at "yde", hvis det er baseret på overenskomstmæssige vilkår. Ved gratis tvangsarbejde er vi ovre i en helt anden bolgade.

Desuden er vi helt enige omkring spørgsmålet om uddannelse. Det er faktisk den eneste størrelse der giver mening p.t.. De fleste eksperter er enige om, at den nuværende krise vil vare ved yderligere 2-3 år. Den tid kunne passende bruges på kompentencegivende uddannelse.

Der er bare den hage ved det, at de fleste kommuner er faldet i med flosklen "den hurtigste vej tilbage til arbejdsmarkedet". Det lyder rigtig dynamisk og friskfyr-agtigt, synes jobkonsulenterne selv. Der er bare ingen hurtigste vej tilbage på arbejdsmarkedet lige i øjeblikket. Kommuerne vil helst tilbyde korte kurser, så som truckcertifikater, pc-kørekort og andet pjat, som arbejdsgiverne ikke kan bruge til en høstblomst. Desværre tænker stort set alle kommunerne sådan. De pumper titusindevis gennem samme (billige/korte) kursustyper, hvorefter de alle skal ud og slås om samme 2-3 hotjobs i hele regionen bagefter.

En smart kommune villle derimod bide i det sure æble og implementere en mere langsigtet strategi, i erkendelse af at "vi nok får den fyr rendende hér de næste 1-2 år alligevel". Gi' ham en billet til forvaltningshøjskolen eller anden relevant uddannelse, så vi får lukket denne kontanthjælpssag en gang for alle. Jobcentrene bruger slet ikke uddannelsesrevalidering i det omfang de kan/burde, omstændighederne på arbejdsmarkedet taget i betragtning lige nu.
er helt enig

Sidst redigeret af Stezu; 08-04-2010 kl. 22:18. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:26   #75
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Hansen Se meddelelser
MTRVR1. Jeg vil bede dig om at hoppe et indlæg længere tilbage (kl. 13:39), der liggere tættere på det du skriver om ovenfor. Her fremgår det, at jeg har det ganske udmærket med det at "yde", hvis det er baseret på overenskomstmæssige vilkår. Ved gratis tvangsarbejde er vi ovre i en helt anden bolgade.

Desuden er vi helt enige omkring spørgsmålet om uddannelse. Det er faktisk den eneste størrelse der giver mening p.t.. De fleste eksperter er enige om, at den nuværende krise vil vare ved yderligere 2-3 år. Den tid kunne passende bruges på kompentencegivende uddannelse.

Der er bare den hage ved det, at de fleste kommuner er faldet i med flosklen "den hurtigste vej tilbage til arbejdsmarkedet". Det lyder rigtig dynamisk og friskfyr-agtigt, synes jobkonsulenterne selv. Der er bare ingen hurtigste vej tilbage på arbejdsmarkedet lige i øjeblikket. Kommuerne vil helst tilbyde korte kurser, så som truckcertifikater, pc-kørekort og andet pjat, som arbejdsgiverne ikke kan bruge til en høstblomst. Desværre tænker stort set alle kommunerne sådan. De pumper titusindevis gennem samme (billige/korte) kursustyper, hvorefter de alle skal ud og slås om samme 2-3 hotjobs i hele regionen bagefter.

En smart kommune villle derimod bide i det sure æble og implementere en mere langsigtet strategi, i erkendelse af at "vi nok får den fyr rendende hér de næste 1-2 år alligevel". Gi' ham en billet til forvaltningshøjskolen eller anden relevant uddannelse, så vi får lukket denne kontanthjælpssag en gang for alle. Jobcentrene bruger slet ikke uddannelsesrevalidering i det omfang de kan/burde, omstændighederne på arbejdsmarkedet taget i betragtning lige nu.
Jo, min den ældste, uddannet IT supporter, er p.t. ledig og er tilbudt at blive buschaffør.

Han er helt enig med dig i flosken "den hurtigste vej tilbage til arbejdsmarkedet" og han undrer sig over at det ikke hedder den mest effektive vej tilbage til arbejdsmarkedet.

For hans vedkommende er det IKKE den hurtigste vej at de betaler for et sølle 2 dages kursus i et eller andet It, han lige har fået 12 i.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:34   #76
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Helene, jeg har skam ydet for min KH i dag, 4. dag på klappekagekurset:

8.45 fik jeg allernådigst lov til at køre hjem og hente en hund, som jeg så tullede afgang med en lille times tid.

Vel tilbage sad jeg i gården og lagde skumle planer med en anden kursist til 10.45, hvorpå jeg fik lov til at køre hjem.

Så jeg kan næste gang modtage min KH med løftet pande :-)

Helene, jeg gider sørme godt arbejde.

Jeg var hundetræner under aftenskolelovgivningen i 3 år, havde kun fri fredag, som gik med at lave læreplaner for mine hold og dokumentere at de planer blev overholdt.

Jeg var på en skole som reng-ass. i over 4 år, jobbede alle 7 dage, jeg havde gymnastiksalene og de blev jo brugt konstant.

Jeg var stuepige på Scandic hotel på Høje-Tåstrup station, også der jobbede jeg hver dag, gæsterne skal jo have skiftet håndklæder både lør- og søndag.

Havde jeg ikke alle de skavanker, så var jeg i job i morgen.

Hvad jeg skrev var at jeg har et fint liv UDEN job, jeg lever og ånder ikke for at være på arbejdsmarkedet.............jeg har aldrig skrevet, at jeg ikke gider arbejde.
Er der noget jeg totalt har misforstået?

Du er jo ikke sendt på det kursus for at blive aktiveret/arbejde for din kontanthjælp/dagpenge - så vidt vides er du dèr for at blive afklaret i forhold til dit helbred og om hvad din fremtidige hylde skal være i systemet. Dit forsørgelsesgrundlag er fuldstændig underordnet da alle syge skal afklares, på den ene eller den anden måde. (ønsker de f.x en pension)

For mig en enorm forskel, på tvungne aktiveringsfabrikker ala klappekage for lidt småmønt, og så afklaring af syge menneskers arbejdsevne og hvor de skal befinde sig efterfølgende.

Sådan èr det bare, hvordan skulle man ellers afklare? (dem der ikke er fritaget af lægerne)

Sidst redigeret af Ingrid; 08-04-2010 kl. 16:42.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:34   #77
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej jammen dog ikke VKO der vil noget med social der snakker og røven går som sagt tideliger alle partierne er et en **** bedre desvære mon snartm an skal sifte ens social stemme ud til noget andet :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:45   #78
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Er der noget jeg totalt har misforstået?

Du er jo ikke sendt på det kursus for at blive aktiveret/arbejde for din kontanthjælp/dagpenge - så vidt vides er du dèr for at blive afklaret i forhold til dit helbred og om hvad din fremtidige hylde skal være i systemet. Dit forsørgelsesgrundlag er fuldstændig underordnet da alle syge skal afklares, på den ene eller den anden måde.

For mig en enorm forskel, på tvungne aktiveringsfabrikker ala klappekage for lidt småmønt, og så afklaring af syge menneskers arbejdsevne og hvor de skal befinde sig efterfølgende.

Sådan èr det bare, hvordan skulle man ellers afklare? (dem der ikke er fritaget af lægerne)
Nej, jeg er der for at kommunen kan få sin refusion og længere er den ikke.

Sund kost ( chokoladekage, æblekage, kyllingeoverlår plasket ind i olie og smør til det hvide franskbrød) fjerner IKKE de rygerelaterede skavanker, jeg har ( udover de andre skavanker, jeg også tumler med) og hvordan har de planlagt at afklare mig ved at jeg 2 gange om ugen må gå en tur med min hund??

Ikke en eneste ser om jeg virkelig går med den hund, jeg kan i princippet gå hen og besøge min agilitytræner, der bor 5 min. fra stedet , han er selvstændig og altid hjemme.

Hvordan vil de afklare "syge", der er sendt i fitnesscenter, hvor de træder to omgange på en cykel, køber kaffe og sludrer de næste to timer??

Hvad afklarer mig i forhold til at psykologen i morgen skal pludre løs om konflikter?? HUN laver et oplæg, vi har at lytte.

Min læge kan afklare mig, de kan IKKE, de kan spilde min tid, bortset fra at det er ok at gå en tur med hunden, det skal jeg jo under alle omstændigheder.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 17:06   #79
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Nej, jeg er der for at kommunen kan få sin refusion og længere er den ikke.

Sund kost ( chokoladekage, æblekage, kyllingeoverlår plasket ind i olie og smør til det hvide franskbrød) fjerner IKKE de rygerelaterede skavanker, jeg har ( udover de andre skavanker, jeg også tumler med) og hvordan har de planlagt at afklare mig ved at jeg 2 gange om ugen må gå en tur med min hund??

Ikke en eneste ser om jeg virkelig går med den hund, jeg kan i princippet gå hen og besøge min agilitytræner, der bor 5 min. fra stedet , han er selvstændig og altid hjemme.

Hvordan vil de afklare "syge", der er sendt i fitnesscenter, hvor de træder to omgange på en cykel, køber kaffe og sludrer de næste to timer??

Hvad afklarer mig i forhold til at psykologen i morgen skal pludre løs om konflikter?? HUN laver et oplæg, vi har at lytte.

Min læge kan afklare mig, de kan IKKE, de kan spilde min tid, bortset fra at det er ok at gå en tur med hunden, det skal jeg jo under alle omstændigheder.
Den er vel ikke længere så, jeg troede bare du var der for at blive afklaret i forhold til din FREMTIDIGE forsørgelse og ikke din nuværende. At du var og skulle være i et forløb, nøjagtig som andre syge på k10.

Ved du 100%, at du KUN er på kursus/afklaring for refusionens skyld, så ville jeg klage, var jeg dig.

Hvad med din læge, kan HAN/HUN så ikke fritage dig - refusion eller ej?
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 17:19   #80
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Den er vel ikke længere så, jeg troede bare du var der for at blive afklaret i forhold til din FREMTIDIGE forsørgelse og ikke din nuværende. At du var og skulle være i et forløb, nøjagtig som andre syge på k10.

Ved du 100%, at du KUN er på kursus/afklaring for refusionens skyld, så ville jeg klage, var jeg dig.

Hvad med din læge, kan HAN/HUN så ikke fritage dig - refusion eller ej?
Altså, min sagsbehandler skriver i jobplanen at jeg skal lære at være mødestabil........og jeg har livstilsrelaterede skavanker.

Derfor er jeg tvangsindskrevet på Viva, men halvdelen sidder og ryger som skorstene i tide og utide og der er meldt klart ud at rygning er en privatsag, som de ikke vil gå ind i.

Sund kost og en gåtur med hunden fjerner IKKE min KOL, mine dårlige hænder / arme.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension