K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2011, 12:06   #1
HsH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
HsH er ny på vejen
SDP ved remontrering?

Hej alle fantastiske K10 folk!

I overskriften skulle der selvfølgelig stå "remonstrering" hvad det så end betyder :-)


men, Ja! som altid er det svært at finde hoved og hale hos kommunens sager, og forsøger nu med at få et svar her.

For at gøre en lang historie kor, hvade kommunen bedt om en parthøring vedr. ophør af sdp. Jeg skrev så i denne at kommunen ikke havde tilstrækkelige lægelige oplysninger, og at jeg derfor vil bede dem om at kontakte egen læge for yderligere oplysninger, og indhente det manglende.

Jeg afleverede personligt denne parthøring, men som det nok ikke overasker mange, havde kommunnen "ikke set/modtaget den" og sendte en afgørelse til mig, hvor de skriver at mine sdp ophøre 19.07.11. fordi de ikke længere skønner at jeg er berrettiget. - på en meget spinkelt helbreds-vurdering.

De skrev også at de havde givet mig mulighed for at komme med en partshøring, hvilket jeg ikke har gjort, hvorfor de så har truffet den afgørelse de har.

Det har jeg naturligvis klaget over, hvor jeg har medsendt kvittering for at jeg har afleveret et høringssvar - endda rettidigt.

Nu skriver sb at man har 'fundet' høringssvaret, og at hun ikke havde set det da afgørelsen blev truffet. Hun skriver også at hun kan se at den er afleveret rettidigt, ogat hun nu vil indhente de manglende oplysniner fra egen læge, og "remonstre afgørelsen".

Det sidste fatter jeg ikke en meter af, men mit spørgsmål er om jeg har krav på sdp som de har stoppet fra d. 19.07.11 til idag? Det var her de havde sendt den første afgørelsen og stoppet udbetalingen.

Håber det er til at forstå, ellers må I lige sige til hvis der er noget der ikke er helt forståeligt.

God weekend til alle :-)

Sidst redigeret af HsH; 10-09-2011 kl. 12:09. Årsag: Fejl i overskrift
HsH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 12:25   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
no idea............det kunne jo være remolestrere....nok det de er bedst til
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 13:08   #3
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
At remonstrere...

betyder, at de vil revurdere/genoptage din sag.

Mvh

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 13:12   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De vil revurdere/genoptage sagen, hvorfor evt efterbetaling vel afhænger af den nye afgørelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 13:55   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Remonstration, ja det betyder, at kommunen skal revurdere din afgørelse.

Det var godt du lige gjorde dem opmærksom på, at du jo havde afleveret en partshøring, og den bør de følge op på.

Har du ikke hørt fra dem siden juli så? Det er lang tid, du bør rykke, synes jeg.....

Normaltvis har de kun 4 uger til at revurdere en afgørelse, men den kan overskride, hvis de skal indhente yderligere oplysninger osv., for at sagen kan blive tilstrækkeligt oplyst før en ny afgørelse.

Du kunne forhøre hos din læge ad, om han har hørt fra kommunen (modtaget anmodning om statusattest eller lignende).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 18:02   #6
HsH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
HsH er ny på vejen
Tak til alle for deres input

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Har du ikke hørt fra dem siden juli så? Det er lang tid, du bør rykke, synes jeg.....

Normaltvis har de kun 4 uger til at revurdere en afgørelse, men den kan overskride, hvis de skal indhente yderligere oplysninger osv., for at sagen kan blive tilstrækkeligt oplyst før en ny afgørelse.

Du kunne forhøre hos din læge ad, om han har hørt fra kommunen (modtaget anmodning om statusattest eller lignende).
Jeg har fået et brev for nogle dage siden, hvor sb skriver at hun indhente oplysninger..... så det er det sidste nye siden juli! ja, det er langt tid og uden ydelse vel og mærke!

er der nogen som kender noget til om jeg har krav på efterbetaling for den periode jeg ikke har fået nogen ydelse hvis afgørelsen ændres?
HsH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 18:11   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HsH Se meddelelser
Tak til alle for deres input



Jeg har fået et brev for nogle dage siden, hvor sb skriver at hun indhente oplysninger..... så det er det sidste nye siden juli! ja, det er langt tid og uden ydelse vel og mærke!

er der nogen som kender noget til om jeg har krav på efterbetaling for den periode jeg ikke har fået nogen ydelse hvis afgørelsen ændres?
Hvis de giver dig medhold i deres remonstration og ønsker at forlænge dine sygedagpenge, så bør du få penge i tilbagevirkende kraft fra sidst de stoppede den.

Ja det er de godt nok længe om....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 21:51   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Dette viser hvor vigtigt det er, at få en kvittering på, at tingene er modtaget
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension