K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2008, 14:55   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Jane 69.

PTU bruger alle kommune ikke nødvendigvis da det koster en del at blive vurderet der. Ærgeligt da de er top-professionelle.
Men, når du nu kommer til den vejledende køreprøve så tager du det op med den sagkyndige, privat eller politi, samt din ergoterapeut. Gerne skriftligt.
Fordi at du er inde i et "skakspil" hvor man skal kende reglerne.
Faktum er at kommunen har fastsat en behandlingstid på 9 mdr og denne frist kan/må ikke overskrides alt efter hvilket humør din sagsbehandler er i. Punktum.

Skulle det så vise sig at der dukker problemer op. Det sker jo. Så har din sagsbehandler den "elastik" at skrive til dig om hvorfor og hvornår din sag så kan afsluttes. Inden de 9 mdr er gået. Det beskriver lovgivningen tydeligt hvis viljen er til stede.

Men nævn højt og tydeligt dine problemer med din skulder/arm. Held og lykke.
Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 12:37   #12
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
phhmw, jeg prøvede også, at forklare den sagkyndige, hvilke problemer jeg havde, og hvilke følger der var når jeg betjente pedalerne, men han ville ikke lytte, han så kun på discussen, og ikke alt det andet. Kunne jeg bruge pedalerne én gang, jamen så var det iorden. Og fik jeg ondt eller blev træt, så kunne jeg da bare holde ind til siden, okay det gør jeg da bare forenden af vores 80 meter grusvej, så må vi jo se hvornår jeg kan køre videre.

Hi Hi de 15 km til behandling i varmtvandsbassin med fysioterapeut om tirsdagen, hmmm er der nogen der kan regne ud hvornår jeg skal køre hjemmefra, når jeg skal holde ind for ca. hver 100 m., og hvornår vil jeg være hjemme igen, hvis vi nu siger jeg skal hvile 20 min. hver gang.

Såeh det kommer altså lidt an på, hvordan den sagkyndige er, er han et forstående og fremsynet menneske, eller er han bare en ligeglad og overfladisk person.

Frustreret Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 13:11   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Stoktoft.

Ja, sådan kan det gå. Men det er sagsbehandlerens opgave at sikre, at den bil der bliver bevilget bliver fremtidssikret. Alt andet ville også være uansvarligt. Så jeg ville skriftligt tilkendegive over for personen der har ens bilsag, omkring ens gener og mening.

I min sag, hos PTU, var alle professionelle incl den private motorsagkyndige, og jeg fik bevilget uden krav fra min side af, automatgear da mit bækkenparti sidder skævt som tårnet i Pisa.

Dette beskriver også hvor forskelligartet vores sager forløber med små overraskelser hen ad vejen. Ærgeligt at alle kommuner ikke bruger PTU som sin samarbejdsparntner.
Men konkret har den motorsagkyndige, privat eller politi, kun een opgave. at sikre at der kan køres forsvarligt. Mange hilsner Peter autoracer
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 23:16   #14
jane 69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2008
Lokation: kolding
Alder: 55
Indlæg: 9
Styrke: 0
jane 69 er ny på vejen
hej hej har i dag været til vejledende sunhedsmæssig køretest, og det gik rigtig godt, jeg skal have med automatgear, og servo styring.det var en utrolig sød motor sagkyndig jeg hade med ude at køre, der var ikke nogen problemer overhovedet, så nu er jeg spændt på hvor hurtig kommunen er, må jo desvære ikke køre i min egen bil mere snøft.så har problemer med at komme på arbejde fra på mandag af
jane 69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2008, 01:13   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jane69...

Kan du ikke skynde dig at sende en ansøgning om midlertidig taxa-kørsel, indtil du får din bil?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2008, 23:26   #16
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Zuza

Hvor kan jeg læse om midlertidig taxa kørsel ? TAK Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 18:21   #17
jane 69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2008
Lokation: kolding
Alder: 55
Indlæg: 9
Styrke: 0
jane 69 er ny på vejen
hej igen i går var jeg ude at prøve bil, sikke et mareridt, da jeg er temmelig høj 185cm og en kraftig pige, ja startede i alle de små biler som jeg ikke engang kunne se ud af forruden på, kiggede kun på solskærmen smiler, men de var jo billigst, men det gik ikke, så nu er jeg indstillet til en højre bil og med plads til lille mig, så nu venter jeg spændt på hvad udfaldet bliver. venter at høre noget de nærmeste dage
jane 69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 18:56   #18
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
høde

jeg er 180 høj

fik valget mellem Citroen berlingo og Opel Meriva

dog skal siges jeg skal have plads til rollator
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 23:05   #19
jane 69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2008
Lokation: kolding
Alder: 55
Indlæg: 9
Styrke: 0
jane 69 er ny på vejen
hej igen
ja så er der lavet slutseddel på min nye bil får den d 23 dec. så det er bare den bedste julegave jeg har fået i mange år, det blev en mazda 5 med automat gear så er bare glad
jane 69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 23:42   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tillykke med bilen...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FN's handicap konvention østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 29-05-2013 12:04
Skjult handicap KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2012 09:45
Unge med handicap TylerGirl De Unge 6 17-06-2011 18:57
Handicap og kommune jeanette41 Dit og Dat 4 18-01-2009 17:24
Diverse links vedr. handicap og job zuza Et godt link! 0 28-06-2008 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension