K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2013, 20:43   #1
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Medhold i sygedagpengesag. Hvad så?

Hej. Jeg skriver herinde i håb om at der er nogle der kan give mig lidt ro i sindet. For over 8 måneder siden blev jeg smidt af sygedagpengene trods at jeg mente at der var belæg for at forlænge mig i op til 39 uger. Her for 2 uger siden fik jeg så afgørelsen fra besk. ankenævnet. Det var som ventet til min fordel. Her blev afgjort at jeg var berettiget til sygedagpenge, osse efter d 13 juli. En forlængelse til en arbejdsprøvning i op til 39 uger.
I mellemtiden er jeg d 15/12-2012 flyttet fra Esbjerg til faxe kommune. Der fik jeg i første omgang at vide at jeg skulle have fat i Esbjerg kommune. Dem ringede jeg så til. Og ja,de sagde jeg skulle have fat i den kommune jeg bor i. Altså faxe kommune. Det har jeg så fået og der er aftalt et møde d 15/4 Hvor vi skal "drøfte Beskæftigelsesankenævnets afgørelse".
Der er ingen tvivl om at jeg er fyldt op med mistillid i forhold til kommunernes sagsgang. Der hvor jeg står er jo at jeg selvfølgelig skal over på sygedagpenge, ha min afklaring og have de penge jeg har fået for lidt udbetalt i snart 9 måneder. samt de feriepenge jeg ikke har kunne bruge pga. sygdom.

Jeg føler lidt at jeg trods ankenævnets afgørelse, ikke er sikker på noget som helst.og frygter at jeg igen skal ud og kæmpe. Jeg er klar over at der måske ikke er gået så længe siden jeg modtog afgørelsen, at jeg skal til møde d 15. Samtidigt er allede tanker sgu ikke til at holde ud. Hvis der er nogen der kan skrive noget der kan berolige mig vil jeg blive meget glad.
vh Ruben
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 16:40   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Det er sandsynligvis Esbjerg, din tidligere kommune, der skal betale dig en evt. supplerende ydelse op til sygedagpenge indtil den dato, du fraflyttede kommunen, og din nye kommune skal så betale dig ydelse fra den dag, du er flyttet dertil, og de må derfor have kompetencen til komme videre med din sag.

Skulle du have problemer med, at din tidligere kommune måske ikke lige har tænkt sig at udbetale dig sygedagpenge (snak med din nye kommune om det, om de vil hjælpe dig med det i den her situation, de kan evt. kontakte tidligere kommune), så kan du evt. skrive en klage til borgmesteren i Esbjerg kommune.

Jeg tænker, du nok skal få løst situationen sammen med de medarbejdere, du skal til møde med den 15/4 2013. I må få afklaret tingene sammen... Det er der ingen grund til at blive urolig over.

Man kan også ringe til nævnet og spørge ind til afgørelsen og udbetaling af ydelsen efterfølgende fra de to kommuner...

Kommunerne skal jo følge en afgørelse fra nævnet, men har selvfølgelig selv mulighed for at anke videre til ankestyrelsen. Det er dog sjældent, de gør det.

Håber du får ro omkring dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokatbistand i sygedagpengesag LineK Alt det andet 2 25-06-2012 23:11
Min sygedagpengesag er ugyldig!!! Tanjuda Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 02-01-2012 21:53
Fejl i hver tredje sygedagpengesag Webmaster K10 Nyheder 0 01-03-2010 13:30
Hvad kan jeg forvente medhold eller afslag Frue.Hansen Alt det andet 4 23-10-2009 15:29
Topledelse undersøger sygedagpengesag Webmaster K10 Nyheder 0 30-12-2008 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension