K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2013, 21:34   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Håber at han har en god psykiater og gode papirer der kan holde ham "for døren" i forhold til afprøvning mm.

Hvilken ydelse er han på pt.? Mere om vi skal rådgive om forlængelse iht. sygedagpenge, det lyder dog som om han er på kh.!?

Rehabiliteringsteamet skal højst sandsynligt hitte rede i om hvorvidt din bror er i stand til at deltage i et ressourceforløb. Det er det nye ab 2013, hvor syge skal tilgodeses "muligheden" for at komme på arbejdsmarkedet især dem under de 40. Det er dog heller ikke ret lang tid han har haft diagnosen, hvad har der været forinden?

Pas på med at læne jer op ad fagforeningen medmindre de har lagt engagement ud på forhånd, de viser sig ofte at være for passive. Statuer at din bror ikke kan deltage i noget som helst END IKKE MED LIVET SOM INDSATS. Er psykiateren "klar i talen" overfor kommunen?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-05-2013 kl. 21:37.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:38   #12
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
nej ikke andet end ham fra fagforening,og min brors psykiater, også selvfølgelig k10 som jeg er ny bruger af, det er virkelig en kæmpe støtte at kunne skrive her på siden
min brors tilstand er virkelig skidt, han er utilregnelig, det ene sekund hænger ikke sammen med det andet, men det er værst når han ikke tager medicin..
håber bare på han får fp, hvilket alt andet vil være meningsløst..
han skal ikke selv med til mødet, hvilket han ikke kan.
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:44   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fint nok, men det er vigtigt at du f.eks. så ikke "bare" sidder og banker i bordet og siger "jamen han er jo syg", for det er der mange der er og sberne orker ikke at høre herom.

Ej heller skal man halse efter en ftp. (førtidspension). Dog bør I afvise al form for arbejdsprøvning, da din bror ikke er i stand hertil og det må kommunen så respektere. Psykiateren skal ligeledes skrive/have skrevet dette i evt. status/special erklæring.

Har din bror være ved andre psykiatere og fået lavet en special læge erklæring? Hvorfra ved du at han er helbredsmæssigt afklaret?

Igen hvad var der med din bror før han fik indeværende diagnose?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:45   #14
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
hej enteller,
han er på kh.altså nu ved jeg ikke hvor meget de er klar til mødet,udover at de skal redegør deres lægeerklæring, psykiater vil satse på fp,det vil ham fra fagforening også,da de også mener at han har det rigtig skidt.
problemet er at han har det skidt kan ikke fungere selv.
kærlig hilsen mia
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:51   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
En læge faglig person ala en psykiater må så ikke pege på fp. eller noget i den dur, men det burde han/hun selv vide. Der er nok ikke andet for end at tage mødet oppe fra og ned. Herefter må du jo komme tilbage for evt. hjælp.

Såfremt sagsbehandleren er enig i fp. vil han færdigøre ressourceprofilen for din bror i henhold dertil, det kan så tage en "krig". Herefter laver vedkommende en indstilling hvorefter evt. beslutningsråd tager stilling og tillader de, overgår sagen til pensionsnævnet. De tager derefter beslutning om evt. pension. Så det er ikke bare sådan lige, som man jo håber på nu og her.

Din/jeres fornemmeste opgave er at holde sagsbehandlerne og evt. læger til "ilden" for der er mange i systemet og dem der ikke "råber op" kommer desværre bagerst i rækken.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:52   #16
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
ok, tak for råd,
det står i erklæringer at alt form for aktivering, arbejdsprøvning m.m. er meningsløst, og det vil kun skade min bror for han vil få det værre..
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:56   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fint, så kan man jo undre sig at sagsbehandlerne ikke "blot" agere og laver en indstilling til pension. Hvor gammel er din bror?

Måske er kommunerne pt. forpligtiet til at have samtaler omkring evt. rehabilitering. Vi skal alle huske at vi godt må skrive til og spørge vore sagsbehandlere hvad de kommende møder går ud på. Kan du nå det eller var det i morgen?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-05-2013 kl. 21:59.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:58   #18
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
34 år. grunden til uvidsteheden er den nye reform som mange snakker om, og at der er mange syge der ikke får deres fp
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 22:04   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja der er så alligevel nogle herinde der har fået, så det kan lade sig gøre. Efter min mening skal man bare holde ved i forhold til det man kan, mere kan man jo ikke gøre.

F.eks skal man ikke deltage i den ministe form for arbejdsprøvning hvis/når man ikke kan. Jeg ødelagde en hel del på mig selv i mit eget liv i 2008 da jeg gjorde dette.

Tro på at I når en afklaring hvis ikke nu så snart. Bare hold ved og så tag en dag ad gangen, den er jeg sikker på at din bror også vil sætte pris på. Ro og mag med styr på tingene. Drop spøgelserne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 22:07   #20
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
mange tak for dit råd, det tager vi til os, nu må vi se hvordan det vil gå på torsdag..

mvh mia
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skizofreni og førtidspension maipeace Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-08-2012 07:18
Spørgsmål om skizofreni logikeren Dit og Dat 19 28-07-2011 16:36
Paranoid skizofren på 19 til ftp? AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-01-2010 18:59
Førtidspension (skizofreni) schjodtz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 13-08-2009 16:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension