K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2008, 12:19   #11
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
""Det bekymrer mig, at det ikke er lykkedes at besætte næsten 1.800 job som pædagogmedhjælpere, rengøringsassistenter og lager- og fabriksarbejdere i første halvår af 2008.""

Jamen dog, han er jo ude af trit med virkeligheden. Han ser jo KUN på det ledige job og den ledige person, IKKE på om timetallet er ok, om transport er ok ( min på 23 kan IKKE nøjes med 25 timer i Jylland), han ser ikke på om knægten min ikke mere vil jobbe i vuggestue o.s.v.

""Og det er ikke seriøs og realistisk jobsøgning, når man automatisk og uden hensyn til kvalifikationer alene søger job ved hjælp af en automatisk jobsøgningsmaskine.

Vi skal have sat en stopper for de automatiske jobsøgninger.""

Jeg er stadig flad af grin over, hvor meget det tisser Hjorten af at man kan tilmelde sig den jobsøgning, årh, jeg kan se ham for mig, rive sig i håret, rase og regere og NADA kan han gøre ved det, i guder, hvor det HYGGER mig langt ind i min røde sjæl.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 20:51   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har lagt et indlæg om ledige i Nordjylland her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6008

om nedenstående artikel: http://www.nordjyske.dk/erhverv/fors...c5%2c3&count=1

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 22:33   #13
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Heh, Jeg ville lige lægge det link på du allerede havde lagt på, zuza

Ad 1 - tal fra 2008 - ledighedsydelse - Beskæftigelsregion Nordjylland

Citat:
I øjeblikket modtager 1399 nordjyder ledighedsydelse, mens de venter på at få et fleksjob. Det er et fald på 23 procent i forhold til rekorden på 1823 personer, som blev sat i juli 2006. Så sent som i december 2007 var tallet 1701.
Der må være tal fra de andre regioner også. Dem vil jeg se om jeg kan finde - imorgen :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 12:56   #14
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Ad 1 - overførselsindkomster har oplevet fald i købekraften

Citat:
På grund af de voldsomt stigende fødevarepriser har bl.a. kontanthjælpsmodtagere og starthjælpsmodtagere i løbet af det seneste år fået sværere ved at få pengene til at slå til.

Det fremgår af en undersøgelse, som Rådet for Socialt Udsatte har bedt CASA om at foretage. Undersøgelsen viser, at levestandarden fra 2007 til 2008 er faldet med mellem 0,4 pct. og 0,6 pct. for personer på overførselsindkomster, mens andre grupper i samfundet typisk har fået en fremgang på mellem 0,5 og 1,6 pct. afhængig af husstandens sammensætning og indkomst.
Kilde: Rådet for Socialt udsatte d. 16. september 2008
Analysen kan hentes her:
Rapporten kan downloades fra CASAs hjemmeside: www.casa-analyse.dk/3367
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 18:47   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og her nogle flere tal... om førtidspensioner.

Den her måtte jeg lige have med... og lader den "lige stå et øjeblik".

Citat:
- Der er en klar lovgivning på området, og den overholder vi naturligvis, siger rådmand Erik Simonsen (Liberal Alliance).
Eller hvad med den her? Den er sgi da for langt ude, ikke?

Citat:
Han mener ikke, at kommunerne må give op, hvis der bare er en lille rest af arbejdsevne tilbage.

- Er man først kommet på førtidspension, så er sandheden, at der ikke er et øje, der interesserer sig for en, siger Claus Hjort Frederiksen.
http://www.fyens.dk/article/1075925:...es-paa-pension

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 03:56   #16
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Skal vi snart afslutte denne tråd og brygge de tal sammen til et enkelt stykke papir til deputationen til Christiansborg ?
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 07:06   #17
jens-p hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
jens-p hansen er ny på vejen
ikast brande

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser


Hjort har netop holdt en tale.

20% af de langtidssyge kommer ALDRIG tilbage til arbejdsmarkedet, hvis de har været syge i mere end et år.

DET forklarer, hvad der sker på k10 og ALLE de sygedagpengesager, her er.

Hvad lever 20% af de langtidssyge af efter 52 uger?

1. Ingenting (ægtefælleforsørgelse)
2. Kontanthjælp
3. Meningsløse aktiveringer, arbejdsprøvninger, rådighedskontrol.
4. Ledighedsydelse (på kontanthjælp, særlig ydelse, starthjælp)
5. A-kasse

De 20% langtidssyge kommer ALDRIG i job, siger Hjort. Jamen, så SKAL de jo have FØRTIDSPENSION, for Hjort siger jo, at de ALDRIG kommer i arbejde.



http://www.bm.dk/sw29356.asp



Jamen, Hjort... det er jo lige omvendt. Det er jo matchningen af de ledige og de ledige job, der er useriøse og urealistiske.

De ledige er syge, mangler kvalifikationer, bor i den forkerte landsdel, hvis ikke det er "falsk" reklame for en virksomhed, som "her går det godt... for vi mangler personale".

Ovenstående sættes i perspektiv, når man læser aviserne. De er fyldt med artikler om fyringer, nedskæringer osv.

Her er endda en aflyst jobmesse, fordi der IKKE er mangel på arbejdskraft:




http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyhed.../18/073300.htm



tror kun at det er for at spare jeg må max arbejde 7,5 time ugentlig aligevel har de sendt mig på flexydelse min fagforening siger også at det er den kommune de har størst problemer med kunne godt lide at se tal fra bare denne kommune
jens-p hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 09:31   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Til Flemning Leer.
Det lyder som en god ide. har du overblikket og krafterne til dette?
Det ville være helt super!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 16:13   #19
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Ja, Pia.

Det har jeg. Der skulle være en meget god mulighed for, at jeg kan få det færdigt til jer.

I skal også lige have mulighed for lige at læse korrektur på det og komme med tilføjeser plus rettelser.

Hvornår er det i skal derind ?
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 23:47   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det skal vi her på torsdag den 6 kl 11.00
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overførselsindkomster og udgifter Abraxus Politik og Samfund 54 20-08-2013 13:21
Generalangreb igang på overførselsindkomster Henrik Herløv Politik og Samfund 10 28-06-2013 19:23
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
Både lønmodtagere og folk på overførselsindkomster får flere penge mellem hænderne jomfruen Politik og Samfund 8 03-09-2009 10:46
Overførselsindkomster= Ingen Stemmeret ? Havedammen Det er da strengt ! 27 20-07-2009 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension