K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2013, 20:18   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Hej allesammen,

Jeg har et spørgsmål hvor I måske kan komme med lidt input.

Jeg blev per 01.01.13 brøkftp, min mand er syg på KH (ikke fuldt KH pga. min indtjening).

Jeg fik en engangssum fra mit pensionsselskab, den er udbetalt og ja på en kreditorbeskyttet konto.

Hele vejen igennem oplyst alt pænt til de forsk. afd. indenfor kommunen, og i dag fik jeg så at vide at min mand ikke får KH mere fordi jeg har formue, kreditorbeskyttet eller ej, det er ligemeget i dette tilfælde da det er ikke en erstatning iflg. aktivlovens § 14 stk. 3.

Okay surt show men den kan man så være nødt til at æde, men men men
ved I om kommunen så også bestemmer hvor længe man skal leve af denne erstatningssum.

Må ærligt sige at en del er allerede investeret i en billigere 2 v. lejlighed, altså depositum - forudbetalt husleje osv.
Der er bestillt tandlægebehandlinger for 30K - og de er gået i gang med det.
Kan de kræve at jeg drejer det tilbage.

For god ordensskyld har jeg været i god tro da jeg udgav pengene da ingen - ej heller kommunen har gjort os opmærksom på dette - trods de har haft alle oplysninger, men først nu han har fået ny udbetalingsdamen er de vågnet.

Jeg har tjekket med pensionselskabet og ja kommunen kan se bort fra at det er en udbetaling ifm tilkendt ftp.

Og nu det allervigtigste min mand er i afklaring som lige er forlænget med 2 mdr indtil midt april, men nu ryger han altså helt ude for KH-systemet, må de så også stoppe hans afklaring?

Skal tale med hans udbetalingsdame i morgen og det er rart at vide lidt mere, hans fast KH-sagsbehandler er sygemeldt til marts.

Har I en idé hvor vi står ift. hans afklaring.

Jeg ved ærligt talt ikke engang om jeg skal være rasende, ked af det eller bare er nødt til at sige danmarks favoritslogan for tiden 'sådan er det jo'.

Godt at få lidt luft.

I øvrigt løber der er klage i BAN vedr. hans stop af sdp, hvor kommunen har indrømmet at de kun har gjort det for at se går den så går den, selvfølgelig ikke sort på hvid :-0)

Vi venter på 12. måned på en afgørelse.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 00:41   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja kommunen regner ud hvor længe han/i kan leve af formugen, og det er at trække 20000 fra (hvilket i må have i formuge til sammen) og dividere beløbet med KHJ sats... sådan ca.

Jeg TROR ikke de bare uden videre må stoppe en igangværende foranstaltning, men samtidig er de ikke forpligtede til at gøre noget som helst, så der gælder det om for jer (ham) at være a pine ind the biib spørge ind til næste træk hvorfor han ikke skal dit, hvornår han skal dat, og skrive bare for at høre hvor hans sag er nu, altså hvis de vælger ikke rigtigt at foretage sig noget, for det kan jo være i slipper for det bøvl.

Mht BAN har i fået en beskæftigelse fra dem på at de har modtaget sagen?? og så er det tilladt at skrive og spørge hvor når de regner med at få set på sagen
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 00:44   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan mærke at jeg sidder og begynder at gætte mig frem, alt efter hvad jeg synes ville være mest fair for jer - dén går naturligvis ikke.
Så jeg hiver hermed tråden op igen, så andre kan se den, og måske kender noget til det...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 01:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De kan ikke stoppe hans afklaring da han stadig er omfattet af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats...

Hvis man kigger på formålet med loven så står der følgende:

Citat:
Formål
§ 1. Formålet med denne lov er at bidrage til et velfungerende arbejdsmarked ved at
1) bistå arbejdssøgende med at få arbejde,
2) give service til private og offentlige arbejdsgivere, der søger arbejdskraft, eller som vil fastholde ansatte i beskæftigelse,
3) bistå kontanthjælpsmodtagere og ledige dagpengemodtagere til så hurtigt og effektivt som muligt at komme i beskæftigelse, således at de kan forsørge sig selv og deres familie, og
4) støtte personer, der på grund af begrænsninger i arbejdsevnen har særlige behov for hjælp til at få arbejde.
§ 1 a. Kommunalbestyrelsens opgaver efter denne lov varetages i jobcentre, jf. kapitel 3 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.
Han høre under følgende målgruppe i denne lov...§2 stk 10

Citat:
10) personer, der ikke er i beskæftigelse, og som ikke opfylder betingelserne for at modtage offentlig hjælp til forsørgelse, herunder dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., kontanthjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller SU efter lov om statens uddannelsesstøtte, samt personer, der ikke kan få tilbud efter integrationsloven.
Her kan i se hvad han har ret til hvis det kan fremme hans beskæftigelsesmuligheder...

Citat:
Kapitel 13 a
Tilbud til ledige selvforsørgende
§ 75 a. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 10, har ret til tilbud efter kapitel 10-12, medmindre tilbuddet ikke kan antages at ville forbedre personens beskæftigelsesmuligheder. Jobcenteret kan efter en konkret vurdering give tillægsydelser efter kapitel 14 og 15.
Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 10, og som ikke har andre problemer end ledighed, kan få tilbud og tillægsydelser efter de regler, der gælder for personer omfattet af § 2, nr. 2, i kapitlerne 10-12, 14 og 15, jf. dog stk. 4 og 5.
Stk. 3. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 10, og som har andre problemer end ledighed, kan få tilbud og tillægsydelser efter de regler, der gælder for personer omfattet af § 2, nr. 3, i kapitlerne 10-12, 14 og 15, jf. dog stk. 4 og 5.
Stk. 4. Tilbud efter kapitel 10 til personer omfattet af § 2, nr. 10, kan højst vare op til 6 uger, medmindre danskundervisning indgår som en betydelig del af tilbuddet. Den samlede varighed kan ikke overstige 26 uger. Bestemmelserne i §§ 34-36 om varighed finder ikke anvendelse.
Stk. 5. Bestemmelserne om ydelser m.v. i § 38 og § 45 finder ikke anvendelse for personer omfattet af § 2, nr. 10.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142553

Håber det kan hjælpe jer lidt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 12:40   #5
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Tak for jeres input.

Puha man skal godt nok være på dupperne, og virkelig en griner siger de på kommunen vi kan 'fandeme' - undskyld mit sprog - ikke vide alt på KH og FTP området det er meget kompliceret, jo tak det ved jeg godt, men jeg skal have styr på det som borger og i bliver betalt for det og ved ikke en skidt.

Nå med det er intet nyt vel kære k10'er :-=) at vi selv skal vide mere end vores sb'ere.

Anyway kludrer de i det hele tiden, nu har han i dag fået udbetalt KH???????

Jeg undrer mig bare en dag før tid -- trods meddelelse at han ikke har ret til det.

Webmaster, tak for dit indlæg med §§ osv.

Jobkonsulenten og hans sygemeldte sb'er har bekræftet at de ikke smider ham ud af afklaringen, tværtimod vil de prøve at få ham i et ressourceforløb - men også der kan man mærke de ikke helt har styr på det nye reform.

Troede man lige man fik lidt ro, men så må man tro om igen.

Ha' alle en dejlig dag - øsregn herovre.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 15:52   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil nok være en rigtig god ide for ham hvis han kan komme i et ressourceforløb...for det vil bringe ham tættere på evt fleksjob eller pension...jeg kender ikke til hans forhold...så ved ikke hvad han "går" efter...

Men de er desværre nok meget tilbageholdende med at give ud af disse forløb....da de ikke på nuværende tidspunkt ved noget om hvad de kan få i fremtiden af refusion til de forskellige ting...

Ja det er sørgeligt at en ting som refusion til kommunerne skal kunne afgøre hvad der skal ske...men sådan er det i dag....penge afgør alt i kommunerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til input søges jasch Politik og Samfund 6 04-11-2013 14:22
Hjælp jeg har nogle spørgsmål... Ametyst Alt det andet 3 30-01-2013 20:15
lidt input af garvede k10-brugere foetsie Alt det andet 8 10-09-2010 13:33
Er desperat for nogle svar herinde.. hjælp mig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 27-07-2009 15:01
klage til borgmesteren..input søges Huldra Alt det andet 19 08-07-2009 13:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension