K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2007, 10:16   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Brug computer - ellers ryger dagpengene

Er der nogen der ved om det også gælder for ledige fleksjobbere ?

Jeg har cv liggende derinde men er jo ikke dagpengemodtager...man kan godt have det liggende som flekser...men nu er jeg I tvivl om den nye dumme regel også gælder for fleksere hvis man har CV på jobnet...

Så vidt jeg ved er det frivilligt for flekser at have det CV på Jobnet...?


Brug computer - ellers ryger dagpengene

18. okt. 2007 DR nyheder.

Selvom godt halvdelen af landets arbejdsløse er IT-analfabeter, og mange ikke har råd til en computer, tvinges de fra årsskiftet til at opdatere deres jobprofil på Internettet hver uge. Ellers ryger dagpengene.

LO-sekretær Harald Børsting mener, at reglen er tåbelig. Han frygter, at det kommer til at skabe kaos i fagforbundenes A-kasser, hvor medlemmerne vil henvende sig, hvis dagpengene pludselig udebliver, fordi de har glemt at opdatere deres CV.

LO: Unødigt bureaukrati

- Der er mange af vores medlemmer, der ikke har en computer, og derfor er det helt unødigt bureaukrati, så vi synes man burde droppe den del af aftalen, siger Harald Børsting.

I regeringspartiet Venstre bakker arbejdsmarkedsordfører Jens Vibjerg fuldstændig op om ordningen og vil se tiden an:

- Hvis det viser sig, at der giver uoverstigelige problemer, så må vi jo kigge på det, siger han.


Skrevet af: Peter-Mikkel Pihl-Rasmussen
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 10:40   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan ikke forestille mig at det også gælder for flekser så burde vi have fået noget information fra jobcentrene ...

Jeg har også cv derinde og har haft det i mange år, der er 1 der har kigget så wauw det rykker he he

kan ikke lade være med at tænke lidt på de stakkels arbejdsløse der bor i yderområderne tænk engang på dem der skal på en halv dagsrejse for at opdatere deres CV , det er sq da ikke rimeligt, de får på den ene side at vide at de skal sætte tæring efter næring og de skal droppe bla sådan noget som internet det er ikke en nødvendighed og samtidig bliver der sat krav til folk om at de SKAL på internettet en gang om ugen....

det er sq da vildt ....

for ikke at snakke om unødige transport penge til nærmeste bibliotek gad vide om der er nogen der har tænkt den tanke og gad vide om de nu kan søge økonomisk hjælp til computer der finde jo faktisk stadig folk der ikke er i besiddelse af dette husalter (selv om min hjerne har svært ved at forstå det )
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 10:56   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

ja sikke noget gas...ingen har kikket på mit i mange år...jeg har tænkt mig at slette det snart ...jeg går ud fra at det gælder for ledige på dagpenge og kontanthjælpsmodtagere der står til rådighed.

Gisp ja ...dem der bor ude på landet uden computer skal rejse ind til byen hver uge for at klikke sig ind på det CV ...det er chikane ...især fordi det ikke virker og ingen får job igennem det...

Man kan ikke tvinge folk til at gå på internettet , det må være en frihed folk har !!!! til at lade være !

og hvad laver de jobcentre egentligt ? de har jo ikke nogle arbejdsløse siger de så de få der mangler job kan de vel godt overkomme at finde et job til ...der er jo SÅ meget arbejde og ja der er job allevegne...så hvad piver de over på jobcentrene...det må jo være et paradis for dem..der er arbejde i overflod siger Hjorten...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 13:05   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og hvad nu, hvis man har fået en virus på sin pc?


Skal man så have en "lægeerklæring" på, at den ser syg?

Men trækkes i hjælp, det bliver man... staten sætter jo ikke skatten op, så må de finde andre måder at tjene penge på. Det er ikke nok at kunne købe hele verden. Næste mål er ved hele universet!!!

Og hvem skal de hive pengene fra? De fattigste, selvfølgelig. Hvem ellers?

Det er så vildt.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 17:57   #5
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Fandt I nogensinde svaret på om det gælder flexere !
I mit tilfælde, vil det jeg skriver jo enten være løgn - eller meningsløst !
Men nu "anmoder" de mig altså om at gøre det !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 18:24   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen skal hjælpe fleksere - og jobkonsulenter, Tuxon.
Lige nu er min bekymring ikke så stor for fleksere. (Men man kan aldrig vide, hvad det næste bliver.)

Men da utroligt, når man VED, at statens og kommunernes registreringer overhovedet IKKE VIRKER.

De har netop flået folk op med familie osv. og flyttet en IT-afdeling til Aalborg, og nu skal de flyttes FRA Aalborg igen!!!

Så alle deres projekter er vist nærmere lavet for at skabe forvirring om de reelle arbejdsløshedsstatistikker, end for at hjælpe folk i job!

Men true folk økonomisk og nu med computere er da for vildt!

Hvad mon det næste bliver?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 18:34   #7
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Jo - zuza !
Men - hvor i dit indlæg svarer du på mit spørgsmål ?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 19:37   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, Tuxon. Jeg har faktisk besvaret det, men måske ikke klart nok. Beklager.

Du KAN lægge dit CV på www.jobnet.dk, men SKAL IKKE.
Du KAN som flekser benytte www.ijobnu.dk, men SKAL IKKE.

Kommunen SKAL hjælpe ledige fleksere i job, evt. ved hjælp af jobkonsulenter, såkaldte andre aktører osv.

Årsagen til min negative indstilling er, at man laver nye love og paragraffer konstant for ledige. Og IT-løsningerne er slet ikke på plads.

Og i hele denne hetz på arbejdsløse, glemmer man TOTALT ledige fleksjobbere.

Men nedenfor kan du læse, hvorfor du IKKE SKAL lægge dit cv på jobnet.

Citat:
Arbejdsmarkedsstyrelsen er i gang med at forberede de it-systemer, der skal give dig mulighed for at bekræfte, at du er jobsøgende. Selvom loven er vedtaget pr. 1.oktober 2007, vil reglerne først gælde når it’en er på plads. Dvs. reglerne først vil gælde først fra 2008.
Så lad os nu klappe hesten og se, om det overhovedet lykkes for dem at få IT-løsningen op at stå. Det er jo ikke engang sikkert, at det bliver fra 1. januar 2008.

Men INGEN LEDIGE skal altså ind på nettet een gang om ugen, før de hører nærmere fra deres kommune... og det gælder så også ledige fleksere.

Citat:
Du skal ikke foretage dig noget nyt endnu. Først når du hører fra dit jobcenter, skal du begynde at bekræfte din jobsøgning.

Før reglerne træder i kraft for dig, får du et brev fra jobcentret med den kode, du skal bruge for at komme ind på din personlige side på www.jobnet.dk. I brevet vil der også være præcis information om, hvordan du bekræfter, at du er jobsøgende.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 27-10-2007 kl. 19:59. Årsag: tilføjelse
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 21:03   #9
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Tusind tak ! - Zuza - det var klar tale !
Jeg kúnne simpelthen bare ikke finde det nogen steder.

Sidst redigeret af tuxon; 27-10-2007 kl. 21:11.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 03:44   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Regeringen mener det åbenbart "alvorligt" med indsatsen for at få folk i arbejde.

Budgettet til it-udvikling i jobcentrene er beskåret med 1/3-del næste år.

Så spørg mig, om jeg tror på, at det kommer til at fungere med så hyppige registeringer, og jeg vil svare: NEJ!!!!

Om jeg tror, flere fleksjobbere får job: NEJ!!!

Om det bliver borgerne, der trækkes i dagpenge/kontanthjælp, hvis de ikke registrerer sig: Det kommer nok an på den regering, vi har til den tid.

Om det bliver gjort til borgerens EGET ANSVAR, hvis l..... ikke virker:
Det kommer nok også an på, hvilken regering vi har til den tid.

Om jeg mener, regeringen har skudt sig selv i foden: JA!!!!

For de siger jo, at enten arbejder man (man får IKKE kontanthjælp), eller også får man førtidspension.
Der findes IKKE arbejdsløse på kontanthjælp!!!!


Citat:
It-rodet på landets jobcentre er et udslag af regeringens nedskæringer på it-budgettet, mener Socialdemokraterne.
- Det er fuldstændig hul i hovedet.

Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører Thomas Adelskov har kun himmelvendte øjne tilovers for regeringens it-prioritering, efter det er kommet frem, at it-problemer spænder ben for arbejdet på landets jobcentre.

- Det er rystende, at man med kommunalreformen har skabt et it-kaos, og så samtidig vælger at barbere en tredjedel af it-udviklingsudgifterne på næste års finanslov, siger han og kalder det en hån mod jobcentrene:

- Man sender et signal til de ansatte i jobcentrene om, at man er ligeglad med deres arbejdsindsats, og at man er ligeglad med, om de ledige kommer i arbejde. Og til virksomhederne sender man et signal om, at de ikke skal kunne regne med den hjælp fra det offentlige, der ellers var meningen med det hele.

Ifølge Thomas Adelskov bør regeringen afsætte flere ressourcer til jobcentrene i stedet for "at rende rundt med firefarvede pjecer for at hive udenlandsk arbejdskraft til Danmark".
http://www.fyens.dk/article/877265:E...-paa-jobcentre
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 30-10-2007 kl. 03:46. Årsag: tilføjelse
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SÅ slap det ud mellem sidebenene, 30.000 ryger af dagpengene! Ninja Politik og Samfund 34 09-04-2013 02:19
Kommune: slank dig - ellers ingen hjælp thomas75 Politik og Samfund 19 22-08-2011 18:49
Råb om hjælp ellers går det galt!!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 10 22-11-2010 19:56
Bent Bentsen på arbejde imorgen ellers Slettet bruger Dit og Dat 22 01-04-2009 13:28
Dagpengene er mindre værd - hvad med FP og KH? sun-lady Politik og Samfund 0 12-10-2008 19:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension