K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2010, 16:01   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Danskere: Rygere og fede skal smides bag i køen!

"Vi lever i en tid, hvor der er en tendens til, at den enkeltes selvbestemmelse spiller en stadigt større rolle. Men hvis vi begynder at prioritere på den måde, får vi et samfund, som jeg ikke bryder mig om. Og hvor sætter vi grænserne? Skal dem, der ryger 20 cigaretter bag ved dem, der ryger 10?« spørger Peder Agger."

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/s...icle924200.ece

SUK, tænkte det nok at også på den front er jeg blandt de "uheldige"!

Tja, dertil kan jeg kun sige: jamen, så lad mig da for pokker få lov at leve mit liv som jeg vel, for fuld skrue -når jeg alligevel ikke kan forvente nogen hjælp -basta!
Når jeg skal herfra, engang, så lad det blive på 1.klasse -incl smøgerne og den lidt for gode mad

(bemærk: nu hedder det ikke længere overvægtig eller tyk, næ nej, nu hedder det FED!!!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 16:46   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
altså, hvis det kommer der til og en læge siger ,vi kan ikk tilbyde behandling ,fordi du er for fed..Så ville jeg klage for jeg er ikk for fed jeg er bare 20 cm. for kort...

Men i det hele taget så syntes jeg ,at der er en utrolig holdning hos mange folk, det helle skal handle om mig mig mig mig og atter MIG..

Hvad ender det dog med,tænker tit godt jeg snart ikk skal være med mere...
For der er entet os og fældelskab mere..

Er du 100% er du med ,men er du ikk det er du ude..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 16:55   #3
Ragnar
Føler sig hjemme på K10
 
Ragnars avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2010
Lokation: Brøndby
Alder: 74
Indlæg: 34
Styrke: 15
Ragnar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
SUK, tænkte det nok at også på den front er jeg blandt de "uheldige"!
Må hellere være lidt solidarisk. Det gælder også mig, jeg er både fed og tidligere ryger. Jeg bruger stadig skrå fordi jeg ikke kan undvære nikotinen - så går det da helt galt.

Det kan godt være at samfundet har et problem her . . . men de har fået vores penge.
Ragnar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 17:03   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
"Vi lever i en tid, hvor der er en tendens til, at den enkeltes selvbestemmelse spiller en stadigt større rolle. Men hvis vi begynder at prioritere på den måde, får vi et samfund, som jeg ikke bryder mig om. Og hvor sætter vi grænserne? Skal dem, der ryger 20 cigaretter bag ved dem, der ryger 10?« spørger Peder Agger."
jeg havde en veninde hun røg of fik kraft brystkraf hun fik avide hvis du ikke vil eller holder op med ryge så får du ingen operation/nyt bryst wtf det kan man sgu da ikke sige nu er hun desvære død hun blev operet men stadig du er ryger desvære er det mere eller mindre op til lægen der skal udføre operation **** dem siger jeg.sidste gang jeg var pfp hospitalet spurte han ryger du ja sagde jeg fint sagde han gjorde han også men ville så siger at hvis jeg ikke røg op til operation ville det hjælpe med at hele osv så sagde han så kan de være vi skla lave noget helt andet på dig på et senere tidspunkt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 17:29   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hvad kan jeg sige, så ER det da utrolig heldigt, jeg ikke kan opereres i nakken for mine diskusprolapser. Så tager jeg da ikke pladsen fra en af dem som åbenbart mere har fortjent at komme til.

Jeg er eks-ryger, jeg er fed og har været i det i mange år, jeg har psykiske diagnoser, jeg har fysiske diagnoser... det diskvalificerer hvis så meget som det overhovedet kan. Giv mig en pille så jeg aflives, så er vi da over de problemer med hvor jeg skal placeres i køen en anden gang

Beklager min makabre og sorte humor, men jeg kan snart ikke andet end at grine overbærende af de meninger der er i det her såkaldte velfærdsland. Det der velfærd gælder da kun for dem der er de unge, rige, smarte og raske. Må de aldrig blive syge eller arbejdsløse!

Og lige en p.s. Gad vide hvor mange af dem der har den utroligt overfladiske mening der selv lever så sundt så sundt?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 18:09   #6
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Vil fortælle ang. operationer for ryg, hjerte osv. har det været sådan i mange år,hvis man røg anb. de man stoppede af hensyn til helningen bagefter operationen, samtidigt med at chancen for at man skal opereres igen er større, hvis man er ryger.

men som mange siger, er det pest eller kolera forstået på den måde, hvad er bedst at spise eller ryge, at have et lidt kvaliete eller ingenting.

det må være op til det enkelte menneske, at bestemme

hvad bliver det næste, når de nu har taget de tykke og rygerne, bliver det så de syge

håber i forstår dette, dette er skrevet i ironisk.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 18:16   #7
Ragnar
Føler sig hjemme på K10
 
Ragnars avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2010
Lokation: Brøndby
Alder: 74
Indlæg: 34
Styrke: 15
Ragnar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej

Vil fortælle ang. operationer for ryg, hjerte osv. har det været sådan i mange år,hvis man røg anb. de man stoppede af hensyn til helningen bagefter operationen, samtidigt med at chancen for at man skal opereres igen er større, hvis man er ryger.

men som mange siger, er det pest eller kolera forstået på den måde, hvad er bedst at spise eller ryge, at have et lidt kvaliete eller ingenting.

det må være op til det enkelte menneske, at bestemme

hvad bliver det næste, når de nu har taget de tykke og rygerne, bliver det så de syge

håber i forstår dette, dette er skrevet i ironisk.
Futtefreja, forstår både ironien og alvoren.

"Dengang de kom efter min nabo gjorde jeg intet - nu kommer de efter mig!"

Citatet hører hjemme under 2. verdenskrig!
Ragnar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 18:29   #8
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Pssst......jeg har ikke sagt til et øje, at jeg åd en rød pølse...(dengang det var farligt)..

hvor stiller det en på "listen" idag:?????????

mvh eders ace dk

Uuuuups.... glemte sisme da helt og skrive at en vis herre med funny overskag, der boede i sudeterland i sin barndoms vår.....

ville juble og sige.... det er jo det jeg hele tiden har sagt.!!!!!! alle der ikke passer ind i normen ...Raaaus med dem....

nej det kan ikke passe vi er blevet så smålige i vort gode gamle dk..... det må simpelthen ikke passe

mvh eders glemsomme ace dk

Sidst redigeret af Stezu; 16-03-2010 kl. 00:38. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 18:52   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaaaaa bulimi og anorexipatienter mf kommer nok også i udstødelses kategorien selvom de er magre som jagthunde...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 19:29   #10
Ragnar
Føler sig hjemme på K10
 
Ragnars avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2010
Lokation: Brøndby
Alder: 74
Indlæg: 34
Styrke: 15
Ragnar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
Pssst......jeg har ikke sagt til et øje, at jeg åd en rød pølse...(dengang det var farligt)..

hvor stiller det en på "listen" idag:?????????

mvh eders ace dk
Tja, når jeg engang stiller skoene så bliver jeg sikkert kørt direkte på kommunekemi.
Ragnar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nordiske statsborgere smides ud Huldra Det er da strengt ! 25 23-08-2010 13:09
En million danskere skal screenes for depression Stella Politik og Samfund 3 19-03-2008 02:47
Rygere ringere end dyr ? Stella Dit og Dat 35 28-01-2007 00:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension