K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2007, 20:19   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Fleksjobbevis??

Der er jo indført et eller andet i loven om ret til et fleksjobbevis. Desværre kan jeg ikke se om det er trådt i kraft! Derfor vil jeg gerne vide om der er nogen der har en erfaring med et sådant bevis? Eller hvor langt er det nået i lovjunglen?
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2007, 21:41   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: FLEKSJOBBEVIS?????

Det sidste jeg hørte var at de var ved at finde ud af hvordan fleksjob beviset skulle laves, det var vist engang i november claus hjort han skrev det..

I følge loven skulle det være trådt i kraft den 1-7-06

Men det kunne man ikke få til at fungere, skal prøve at finde ud af hvor langt de er nået

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 01:38   #3
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ny lov på området

§ 74 b. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om et fleksjobbevis, som en person, der er visiteret til fleksjob, kan anmode kommunen om at udarbejde.«
  Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 02:05   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: FLEKSJOBBEVIS?????

hej KM Lafs

hvor er det dejligt du er kommet...B) det glæder mig.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 02:25   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: FLEKSJOBBEVIS?????

KM-LAFS

Takker for hjælpen
  Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 09:25   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: FLEKSJOBBEVIS?????

Citat:
KM-Trekantsomraadet skrev:
§ 74 b. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om et fleksjobbevis, som en person, der er visiteret til fleksjob, kan anmode kommunen om at udarbejde.«
Vil det sige, at hvis man beder kommunen om at udarbejde et fleksjob bevis, så skal de gøre det?
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 09:27   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: FLEKSJOBBEVIS?????

ja det mener jeg helt bestemt...

der står i reglerne ...fleksjob udgave 16.

Fleksjobbevis

Der bliver mulighed for, at en person kan bede kommunen om at udarbejde et fleksjobbevis. Formålet med fleksjobbeviset er at gøre det lettere for fleksjobvisiterede at finde et fleksjob. Beviset kan fx indeholde information om personens kvalifikationer og de muligheder, personen har for at varetage et job.

Tidspunktet for ikrafttræden af fleksjobbeviset afventer et igangværende forsøg.?????

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 10:11   #8
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: FLEKSJOBBEVIS?????

Citat:
Stella skrev:
ja det mener jeg helt bestemt...

der står i reglerne ...fleksjob udgave 16.

Fleksjobbevis

Der bliver mulighed for, at en person kan bede kommunen om at udarbejde et fleksjobbevis. Formålet med fleksjobbeviset er at gøre det lettere for fleksjobvisiterede at finde et fleksjob. Beviset kan fx indeholde information om personens kvalifikationer og de muligheder, personen har for at varetage et job.

Tidspunktet for ikrafttræden af fleksjobbeviset afventer et igangværende forsøg.?????

Hej Stella

Ja, det er også hvad jeg har læst mig frem til, spørgsmålet er så bare om de i kommuner er blevet til det. Men jeg vil ihvertfald tage en snak med min arbejdslonsulent om det i morgen, for jeg syntes det er en genial ide. I mine øjne vil det gøre jobsøgning lettere, da man har det på sort og hvidt hvad man kan holde til og de nærmere regler om fleksjob
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 12:21   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: FLEKSJOBBEVIS?????

Jeg har en tid i midten af September hvor mit fleksjob bevis skal udarbejdes , jeg har en veninde her i kommunen som har fået lavet sit fleksjobevis og jeg har fået lov til at scanne det ind næste gang hun kommer så vi andre kan se hvordan det kan laves

Så må vi se hvem der kommer først min veninde eller september (så lægger jeg mit eget bevis på )
  Besvar med citat
Gammel 16-07-2007, 12:07   #10
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: FLEKSJOBBEVIS?????

Jeg var så til møde i dag hos min arbejdskonsulent, og jeg spurgte ham om fleksjobbevis. Hans svar var at det endnu ikke er indført i Hedensted kommune, og han tvivlede meget på at det overhovedet bliver til noget. Nogen gange fatter jeg bare ikke systemet :|
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjobbevis Orla Spørgsmål ang fleksjob 10 26-12-2010 08:56
Fleksjobbevis forventet fra februar 2008 zuza Nyt om loven 18 04-02-2009 21:08
Fleksjobbevis baldur Er det overhovdet til at få fleksjob? 4 12-08-2008 18:38
Fleksjobbevis - skema zuza Et godt link! 5 16-04-2008 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension