K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2008, 11:17   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Kommuner taber sager

VIGTIGT VIGTIGT...


Fyn 03.04.2008

Kommuner taber sager

http://www.fyens.dk/article/968501:I...aber-sager?rss

Af Ulrik Sass

Det kan godt betale sig at anke beslutningerne om at stoppe sygedagpengene

Det kan ofte betale sig at klage over kommunens beslutning om at stoppe udbetalingen af sygedagpenge.

Foreningen af Langtidssyge-Førtidspensionister -Fleks og Skånejobberer i Faaborg-Midtfyn Kommune har således fået medhold i 11 ud af de 12 sager, foreningen har anket fra kommunen. Og en stikprøve-kontrol fra Ankestyrelsen viste i februar, at 44 procent får stoppet deres sygedagpenge på et mangelfuldt grundlag og således ville vinde en eventuel ankesag.

I avisen i går beskrev vi, hvordan Gitte Larsen fra netop Faaborg-Midtfyn Kommune har måttet aflyse sit sølvbryllup, fordi hun i tre måneder ikke har fået en krone udbetalt og derfor er tæt på en økonomisk knockout.

Den sag er HK nu gået ind i ved at tilknytte en socialrådgiver og ved at anke.

To år uden en krone

Siden historien kom frem har flere ringet til avisen med lignende historier, blandt andre Charlotte Frandsen.

Odense Kommune stoppede hendes sygedagpenge i 2005, og siden har hun levet af de penge, hendes mand tjener.

- Vi har bare ikke ret mange penge og har f.eks. ikke råd til at tage på sommerferie. Vi står snart overfor en konfirmation, men på Reva Aktiv (Odense Kommunes egen revalideringsinstitution, red.) fik jeg at vide, at jeg bare kan sælge mit hus og flytte i noget mindre, så ville jeg få bedre råd. Men det skal de ikke bestemme, siger Charlotte Frandsen, som i følge hende selv har voldsomme smerter på grund af en skæv ryg (skeliose) og et piskesmæld.

Hun skal nu arbejdsprøves endnu en gang - denne gang skal hun hjælpe til på et plejehjem.

- Det er min arbejdsprøvning nummer seks. De andre er stoppet, fordi jeg havde for store smerter, men nu skal jeg arbejde et halvt år uden at få noget for det. Det øger jo ikke ligefrem motivationen, siger Charlotte Frandsen, som personligt håber på at få en pension eller et fleksjob på 12 timer om ugen.


- Men det er helt umuligt med så få timer, mener kommunen.

Det lykkedes ikke at få en kommentar fra Odense Kommune til sagen i går.

Omkring 5000 mister hvert år deres sygedagpenge, fordi de har været syge i mere end 52 uger. Omkring 100 af dem får ikke anden ydelse.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 12:21   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hvor er det bare for dårligt, at kommunerne ikke gør deres arbejde ordentligt.
Tænk på alle dem, der tager kommunens ord for gode varer, men hvor der i virkeligheden er sket en fejl?

Svineri...
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 12:35   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
-MEN DET ER HELT UMULIGT MED SÅ FÅ TIMER, MENER KOMMUNEN.....jammen, så se dog at få bevilget hende en pension.

Hvor ville det være rart, hvis der blev indført et minimum af timer i loven....den galej med timer var jeg også på, efter 3 mislykkedes arbejdsprøvninger SKULLE jeg bevise i 14 dage at jeg magtede 20 timer, ellers blev jeg ikke visiteret.....heldigvis blev de 14 dage tilbragt på min gamle arbejdsplads, hvor jeg vidste at jeg nok skulle blivet båret igennem....og så ellers smertestillende ud over alle grænser.....hvor realistisk er det, når det kommer til stykket. Pjat ud over alle grænser, at tvinge folk på den måde....det går automatisk galt når/hvis et fleksjob dukker op, et er 14 dages koncentration, stædighed og vilje, noget andet år af ens arbejdsliv i et 20 timers fleksjob.

6 arbejdsprøvninger indtil nu, for Charlotte Frandsen....en ørkenvandring af format.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 12:43   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ørkenvandring...ja det må man da sige er gummiparagraffen i fuld vigør...alle muligheder skal være udtømt selv LIVET skal være udtømt og ja til sidst er der kun en knækket person tilbage...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 13:34   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Foreningen af Langtidssyge-Førtidspensionister -Fleks og Skånejobberer i Faaborg-Midtfyn Kommune har således fået medhold i 11 ud af de 12 sager, foreningen har anket fra kommunen. Og en stikprøve-kontrol fra Ankestyrelsen viste i februar, at 44 procent får stoppet deres sygedagpenge på et mangelfuldt grundlag og således ville vinde en eventuel ankesag.
Hvordan kan kommunerne feje disse tal ind under gulvtæppet og samtidig udtale at de har styr på det og tegne et skønmaleri af situationen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 14:44   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
De har da en enkelt sag de vinder ud af de 12....og dermed har de også bevist at man er skyldig i snyd og fup til det modsatte er bevist.....så op i røven med de 11 sager hvor de har taget fejl...det indrømmer de aldrig frivilligt.

Skulle ikke forbavse mig det mindste, at kommunerne er SÅ irriterede over ankemuligheder, nu hvor det viser sig at folk i stor stil "vinder", det siger jo også noget om kommunale arbejdsmetoder....så det er bare med at anke alle afgørelser man ikke selv er tilfreds med, 44% er rystende mange, der er trods alt levende mennesker bag ved tallene.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
900.000 taber på skattereform Risa Politik og Samfund 14 06-09-2012 13:40
Jeg - en taber... smækkerlækker Politik og Samfund 14 28-06-2012 22:24
Er du en taber-abe? BOM Politik og Samfund 1 21-05-2012 01:31
I 3 ud af 4 kommuner inddrages lægekonsulenten altid i sager om førtidspension Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-10-2011 09:20
Kommuner taber sygedagpenge-sager på stribe Webmaster K10 Nyheder 0 10-08-2011 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension