K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2018, 12:23   #51
MIMIX
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2018
Indlæg: 24
Styrke: 7
MIMIX er ny på vejen
Tak MistyMiss ...

Jeg er ikke så voldsom god til alle de paragraffer ...

Min situation er den at jeg er sendt ud i praktik i jobafklaringsforløbet og at dette er ca. 60 km. væk (hver vej) - det er ikke muligt at tage offentlig transport derud for mig.

Ydermere kommer der transport til genoptræning ved siden af - så faktisk bliver det til mange km om ugen, og det er en stor udgift på kontant hjælps niveau ...

Kan jeg få hjælp til at finde ud af hvordan jeg gør med ansøgning og hvortil - og hvilken paragraf der kan anbefales jeg henviser til ?

Pft.
MIMIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2018, 12:28   #52
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MIMIX Se meddelelser
Tak MistyMiss ...

Jeg er ikke så voldsom god til alle de paragraffer ...

Min situation er den at jeg er sendt ud i praktik i jobafklaringsforløbet og at dette er ca. 60 km. væk (hver vej) - det er ikke muligt at tage offentlig transport derud for mig.

Ydermere kommer der transport til genoptræning ved siden af - så faktisk bliver det til mange km om ugen, og det er en stor udgift på kontant hjælps niveau ...

Kan jeg få hjælp til at finde ud af hvordan jeg gør med ansøgning og hvortil - og hvilken paragraf der kan anbefales jeg henviser til ?

Pft.
Til praktikken synes jeg i hvert fald du skal spørge din beskæftigelsessagsbehandler, om du kan være berettiget til at få dækket alt transporten efter "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §82 stk 4"
Hvis din funktionsnedsættelse er skyld i at du ikke kan tage det offentlige, bør du være i målgruppen for den
Så vidt jeg ved, er det noget beskæftigelsessagsbehandler søger/bevilliger for en

Transport til genoptræning, det ved jeg desværre ikke hvorvidt kan høre under den. Det kan det muligvis hvis det er en del af dit jobafklaringsforløb.
Det kan også være at det hører under regionen/behandlingsområdet. I så fald er det et område jeg desværre ikke ved så meget om.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2018, 10:35   #53
MIMIX
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2018
Indlæg: 24
Styrke: 7
MIMIX er ny på vejen
Hej igen ...

Jeg vælger at spørge her i forlængelse af min tidligere tråd, da baggrunds oplysninger måske kan være relevante.

Jeg er nu i praktik i forbindelse med mit jobafklaringsforløb.
Praktikken slutter nu d. 14 okt., men jobkonsulenten vil gerne have at den bliver forlænget med yderligere 13 uger.

Jeg er i den situation, at min mand har fået alvorlig kritisk sygdom og at jeg har været nødsaget til at deltage i samtaler, undersøgelser og behandlinger, samt være her for ham i hjemmet - og det har tappet mine ressourcer rigtig meget og føler faktisk at min egen tilstand er forværret pga. disse livsvilkår.
På denne baggrund har jeg haft aftalt fravær på praktikstedet - ca. 7 dage på de 13 uger.
Situationen er nu, at jeg meget gerne ville vente med yderligere praktik eller forlængelse, fordi min mands tilstand formentlig ikke bliver bedre indenfor overskuelig tid.
Jeg er blevet bedt, om at undersøge mulighederne for plejeorlov - men dette er ikke en mulighed, da han ikke er terminal vurderet.

Hvad tænker i herinde - har jeg nogle muligheder for at undgå forlængelse af min praktik på nuværende tidspunkt, eller vil de måske vurdere at jeg så forhaler processen ?
Jeg kan simpelthen ikke overskue og holde til det hele på en gang.

Ydermere mangler jeg at kunne se logikken i endnu en praktik samme sted, da det fra start er tydeliggjort at der ikke er efterfølgende job muligheder ...
Hedder det sig ikke, at formålet også er at komme tættere på arbejdsmarkedet ?
Tænker også, at jeg heller ikke vil få nye arbejdsopgaver, der ville kunne ændre på afklaringen af min arbejdsevne ...

Håber virkelig meget at kunne få hjælp herinde, da jeg er dybt frustreret over situationen.

Jeg skal have afsluttende samtale på praktikstedet på fredag, så jeg har ikke så meget tid at løbe på og håber inderligt, at nogle kan nå at svare mig inden da - Pft.
MIMIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2018, 10:57   #54
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MIMIX Se meddelelser

Ydermere mangler jeg at kunne se logikken i endnu en praktik samme sted, da det fra start er tydeliggjort at der ikke er efterfølgende job muligheder ...
Hedder det sig ikke, at formålet også er at komme tættere på arbejdsmarkedet ?
Tænker også, at jeg heller ikke vil få nye arbejdsopgaver, der ville kunne ændre på afklaringen af min arbejdsevne ...
Formålet med praktikken er afklaring af arbejdsevne, ikke ansættelse.
Dvs man ser hvordan din arbejdsevne er, i den type opgaver.

Lad os f.eks. sige at kontoropgaver er det mest optimale. Så bliver man arbejdsprøvet i kontorarbejde. Det giver så en cirka vurdering af ens arbejdsevne, og det kan bruges som dokumentation af arbejdsevnen.
Jeg blev f.eks. visiteret til 6 timer om ugen.
Så kan det godt være at jeg kan klare 5 eller 7 timer i et fremtidigt fleksjob. Men det finder man så ud af til den tid og justerer løbende.
Det er jo ens generelle arbejdsevne der skal afklares. Det er ikke ens arbejdsevne i den specifikke ansættelse der afklares
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2018, 11:22   #55
MIMIX
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2018
Indlæg: 24
Styrke: 7
MIMIX er ny på vejen
Tak for svar, Misty Miss

- Kunne det være at du måske ville skrive lidt til mig vedr. mit afsnit om manglende overskud og forlængelse af praktik eller ej ...

Pft.
MIMIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2018, 14:18   #56
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MIMIX Se meddelelser
Tak for svar, Misty Miss

- Kunne det være at du måske ville skrive lidt til mig vedr. mit afsnit om manglende overskud og forlængelse af praktik eller ej ...

Pft.
Jeg ved desværre ikke nok om hvordan man skal agere, når udefrakommende begivenheder påvirker ens arbejdsevne
Så håber en anden med mere viden om det, træder til
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension