K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2013, 14:38   #11
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Jeg tjekkede på kommunens side. Der står at man som ledig fleksjobber har ret til at holde ferie, men at man ikke har ret til at holde ferie hvis man deltager i tilbud, aktiviteter osv.
ja det er jeg godt klar over men tror stadig ikke på at de bare kan blive ved med at tilbyde kursus og praktik så du total nægtes ferie i sommerhalvåret

kursus perioder ligger jo som reglen fast men hvis du allerede nu påpeger at du ønsker at holde sommerferie er der vel intet i vejen med at udskyde praktikperioden til efter ferien


hvis det ikke kan lade sig gøre og de siger du både skal have kursus og praktik kan du jo også risikere at praktikperioden udvides yderligere eller de finder 1 job til dig så du heller ikke kan holde ferie i okt eller resten af året og det tror jeg ikke er lovligt så prøv at søge om ferie skriftligt for så får du en skriftlig svar . Og kan du ikke få lov til at holde ferie i sommer så book din ferie allerede nu til sep/okt ellers kan det samme jo ske igen


men der kommer nok andre indput og sikkert nogle der ved det helt præcist
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 15:07   #12
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja det er jeg godt klar over men tror stadig ikke på at de bare kan blive ved med at tilbyde kursus og praktik så du total nægtes ferie i sommerhalvåret

kursus perioder ligger jo som reglen fast men hvis du allerede nu påpeger at du ønsker at holde sommerferie er der vel intet i vejen med at udskyde praktikperioden til efter ferien
Jeg holdt ferie sidste år, men kunne ikke holde de sidste 5 dage fordi jeg skulle i revurdering / virksomhedspraktik der skulle ende inden tidsfrist udløb.

Kommunen betaler Anden aktør for 5 mdr. - Jobsøgningskursus med praktik, så jeg tror ikke rigtigt på at det kursus kan deles op.

Det er sagsbehandler der foreslår anden aktør at jobsøgningsforløb afsluttes med 3 mdr. praktik.

Men du har ret i, at eftersom sagsbehandler mener praktik skal føre til fastansættelse, så bliver man jo nødt til allerede nu at sige, at man ønsker ferie med start - dagen efter at kursus / praktik slutter .. Hvis man ikke vil snydes og trynes.. Ik nemt at være syg ..
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 10:32   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, rat til ferie men ikke ret til at bestemme hvornår de sidste par år har jeg ikke kunne bruge ugerne til noget da de blev lagt som det passerde jobcentret.

sagde jeg ikke ønskede de uger så var ferien lige meget ,men der blev bare sagt jeg lægger ferien på de uger der her så du får din ferie....
sagede igen jeg skal ikke bruge dem der og svaret var så er det sendt til jobtimet.

Hvad skal man på deres møder,når det bare er oplysninger,om hvad de gør .

Nu jeg sygemeldt ,så regner med at der skal ske noget igen i sommer.SOM det passer "dem"
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 21:08   #14
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser

Hvad skal man på deres møder,når det bare er oplysninger,om hvad de gør ."
Det har jeg også tænkt på, men det er vel bare fordi de skal nyde deres magt og kontrollere.

Jeg fik brev om møde. Mødte op blot for at få at vide, at jeg ville modtage et nyt brev om møde, farvel. Mødte op, fik at vide min sag nu blev givet videre, at jeg ville modtage nyt brev om møde, farvel. Mødte op, fik at vide de havde sagen, at jeg ville modtage brev om nyt møde, farvel. Mødte op, blot for at få at vide hvilken anden aktør jeg skulle kontakte, farvel.

Der var ingen grund til at blive indkaldt til de møder, de kunne ha skrevet det i deres breve.

Syntes også det er for dårligt, at de ikke tager hensyn til hvornår du ønsker at holde ferie.

Men sådan er det åbentbart hvis man har behov for hjælp, kommunen forlanger at man fortæller om hele sit liv, tidligere og nuværende sygdomme, krænger hele sit privatliv ud, tjekker alt, siger hvad man skal, bestemmer hvad man skal, truer med at deres hjælp stopper, hvis man ikke gør hvad de forlanger. osv.

De nyder deres magt. At de belaster os, gør os mere syge, psykisk syge, gør psykisk syge mere syge, det er de ligeglade med. De er kyniske, iskolde .

Så er der jo nogen der siger at man ikke skal underkaste sig på grund af deres trusler, men hvem ønsker lige at blive hjemløs, dykke ned i supermarkedes container efter kasseret mad, sove i park eller en baggård ? ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 09:03   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
lige præcis .

Måske skulle man henvise her til når nogle spørger" jeg forventer flex hvad sker der nu "

Men der er vist noget nyt på vej,der sker nogle for andninger er jeg sikker på,de har gang i noget ,jobcentrene skal bare lige på plads.

Der må da være en grund til at vi skal tilknyttes 5 jobkonsulenter og ikke bare en som nu.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 11:06   #16
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
lige præcis .

Måske skulle man henvise her til når nogle spørger" jeg forventer flex hvad sker der nu "

Men der er vist noget nyt på vej,der sker nogle for andninger er jeg sikker på,de har gang i noget ,jobcentrene skal bare lige på plads.

Der må da være en grund til at vi skal tilknyttes 5 jobkonsulenter og ikke bare en som nu.

Ja det ville de nok have mest gavn af, så de er forberedt på hvad der venter.

Forandringen er, at man i stedet for at have 1 sagsbehandler, bliver tilknyttet et Team med flere sagsbehandlere.

Team er opdelt efter borgernes fødselsdata.

Team 1. Team 2. osv. Det bevirker at man aldrig ved hvilken af sagsbehandlerne i Teamet man kommer til at tale med når man bliver indkaldt til møde.

Fordelen for jobcenter er, at er den ene sagsbehandler fraværende på tidspunkt ved møde, så er der en anden sagsbehandler fra Teamet der overtager.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 12:29   #17
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Når i skriver "Sagsbehandlere", er det så det samme som jobkonsulenter?

Min gamle jobkonsulent havde jeg i ca. 4 år, og han gik så på efterløn og så fik jeg en ny nu her, og han virker bare rigtig sød og rar, meget forstående, ham bliver jeg også glad ved, tror jeg. Jeg synes egentlig altid jeg er blevet behandlet godt, bortset lige fra den første periode hvor min gamle jobkonsulent ikke rigtig troede på jeg var syg, men da så min distriktssygeplejerske kom med til møderne og kunne oplyse ham om min sygdom, vendte han på en tallerken og lige siden da var han rigtig sød og hjælpsom og forstående og det hele. Og det samme er den nye også.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 14:03   #18
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Når i skriver "Sagsbehandlere", er det så det samme som jobkonsulenter?

Min gamle jobkonsulent havde jeg i ca. 4 år, og han gik så på efterløn og så fik jeg en ny nu her, og han virker bare rigtig sød og rar, meget forstående, ham bliver jeg også glad ved, tror jeg. Jeg synes egentlig altid jeg er blevet behandlet godt,
Det er dejligt at der er nogen der bliver behandlet godt ...

Jeg havde en jobkonsulent. Da jeg blev indkaldt til individul samtale hos ham, blev jeg mødt af en anden medarbejder som sagde at jobkonsulenter var afskaffet. Funktionen var nu Team, oprettet efter fødselsdata. Fik at vide hvilket Team jeg hørte ind under.

Ved senere møder har jeg talt med forskellige sagsbehandlere.

Ved ikke om den information jeg har fået er korrekt, på K10 virker det som at der stadig er nogen der har jobkonsulenter.

Team skal man i hvert fald ikke glæde sig over at høre ind under, laver man en aftale med sagsbehandleren, har den næste sagsbehandler ændret aftalen når man kommer til møde. Ved næste møde er aftalen blevet ændret igen.

Er man ikke stresset, forvirret, bliver man det helt sikkert, da de aftaler man laver på mødet ikke bliver overholdt af sagsbehandler ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 14:41   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det lyder lovende

jeg er en af de få der har haft de samme i årevis.

bort set fra når jeg lige sendes til anden aktør
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 17:07   #20
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det lyder lovende

jeg er en af de få der har haft de samme i årevis.

bort set fra når jeg lige sendes til anden aktør

Jeg fik af sagsbehandler frit valg til anden aktør, ved næste møde ny sagsbehandler der valgte for mig.

Det kursusforløb hun krævede, var en ændring af forrige sagsbehandlers.

Og nu har jeg modtaget brev fra anden aktør, hvor det forløb sagsbehandler sagde på det sidste møde er ændret.

Træt af at slås med dem.

Tænkt på om jeg skal sende mail til sagsbehandler, bede om aflysning hos den aktør hun har valgt, at jeg bliver tilmeldt den aktør som jeg selv har valgt.

Det forløb hun har tilmeldt mig, svarer ikke til den information jeg fik på mødet, heller ikke til det kursusforløb som den anden sagsbehandler henviste til.

Men tvivler på om de vil aflyse kursus hos aktør, og tilmelde mig hos anden aktør.

Eller om det er nytteløst at sende mail.

Tankerne hvivler rundt. Jeg koger ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08
Sagsbehandling labratz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-04-2007 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension