K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2007, 19:52   #21
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

Nå...det var ikke meget svar... man er efterladt med en følelse af ensomhed der...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 10:10   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så kom er svar fra Jens Vibjerg og et eller andet sted så tror jeg ikke han har læst de samme artikler og udtalelser som vi har , for han er da over i en helt anden retning.

En retning som også jeg har hørt og læst om, men da ikke de meldinger de er kommet frem til på det sidste , jeg gad vide hvad de selv mener tænker og tror.

Vil det sige at V ikke som der står i artiklen er positivt indstillet til den form hvor man giver pensionister lov til at arbejde og samtidig får deres pension , men læs selv

Kære xxxx

Tak for din mail. Det giver mig anledning til at rette et par misforståelser.
Jeg har kommenteret på to spørgsmål. Et om folkepensionister og et om førtidspensionister.

Først bedr. folkepensionister har jeg udtalt, at vi må regne på om det er en god ide, at lade folkepensionister arbejde noget mere uden modregning i folkepensionen. Umiddelbart lyder det besnærende i en tid, hvor vi mangler arbejdskraft, men hvis det betyder, at de folkepensionister, der i dag arbejder bare får mindre modregning, så får samfundet for lidt ud af det. Så koster det bare penge. Hvis det derimod betyder, at mange flere folkepensionister vælger at arbejde, så kan der være en ide i det.

Så har jeg foreslået at alle førtidspensionister får mulighed for at prøve om de kan vende tilbage til arbejdsmarkedet uden konsekvenser for førtidspensionen. Ikke sådan, at man både kan arbejde og få førtidspension, men sådan at man kan prøve arbejdsmarkedet til alm. løn. Går det ikke, som den enkelte havde forventet, kan vedkommende vende tilbage til sin førtidspension, uden nogen kan stille spørgsmål ved det. Vedkommende risikerer altså ikke at skulle gennem "hele møllen" igen og dermed spørgsmålstegn ved førtidspensionen. Det er altså et frihedsbrev, hvor den enkelte selv afgør det videre forløb alt efter egne evner og muligheder.

Jeg håber, det afklarer spørgsmålene og at mine forslag ikke på nogen måde virker konkurrenceforvridende med andre grupper.

Med venlig hilsen

Jens Vibjerg

Jens Vibjerg, MF
Gruppesekretær og
Venstres arbejdsmarkedspolitiske ordfører
Folketinget, Christiansborg
1240 København K
Tlf/mobil 33 37 45 41
sms 61 62 34 66 - Fax 33 89 45 41
E-mail [email protected]
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 12:28   #23
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Som jeg forstår det, er det en mulighed for at teste, om man kan oppebære en løn, der er stor nok til at klare sig selv for på mere eller mindre lige vilkår med andre mennesker. Ikke et indgreb i, at man må tjene lidt 'håndøre' ved siden af som nu.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 13:18   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nefer ja så langt er jeg med , og det er jo fint nok men det forandre jo lige som ikke det aspekt at det var kommentar til dette citat vi spurgte om

Citat:
Flere hundred tusinde folkepensionister og førtidspensionister er måske parate til tage et nap med på arbejdsmarkedet i op til 15 timer om ugen, hvis indtægten ikke blev modregnet i pensionen. Nu får de sandsynligvis muligheden. Dansk Folkeparti, Venstre og Socialdemokraterne ser således positive på ideen, der kan være med til at hjælpe manglen på hænder på arbejdsmarkedet.

- Vi er instillet på, at både førtidspensionister og pensionister kan arbejde ved siden af pensionen, uden at det bliver modregnet. Men selvfølgelig skal der være en øvre grænse, siger Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører, Thomas Adelskov.
Det var det jeg spurgte ind til men ikke det jeg fik svar på, og hvad kan jeg så udlede af det , at venstre alligevel ikke bakker op om et sådan forslag ? eller at de er fejlciteret i artiklen eller at artiklen handler om noget helt tredje.

I hvert fald er det ikke det Hr Vibjerg forholder sig til i sit svar, han kommer med et svar som intet har med artiklen at gøre syntes jeg
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 15:33   #25
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nefer ja så langt er jeg med , og det er jo fint nok men det forandre jo lige som ikke det aspekt at det var kommentar til dette citat vi spurgte om



Det var det jeg spurgte ind til men ikke det jeg fik svar på, og hvad kan jeg så udlede af det , at venstre alligevel ikke bakker op om et sådan forslag ? eller at de er fejlciteret i artiklen eller at artiklen handler om noget helt tredje.

I hvert fald er det ikke det Hr Vibjerg forholder sig til i sit svar, han kommer med et svar som intet har med artiklen at gøre syntes jeg
Jeg synes, han svarer ok på det? Han ville vel sige det, hvis han ønskede et opgør med de nuværende regler, som jo netop giver mulighed for at tjene noget ved siden af.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22
Mere end 30 % af de visiterede til fleksjob er ledige Stella Manglen på Fleksjob 2 08-03-2008 16:30
Langtidsledige får sjældent job Stella Politik og Samfund 12 19-12-2007 20:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension