K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2013, 21:20   #1
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Afslag på fp. Anke hvordan?

Jeg har idag fået afslag på min ansøgning, og deres begrundelse forstår jeg slet ikke
I august/sep 2012 var jeg i arbejdsprøvning via AM-projekt, og de valgte at give mig placere mig i det mest skånsome arbejde de havde pga smerterne. Det var i en butik/kiosk hvor jeg skulle sælge billettter og være en "lidt højre hånd art"
Jeg var også i et tidligere AM-projekt i 2010 som jeg ikke gennemførte - igen pga smerter og dengang vidste de ikke hvad de skulle sætte mig til.
Men den sidste viste så, at jeg kunne arbejde ca 1 time om dagen hveranden dag med pause. Nu skriver de så, at den sidste arbejdsprøvning hos AM-projekt, gennemført i aug/sep 2012, peger på muligheder på det rummelige arbejdsmarket Er det mon fordi jeg kun var et sted og det ville have været bedre hvis jeg havde været forskellige steder? Det kunne jeg forstå hvis det var gået fint, så kunne jeg har taget nogle arbejdsopgaver der var en tand hårdere, men det kunne jeg jo ikke her...

Nu vil jeg så selvfølgelig anke, men ville egentlig gerne ha en forklaring på, hvad de mener med deres afslag fra dem selv...
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:26   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
ja pas, det forstår jeg heller ikke... det er da noget ukonkret, hvad er så det ikke rummelige arbejdsmarked, synes da det er noget tyndt bare at pege i den retning...
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:26   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712
og husk din lovbundne ankefrist på 4 uger - 28 dage på minuttet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 05:26   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det rummelige arbejdsmarked (hvor man netop favner de svagere stillede) er jo en fortolkning af at du nok mere høre under fleks, hvis du ellers kan få dén igennem.

Hvis arbejdsprøvningen viste du kunne arbejde ca 1 time hver anden dag, så kan du jo ikke få pension, da man nu kan få fleks ned til 1 time om ugen. Og du kan måske arbejde 3.

- de er rablende vanvittige! KLAG

*De bruger ofte det ''rummelige arbejdsmarked'' når de mener fleks, hvor de skriver det ''ordinære arbejdsmarked'' når de mener deltid (og alt derover).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 08:12   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det rummelige arbejdsmarked (hvor man netop favner de svagere stillede) er jo en fortolkning af at du nok mere høre under fleks, hvis du ellers kan få dén igennem.

Hvis arbejdsprøvningen viste du kunne arbejde ca 1 time hver anden dag, så kan du jo ikke få pension, da man nu kan få fleks ned til 1 time om ugen. Og du kan måske arbejde 3.

- de er rablende vanvittige! KLAG
Men det kræver jo, at der er udviklingspotentiale.

Så, ja, KLAG.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 10:18   #6
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Jeg vil helt sikkert også klage, og venter på at komme igennem til min sb
Men den er jo søgt ud fra de gamle regler da den blev indsendt 20 dec 2012, og der var der da ikke mulighed for flex ned til 1 time om ugen (kan ikke huske pt hvor meget det var), så derfor var det fp jeg søgte og stadig gerne vil ha pga de daglige og kroniske smerter.
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 10:28   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Men det kræver jo, at der er udviklingspotentiale.

Så, ja, KLAG.
Ja, de regner vil med Sylle kan komme op på 5 timer med tiden
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 11:02   #8
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Hehe ja man ved jo aldrig hvad de forventer der sker af ting og sager
Jeg har lige snakket med min sb. Hun er slet ikke enig med dem, og hun har en lille mistanke om at de har vurderet den udfra de nye regler, selvom det skulle være efter de gamle... Hun har først en tid om 14 dage, men det bliver stadig indenfor de 4 uger jeg klager, og det er jo det vigtigste.
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 11:57   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja enig, få lige samtalen med din sagsbehandler i hus - hun har måske nogle guldkorn, du kan bruge i klagen. Jeg fornemmer også, at de har lagt op til muligheder på de nye regler, hvilket jo burde være uhørt, når sagen skal vurderes efter de gamle regler....

Men du er ikke den eneste, flere har søgt på gamle regler, og har fået afslag med henvisning til muligheder på de nye regler.......det er kun efter klage/anke, man ved om der gives medhold i disse sager, så det bliver ''spændende'' at følge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 12:08   #10
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
De vil sikkert bare for dig til at droppe at søge nu så du skal søge under nye regler senere hvor de ved du ikke kan få fp... Bare på dem..!
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enkeltydelse, afslag, anke Vovse Alt det andet 23 10-10-2013 13:55
HJÆLP til anke af § 100 afslag søsser98 Alt det andet 4 07-07-2012 20:20
Afslag på ftp :(( anke! Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 09-10-2010 21:46
Afslag, anke + ny paragraf? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 24 31-03-2010 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension