K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2007, 00:53   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Endnu færre førtidspensioner

På Ankestyrelsens hjemmeside kan man se, hvor mange pensioner der er tilkendt pr. kommune i 1. kvartal 2007.

Der er sket et MARKANT FALD i nytilkendelser.

Der er KUN tilkendt 1.713 pensioner i 1. kvartal 2007 i HELE LANDET.

(Dvs. 6.842 på årsbasis!!!!)

Det er en HALVERING i forhold til forrige år.

Der blev i 2006 tildelt 3.556 i 1. kvartal, 3.711, 3.181 og 3.778 i resten af året pr. kvartal.

Nogle kommuner har SLET IKKE tilkendt nogen pensioner i 1. kvartal:

Dragør
Hillerød
Egedal
Roskilde
Fanø
Læsø

Andre kommuner har KUN tilkendt 1 person pension i 1. kvartal.

Glostrup
Vallensbæk
Frederikssund
Holbæk
Vordingborg
Langeland
Ikast-Brande
Samsø

København har tilkendt 93 pensioner, mens Århus har tilkendt 335.

http://cms.ast.dk/dataportal/
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 10:06   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: Endnu færre førtidspensioner

Er jeg bare den eneste der sider med en mistanke om, at der rent faktisk er en del mennesker som burde være tilkendt en førtidspension, men som af ukendte årsager ikke har fået den?

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad kommunernes forklaring er på et så drastisk fald i godkendelserne af førtidspension :|

Det kommer til at give bagslag på et tidspunkt, så Claus Hjort behøver ikke at glæde sig for tidligt. Jeg tror at der kommer et tidspunkt hvor at så eksplodere antallet af godkendte førtidspensioner, men det er jo bare min vudering Men det er tragisk, for der er jo mennesker bag disse tal, og noget kan tyde på at man skal hives endnu mere rundt i systemt end nogensinde før Åhh det er skønt med en borgerlig regering
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 11:37   #3
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Endnu færre førtidspensioner

Har en formodning om at en del af faldet i første kvartal 2007 skyldes den famøse kommunesammenlægning. Den er efterhånden blevet brugt som undskyldning for ikke at afslutte sager o.s.v., så mange gange at det er til at kaste op over.
Men ellers skyldes det nok også den mere og mere fremherskende hetz mod syge "dovendidrikker" og andet godtfolk.

Servicen i min kommune er blevet meget ringe efter 1. januar 2007. Og det drejer sig især om sundhedsafdelingen eller hvad det hedder. Både min læge, fysioterapeut og fodterapeut er ved at få "spat" over den mega-langsomme behandlingsgang og de sløve, og til tider direkte uvidende, mennesker, der skal behandle selv simple ansøgninger om f.eks. sko-indlæg. Skønt proceduren er den samme, som den var i 2006. Nå, det var et lille sidespring, men bare et eksempel på, hvad sammenlægningen bl.a. har ført med sig.

Men, har i hvert fald hørt fra flere, at mange kommuner STADIG bruger den undskyldning, når de sjofler folks sager i uendelighed. Utroligt ikk'? Vi er sgu da gået ind i den syvende måned af 2007.

SUK! Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 11:50   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Endnu færre førtidspensioner

Jeg er også helt med på fiemies forklaring...det må klart være de kommunesammenlægninger der er forklaringen på det smøl de udviser...og så sidder man og tænker at man fik at vide at det hele ville blive meget lettere når kommuner blev lagt sammen....
De skal da godt nok tage sig sammen hvis det skal være rigtigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 17:50   #5
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Endnu færre førtidspensioner

Kiggede på statistikken, men kan ikke hitte ud af om man kan se hvor mange der har søgt? altså i min kommune fx. er der kun 6 der har fået fp i første kvartal af 07 men kunne jo godt tænke mig at se ud af hvor mange
Nogen der ved om man kan se det?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2007, 22:49   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Endnu færre førtidspensioner

Hej Mariepigen.

På Ankestyrelsens hjemmeside kan man i 2006 se, hvilke afgørelser der blev truffet, men ikke i 2007. Altså hvor mange der har søgt osv.

http://cms.ast.dk/dataportal/


Det er muligt, at et af de 5 beskæftigelsesankenævn kommer til at ligge inde med de tal, du efterlyser.

Der er dog først i MARTS 2007???!!!! i Nyt fra Beskæftigelsesministeriet orienteret om de nye beskæftigelsesankenævn, så der er sikkert ingen statistikker foreløbig.

Hvis du selv finder noget i dit lokale beskæftigelsesankenævns hjemmeside, vil vi andre gerne høre om det.

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2007, 11:50   #7
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
RE: Endnu færre førtidspensioner

Oki tak for svaret, jeg syntes de der statisikker er lidt forvirrende.
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2007, 01:32   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Endnu færre førtidspensioner

Citat:
statisikker er lidt forvirrende
Det vil jeg give dig ret i.

Der er løgn, forbandet løgn og statistik.
Et udtryk jeg hørte for mange år siden, men som stadig holder vand.:@
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2007, 00:06   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Fleksjobområdet Belaster Kommunerne Mest!!!!

Der er mange interessante tal, hvis man leder forskellige steder.

Nogle gange går der et lys op for en, når man læser det nærmere.

Andre gange er det tydeligt, at der findes flere forskellige statistikker.
(Eller personer, der ikke citerer dem korrekt.)

Men her er endnu en, der taler sit eget TYDELIGE sprog om overførselsindkomsterne.

FLEKSJOBBERE OG LEDIGHEDSYDELSE BELASTER OVERFØRSELSOMRÅDET MEST!!!!!!!!!!!!!

Citat:
Analysens øvrige hovedresultater

Stigningen i antallet af personer på offentlig forsørgelse i kommunalt regi skyldes hovedsageligt flere på fleksjob og ledighedsydelse

Umiddelbart før førtidspensioneringen modtager de fleste sygedagpenge eller kontanthjælp

Langt de fleste kommuner har målsætninger for beskæftigelsesindsatsen med fokus på tidlig indsats og færre sager

I to ud af tre kommuner er der - både før og efter kommunalreformen - fastsat mål for at nedbringe det langvarige sygefravær og antallet af borgere på kontanthjælp. Fokus er i 2007 øget på at få flere indvandrere i arbejde og på nye tiltag over for særlige (fag)grupper.
http://cms.ast.dk/artikler/default.asp?page=660
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2007, 09:55   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror det bliver rigtigt interessant at se hvad der sker med alle de mennesker der er på ledighedsydelse (og for en stor del er mennesker med meget lille arbejdsevne ) mon ikke det er dem der bliver de nye førtidspensionister , det er jo vanvittigt at tildele folk en fleks hvis deres arbejdsevne er så ringe at ingen arbejdsgiver vil have dem, indtil nu har ledighedsydelse jo været en discount pension der er endda sagsbehandlere der læner sig tilbage og siger til borgerne at de godt ved at borgerne ikke kommer i arbejde, men læn dig nu tilbage og nyd det at du ikke skal ud hver morgen du har jo din ledighedsydelse

Nu bliver de ikke længere en discount pension da de kommer til at koste kommunen penge spørgsmålet er så bare , hvad skal de i stedet for ? skal de på kontanthjælp (og skal de dermed være forpligtede til at blive aktiveret ) eller vil de komme på førtidspension , jeg tror det har meget at sige hvem disse mennesker er og hvad de selv gør for at sætte foden ned og sige det kan i sq tro at jeg ikke finder mig i og så sætter himmel og hav i bevægelse ...

men dem der ikke har ressourcer og energi til at bekæmpe kommunens plan om kontanthjælp de vil helt klart blive de nye kontanthjælpsmodtager ...

Og mon ikke også at kommunerne holder tilbage med førtidspensionerne fordi de skal se hvad der sker med reformen.. bliver det dyre eller billigere for dem at tilkende pensioner skal de give pension eller skal de pine folk halvt ihjel..

jeg tror i hvertfald godt at det kan være derfor at vi ser det markante fald i tilkendelser af pensioner ...
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunerne tilkendte i 2012 fortsat færre førtidspensioner Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 3 30-06-2014 13:15
færre førtidspensioner på fyn østerbro Politik og Samfund 12 25-05-2014 19:39
52 % færre førtidspensioner i 2013 søsser98 Politik og Samfund 12 26-03-2013 19:35
Kommunerne tilkendte færre førtidspensioner i 2011 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 2 30-06-2012 14:25
Færre førtidspensioner zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 03-07-2007 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension