K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2008, 15:11   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Fåborg-midtfyn kommune. Ledige må vente ...

Følgende kunne læses i Fyens Stifttidende den 17 feb. 2008


Ledige må vente på aktivering
Af Mads Pedersen
Nyt aktiveringsprojekt forsinket fra dag et. Målet for 2008 bliver derfor svært at nå.
FAABORG-MIDTFYN: Plejehjem, børnehaver og andre kommunale institutioner i Faaborg-Midtfyn skulle efter planen have 30 nye ledige borgere i aktivering i 2008.

Men kommunen er først for nylig begyndt at forberede projektet, så de ledige må vente til slutningen af denne måned med at komme ud i aktivering. Det ærgrer kommunens projektleder Aage Nielsen.

- Da jeg overtog projektet før jul, regnede jeg med, at det hele var på plads. Men jeg skulle starte helt fra bunden, forklarer Aage Nielsen.

Aktiveringen på kommunale arbejdspladser er rettet mod ledige i de såkaldte matchgruppe fire og fem - altså de mennesker, der lige nu er længst fra arbejdsmarkedet.
Godtgørelse kan glippe
Den aktivering skulle allerede første år indbringe kommunen en million kroner til kommunen i godtgørelse fra staten. Og godtgørelsen er allerede en del af budgettet for 2008.

Men forsinkelsen kan gøre det svært at nå målet med 30 fuldtidsaktiverede gennem hele året.

- Det bliver i hvert fald ikke lige så nemt, som vi umiddelbart havde regnet med. Jeg vil kalde det en kæmpe udfordring, fortæller Aage Nielsen.

Han tør dog ikke spå om, hvor store de økonomiske tab kan blive.
Hastværk skader projekt
Det kan umiddelbart virke som en let og overkommelig opgave at sende de ledige ud i hver deres virksomhed.

Men det kan være farligt at forhaste sig, mener Aage Nielsen.

- Vi skal have de rigtige personer ud på de rigtige arbejdspladser. Ellers får man ikke noget ud af aktivering. Kemien er altafgørende, og det tager lidt tid at lave det helt rigtige match, forklarer han.

Derfor vil Aage Nielsen sikre sig, at der ikke bliver taget forhastede beslutninger.

- Mit mål er, at vi på sigt skal have de ledige i arbejde. Og jeg er overbevist om, at det værste vi kan gøre i denne situation, er at lave hastværk. Så det må tage den tid, det tager. Men jeg gør selvfølgelig, hvad jeg kan for at få aktiveringen i gang hurtigst muligt, siger han.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fåborg-midtfyn kommune / Bo Andersen Fynbo Kommunernes Tavshedspligt 4 15-06-2015 15:42
vente vente vente på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 28-09-2010 17:04
200 ledige forsvandt i it-system i Hillerød Kommune buster Det er da strengt ! 2 13-07-2010 08:24
venter på tlf skal ringe-vente -vente c.l.e.o. Dit og Dat 10 18-05-2010 10:32
hvad har jeg i vente... elin Spørgsmål ang fleksjob 2 06-10-2006 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension