K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2009, 18:19   #1
Gichha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2009
Lokation: Odense
Alder: 48
Indlæg: 4
Styrke: 0
Gichha er ny på vejen
Ny herinde: Satsen på førtidspension?

Hej.

Jeg er ny i dette forum. Jeg er lige blevet tilkendt førtidspension pr. 1/3-09. Min historie er lang og kompliceret, så jeg vil nøjes med at præsentere mig kort i denne omgang. Jeg er 33 år og blev langtidssygemeldt i starten af 2003 efter i flere år at have kæmpet en kamp (for at sige det på godt dansk ) for at bibeholde min tilknytning til arbejdsmarkedet. Et par gange i 2003 og 2004 forsøgte jeg at komme igang igen, men uden held. Det gjorde desværre kun ondt værre. Så nu har jeg været konstant sygemeldt siden september 2004.

Men for at komme til sagen, så er jeg som sagt lige blevet tilkendt førtidspension og kunne godt tænke mig at vide hvad satsen ca ligger på (er der mere end en sats eller er den lige for alle), og om man kan regne med den boligstøtteberegning der er på kommunernes hjemmeside?

Grunden til jeg spørger her og ikke bare venter med at se, hvad der kommer ind på kontoen i april er, at jeg har ville flytte de sidste 6 år, men økonomien har ikke været til at finde en bolig, der måler sig med den jeg har. Så nu ser jeg selvfølgelig en mulighed for hurtigt at søge væk herfra og finde noget bedre, fordi jeg har hørt flere steder at jeg både vil få en lidt højere indkomst + mere i boligstøtte.

Mange hilsner
Gitte
Gichha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 18:32   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Gitte.
Velkommen til. Læs http://www.social.dk/talogsatser/Satser.html
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 20:52   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa og velkommen til.

Der er een sats for enlige og en anden for gifte og samlevende.

Din pensions størrelse er afhængig af, om du har indtægt ved siden af, eks. en pensionsordning.

Husk, at du også kan vælge SUP eller SAP (det er det samme). Det er en pensionsordning, som din kommune SKAL oplyse dig om.

Du kan tjekke pension her: www.pensionsinfo.dk

Din boligsikring kan du tjekke her:

https://www.borger.dk/Emner/boligogf...sionister.aspx


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 21:58   #4
Gichha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2009
Lokation: Odense
Alder: 48
Indlæg: 4
Styrke: 0
Gichha er ny på vejen
Thumbs up

Hej igen.

Tusind tak for svarene og linkene. Nu har jeg været inde at kigge på dem og det ser jo ikke helt tosset ud i forhold til kontanthjælpen
Gichha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 22:23   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej

Og tillykke med pensionen.

Hvis du er medlem af en fagforening, kan du evt få et engangsbeløb fordi du er blevet ftp. Ellers kan du finde en masse på siden om forskellige rabatter som ftp. Du må også skrive igen.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 00:05   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal også huske at din boligsikring kan komme til at se anderledes ud så det skal også om beregnes tillykke med pension hvis man kan sige det og velkommen til
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 12:17   #7
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Ups det betyder så at jeg faktisk beskæres i min boligsikring hvis jeg får førtidspension ?? Så kan det faktisk slet ikke betale sig for mig at få denne da jeg med §34 ydelse og boligsikring har knapt kr 10.000,- udbetalt og med en husleje på knapt kr. 6000,- + andre faste udgifter så bliver der jo underskud.....
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 14:21   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nogen går ned og nogen går op...

Gå ind på den her side hvis ikke i har været der jeg er på ledighedydelse pt og jeg prøvede at lave en beregning på en tænkt situation ...

Jeg tager en to rums lejlighed der er på 77 kvm jeg skriver jeg er lejer og den rene husleje er 5000 kr ...

først beregnede jeg det med en indtægt der var pension altså 188400 kr ingen samlever intet barn

der ville jeg få 1.657 kr

Så prøvede jeg med nøjagtig de samme oplysninger med min ledighedydelse altså 166.800 i stedet for de 188400 og her kom så frem at jeg ville kunne få ...

874 kr

ALLE oplysninger er de samme , og forklaringen på at jeg ikke kunne få mere på ledighedydelse var ---

Du kan herunder se nogle af de begrundelser og mellemregninger der ligger til grund for din beregning:

* Din samlede husleje overstiger hvad du kan få boligstøtte til. Når du bor i en husstand uden børn, kan du få boligstøtte til en husleje på højst 69.900 kr. pr. år.
* Da der ikke er børn under 18 år i din husstand, kan din boligstøtte højst udgøre 15 % af din husleje.
* Da din husleje udgør mere end halvdelen af din indkomst, vil kommunen vurdere dine konkrete forhold yderligere. Vi beder dig derfor kontakte din kommune.


Så jeg prøvede lige igen og satte mig selv ned i en mindre lejlighed jeg bor nu i en 2 rum på 68 kvm med ren husleje på 4500 alle andre oplysninger er de samme Indtægt og ledighedydelse kontra pension ...

På pension vil man få 1.705 kr.

på ledighedydelse vil jeg få 666 kr.

Så der er forskel gå selv ind og leg med beregneren og se hvad du får og har, tag kontanthjælpen og beregn din boligsikring som den det vil sige at på side to skal du vælge voksen ude i rullegardinet hvis du er på kontanthjælp eller anden ydelse , hvis du er på førtidspension skal du allernederst vælge FØRTIDSPENSIONIST EFTER 1.1.03 hvis man vælger forkert der får man en forkert beregning ...

Komme man frem til et andet resultat end kommunen så print hele forløbet ud og tag det med på kommunen og forlang at få jeres beregning på skrift med ankevejledning ...

Det har noget at gøre med at man med arbejde eller anden indkomst maks kan få 15 % af sin husleje i hjælp men den procentgrænse gælder ikke for førtidspensionister .....

beregner finder i her https://dinboligstoette.borgerservic...sp?p=netborger
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 15:19   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
suncil, jeg bemærker mig at du skriver at hvis man er i fagforening så kan man evt modtage et beløb hvis man bliver ftp.

Den er jeg lidt nysgerrig på -for hvad er det for et beløb og hvad hedder det evt?

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 15:44   #10
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Buster.

Hedder en gruppesum ved førtidspension( Pensam).

Var/er medlem af Foa. Det var et engangsbeløb jeg fik. Vores børn under 21 år får også børnepension

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er FP satsen YingYang Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 58 27-06-2012 16:27
Satsen for erstatninger i Danmark er total til grin Karo Politik og Samfund 10 15-04-2012 21:16
satsen på førtidspension pippi75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 11-04-2011 17:22
Hjælp ny herinde søger førtidspension ema At søge førtidspension 26 11-04-2010 23:33
ophør forsørgelsespligt satsen nu ? thomsen Alt det andet 4 27-08-2008 00:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension