K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2009, 13:25   #11
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MIT SENESTE BREV TIL OMBUDSMANDEN

Søborg d. 22.12.2008

Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K.


Kære Ombudsmand J.nr. 2008-xxxx-xxx/xxxx

Jeg har i brev af 1. december 2008 modtaget brev fra ombudsmanden med 4 ugers svarfrist.

Klage: Velfærdsministeriet og Karen Jespersens vil ikke besvare breve vedr. lægekonsulenter

Hermed fremsendes som ønsket bilag af…

· Kopier af bilag vedrørende Velfærdsministeriets brev af 10. januar 2008 til mig.
1. Brev af 19.11.2007 til Socialminister Karen Jespersen.
2. Brev af 04.01.2008 til Velfærdsminister Karen Jespersen.

· Kopi af brev af 7. juni 2007 fra Velfærdsministeriet til mig.

I overskrift i brev af 7. juni 2007 står der…

Citat: I brev af 14. maj 2006 har De henvendt Dem til socialminister Eva Kjær Hansen om spørgsmålet om ”lovgivning” om lægekonsulenters rolle i førtidspensionssager. Citat slut:

Hvilken ”lovgivning” henvises der til?

Så vidt vides er det kun ”retningslinjer” fra ministeriet der fritager lægekonsulenter for ”ansvar”, og ikke en lovparagraf?

Kan ”retningslinjer” fra en minister (Karen Jespersen) tilsidesætte et aflagt lægeløfte, og hvorfor kan en lægekonsulent ”ansvarsfrit” tilsidesætte de til ham forelagte faktuelle lægeoplysninger, når han skal – udvise den størst mulige Omhu og Samvittighedsfuldhed – i sit arbejde som læge (§ 6)?

Hvis der er tale om lovgivning, må dette følges af en ”lovparagraf” der i strid med lægeloven – i dag autorisationsloven – henviser til at lægekonsulenter (papirlæger) i den offentlige sektor er ”ansvarsfrie” når de omgør eller ignorerer læge- og speciallægeerklæringer, som er deres primære og eneste opgave at oversætte?

Hvis en læge tilsidesætter lægeoplysninger han har til opgave at oversætte, opfylder han ikke sin lægegerning, og må aflevere sin lægeautorisation.


Vedlagt kopi af:

Brev af 7. juni 2007 fra Socialministeriet.
Brev af 10.januar 2008 fra Velfærdsministeriet m/bilag…
Brev af 19.11.2007 til Socialminister Karen Jespersen.
Brev af 04.01.2008 til Velfærdsminister Karen Jespersen.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension