K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2014, 18:10   #981
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

"MAGTMISBRUG" I GLADSAXE KOMMUNE - NU FORSØGER KOMMUNEN AT FÅ HJÆLPERNE TIL, AT FLYGTE - SIDST FORSØGTE KOMMUNEN AT NEDSÆTTE MIN HJÆLP TIL 39,5 TIME OM UGEN, DA DET SOCIALE NÆVN OMGJORDE SAGEN TIL DØGNHJÆLP.

SÅ NU PRØVER KOMMUNEN AT SÆTTE MIG PÅ "HJEMMEHJÆLP" MED 27,75 TIMER OM UGEN. DET ER ULOVLIGT, OG I STRID MED SERVICELOVEN OM ET "NORMALT" LIV.

PRINCIPAFGØRELSE FRA ANKESTYRELSEN:
En udmåling af hjælp, der tager udgangspunkt i kommunens sædvanlige udmåling til hjemmepleje efter servicelovens bestemmelse om praktisk og personlig hjælp og pleje i § 83, er ikke i overensstemmelse med formålet med ordningen om borgerstyret personlig assistance.

Kommunens kvalitetsstandarder for § 83 kan derfor ikke anvendes som udgangspunkt for at udmåle hjælp efter § 96.
_____________________________________

Til Benny Gerhard.

Tak for din mail.

Vi vil igen gøre opmærksom på, at der ikke efter 31.03.2014 ikke udbetales kontakt tilskud til aflønning af dine hjælpere.

Du skal derfor tage stilling til, hvordan du fremover ønsker din hjælp
leveret , som er udmålt til 27,75 timer pr. uge .

Du kan vælge imellem:

§ 95, hvor du selv antager de hjælpere ,som du ønsker.
§ 83, hvor det er enten Gladsaxe kommunes personale der leverer
hjælpen , eller at du vælger en af de private leverandører som Gladsaxe
kommune har aftale med.

Du er velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål omkring ovenstående.

Venlig hilsen

Lise Lotte Lysgaard

Visitationen under Trænings- og Plejeafdelingen
Gladsaxe Kommune
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 09:29   #982
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Borgmester Søborg d. 06.05.2014
Karin Søjberg Holst
Gladsaxe Kommune
Rådhuset
2860 Søborg

Att: Visitator xxxx
Att: Sagsbehandler xxxx
Att: Afdelingschef xxxx

Kære Borgmester

Jeg skriver brevet til dig, der som ansvarlig for dine ansattes behandling af kommunens borgere tillader, at jeg der som handicappet borger med manglende finger, hånd- og gangfunktion, den ene gang efter den anden får frataget min nødvendige handicaphjælp, så jeg bliver gjort endnu mindre funktionsdygtig.

Du har endnu ikke påtalt dine sagsbehandleres yderst kritisable og ærekrænkende sagsbehandling i mine sager. Du har heller ikke selv ønsket at tage ansvar, for kommunens ”negative særbehandling” af mig som handicappet!
Jeg har før 2001, da Gladsaxe Kommune fratog mig 75% af min hjælp, træningsmæssigt fungeret på et meget højt plan for en person med mit handicap (inkomplet tetraplegi = spastisk lammelse i arme og ben). Mit liv fungerede kun når jeg havde min hjælp.

Dette ”NYE LIV” blev taget fra mig: http://www.benny-g.dk/traeningsforloeb.htm


Omgørelse af kommunens fratagelse af BPA-ordning, til Hjemmehjælp!


Citat af brev 24. april 2014: > Hjælperne er opsagt den 29.04.2014 <
Denne nye opsigelsesfrist betragtes som en indrømmelse og accept af tidligere tidsfrist!

PS: Med Gladsaxe Kommunes nyeste tiltag, kan jeg se frem til, at jeg atter (som fra 2001 til 2005) skal sidde ”INAKTIV” i hele døgnet som ved sidste nedskæring af hjælp. Jeg vil ofte komme til, at sidde i min ”afføring” i kørestolen, da jeg ikke alene er i stand til selv at rejse mig fra kørestol, og komme hurtigt på toilettet.

VIGTIG ANKESAG:
Jeg må stille krav om at der bliver genbehandlet en ”ankesag”!
Jeg må stille krav om, at der indhentes en STATUSATTEST fra min egen læge samt, at den tidligere benyttede lægekonsulent Claus Bjerregaard benyttes til udtalelse i min nye sag.
Der mangler lægefaglig begrundelse for, at der ikke er nogen særlig risiko for at jeg kan komme i kritiske situationer hvor jeg kan blive påført yderligere skade ”når jeg er alene” eller, om hvordan jeg skal kunne undgå at skulle tilbringe tid med at sidde i min egen ”afføring” i min kørestol. Jeg har krav på, at kunne få genetableret et værdigt liv i kølvandet på Gladsaxe Kommunes tidligere fadæser.


PRINCIPAFGØRELSE:
Afgørelse truffet af: Afgørelsesdato: Uds. dato: Nummer: J.nr.
Ankestyrelsen 21-03-2007 27-04-2007 C-13-07 3500654-06
Status: Gældende
Principafgørelse om: udmåling – hjemmehjælp - kombination – hjælpeordning
Lov: Lov om social service - lovbekendtgørelse nr. 58 af 18. januar 2007 - § 96, stk. 1


Resumé:
Der var efter en individuel vurdering af behovet for hjælp til en kvinde med spastisk lammelse i svær grad ikke grundlag for at fravige udgangspunktet for udmåling af hjælp efter servicelovens bestemmelse om hjælpeordning, hvorefter hjælpen skulle dække hele døgnet.
- Udmåling af hjælp under hjælpeordningen til kvinden kunne derfor ikke kombineres med støtte efter servicelovens regler om hjemmehjælp, hvis hun ikke selv ønskede det.
- Der blev bl.a. lagt vægt på forarbejderne til bestemmelsen om hjælpeordning, på det oplyste om kvindens funktionsnedsættelse og behov for hjælp samt på, at hun ikke ønskede at modtage hjælp fra kommunens hjemmepleje.

__________________________________________________ ______________

PS: Denne principafgørelse fra Ankestyrelsen er tilsvarende min sag, hvor jeg har behov for hjælp til alle personlige ting fra udskæring af mad til vending i seng, og toiletbesøg om dagen og natten. Derudover har jeg lægeordineret handicapbil (spec.lægeerklæring), som mine hjælpere kører, da jeg ikke kan benytte offentlige transportmidler.
Jeg kan ikke selv rejse mig fra kørestol, og gangtræne uden opsyn af hjælper.


Det Sociale Nævn omgjorde kommunens nedskæring af hjælp til 100% i døgnet!
http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm

Venlig hilsen
Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 10:50   #983
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære Benny
Nok engang beviser du hovedrystende sagsbehandling under al kritik.
Håber virkelig du får omstødt denne rystende fratagelse af din BPA uden at skulle igennem en ankesag med års ventetid.
Kærlig hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 18:15   #984
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Kære Benny
Nok engang beviser du hovedrystende sagsbehandling under al kritik.
Håber virkelig du får omstødt denne rystende fratagelse af din BPA uden at skulle igennem en ankesag med års ventetid.
Kærlig hilsen lgkh62
Tak skal du have.

Jeg har sendt ankebrev til kommunen og Ankestyrelsen med omvendt kopi til begge parter.

Jeg tror ikke på, at kommunen vil sende det videre, og så dør sagen til jeg står uden hjælp!

Hjælper er opsagt til sidste arbejdsag den 31. juli 2014.

Hvis jeg ikke som befalet af kommunen havde opsagt dem, ville hjælperne ikke have fået løn efter den 1. maj 2014.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 12-05-2014 kl. 18:20.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 18:16   #985
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

ENDELIG AFGØRELSE 28.05.2014
Kære Borgmester

Så’ skal vi altså have en endelig afslutning på Gladsaxe Kommunes ”magtmisbrug” af mig som handicappet person inden jeg mister min hjælp.
Dette skal derfor igangsættes omgående i denne måned!

Mine journaloplysninger der er mine helbredsoplysninger ”SKAL” indgå i min sag, til belysning af mit hjælpebehov!

Jeg stiller ufravigeligt krav om, at kommunen indhenter STATUSATTEST fra min egen læge og, at læge Claus Bjerregaard får den forelagt til udtalelse som i den tidligere sag, hvor han som lægekonsulent blev skyldig i at jeg mistede hele min genoptrænede fysiske førlighed, efter min ulykke. Lægekonsulenten benyttede sig ikke af min egen læges journaloplysninger, i sin tidligere udredning i 2001.

Der må ikke benyttes en anden lægekonsulent. Læge Claus Bjerregaard er stadig ansat som kommunens lægekonsulent da jeg har krav på hans aktuelle udtalelse om det rent lægelige, der blev bortdelegeret ved sidste hjælpersanering!

Den speciallægeerklæring der blev brugt måneden før til udskiftning af handicapbil, blev ikke brugt sammen med STATUSATTEST fra min egen læge før fratagelsen min hjælp i 2001. – Derved har kommunen tilbageholdt lægeoplysninger der ville have betydet, at jeg kunne have opretholdt alle mine fysiske funktioner jeg gennem mange år efter påkørselsulykken ved hårdt træningsarbejde havde opnået! (bilag)

Det er nu 2’den gang, at min hjælp i modstrid med BPA-hjælperordning i henhold til serviceloven § 96 (tidligere § 77) bliver frataget mig uden, at mine helt private journaloplysninger fra læge- og speciallæge bliver fulgt!

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 16:14   #986
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

SÅ KOM DEN - ANKESTYRELSEN HAR BESLUTTET TIL AT BEHANDLE MIN SAG MOD GLADSAXE KOMMUNE! - DER HAR ALDRIG VÆRET BRUGT EN "STATUSATTEST". - LÆGEKONSULENTEN VRAGEDE DEN TIL FORDEL FOR SAGSBEHANDLERS UKORREKTE OPLYSNINGER.

Trænings- og Plejeafdelingen
Gladsaxe Kommune
E-mail: [email protected] 6. juni 2014

Svarbrev vedrørende klage

Kære Benny Gerhard

Tak for dit brev dateret 28.05.2014, der blandt andet er sendt til Borgmesteren, det er Social og Sundhedsforvaltningen, som svarer dig. Du har efterlyst, at dine journaloplysninger, som er dine helbredsoplysninger, indgår i din sag til belysning af dit hjælpebehov og at der indhentes en ny statusattest

Gladsaxe Kommune finder ikke grund til at indhente ny statusattest, da det vurderes at en ny statusattest ikke vil tilføje nye oplysninger i sagen.
http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

>> Vi finder ikke anledning til at ændre noget i vores afgørelse selvom Ankestyrelsen efter tidligere afvisning, nu har besluttet at behandle din klagesag. Gladsaxe Kommune fastholder hermed sin afgørelse. <<

Gladsaxe Kommune har i afgørelsen af 20.12.2013 tilbudt dig praktisk bistand, ledsagelse og mulighed for nødkald.

Gladsaxe Kommune afventer, at du giver besked om, hvordan du ønsker den praktiske og personlige hjælp, der kan leveres af enten kommunens hjemmepleje, en af de godkendte private leverandører eller som kontant beløb via Servicelovens § 95 stk. 3.
Gladsaxe kommune afventer også tilbagemelding på, om du ønsker hjælp til ledsagelse og om du ønsker et nødkald, så du har mulighed for at tilkalde hjælp ved behov hele døgnet.

KLIK HERUNDER:

http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Benny Gerhard - "Handicappet", om retten til at have et aktivt liv!
www.benny-g.dk
Byretsdommeren bekendtgør klart i REDEGØRELSE for DOM at lægekonsulenten er skyldig i, at jeg mistede min hjælp http://www.benny-g.dk/Domstole.htm - CITAT: Retten i Glostrup: Udskrift af dombogen: Dom afsagt den 24. april2007. Thi kendes...
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 18:27   #987
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

HVAD SKAL DET ENDE MED, NÅR KOMMUNEN SÅ BAGEFTER KOMMER OG SKÆRER NED PÅ HJEMMEHJÆLP?
__________________________________________________ ___

SAG: Gladsaxe Kommune

Bekræfter modtagelse af brev af 23. maj 2014 om accept på behandling af BPA-sag.

Problemstilling af Gladsaxe Kommunes ”mangelfulde” sagsbehandling.

Som oplyst ”agter” Gladsaxe Kommune helt at inddrage min BPA-ordning § 96 der p.t. er på 168 ugetimer der blev tildelt mig af Det Sociale Nævn ved den seneste fratagelse af hjælp.
Hjælpen blev var dengang blevet nedskåret fra 128 timer på grund af tidligere nedskæring, - til 39,5 timer om ugen.

Gladsaxe Kommune vil nu fratage mig de af DSN tildelte 168 timer, og hensætte mig på hjemmehjælp efter servicelovens § 83, med 27,75 timer om ugen.
__________________________________________________ ___

http://finn-sorensen.dk/nyheder/2014...a-hjemmehjaelp

Ny aftale skærer ned på hjemmehjælp

Regeringen og et flertal af partier har indgået en aftale om hjemmehjælp, der betyder, at hjemmehjælpen begrænses til "de svageste" medborgere. Resten må klare sig selv, efter et kursus i "hjælp-til-selvhjælp". Her er min pressemeddelelse i anledning af forliget, som er indgået af regeringen, SF, RV…

finn-sorensen.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 11:07   #988
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Exclamation

Borgmester Søborg d. 19.06.2014
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg


”ADGANG FORBUDT” FOR GLADSAXE KOMMUNE!

Gladsaxe Kommunes forsøg på at få adgang til mit hus, vil blive betragtet som ”ulovlig” indtrængen på privat grund!

Mit hjem og min bolig, er fremover et for budt område for Gladsaxe Kommune, og det betyder således, at eventuelle møder fremover skal holdes på Gladsaxe Kommune.

Begrundelsen for dette er, at Gladsaxe Kommune har præsteret i form af diverse urette nedskæringer af min hjælp gennem årene har præsteret, at ruinere mit tidligere gode liv som handicappet person.

Jeg er i dag en fysisk og psykisk nedkørt person der, på grund af kommunens omfortolkning af mit handicaps muligheder og mit funktionsniveau er blevet nulstillet, og rent fysisk blevet sat 25 år tilbage siden min tilskadekomst, og min udflytning til egen bolig.

Gladsaxe Kommune kan ikke først ”misbruge” kommunens lægekonsulent til, at udelade STATUSOPLYSNINGER fra min egen læge til at fjerne min hjælp i 3½ år, - og så forvente at jeg skal acceptere, at få kommunens folk til at gå rundt i mit hus!

Venlig hilsen

Benny Gerhard

STRAFFELOVEN :
§ 150. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, misbruger sin stilling til at tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget, straffes han med fængsel indtil 3 år.
§ 151. Den, som tilskynder eller medvirker til, at nogen, der er underordnet vedkommende i offentlig tjeneste eller hverv, forbryder sig i denne tjeneste, straffes, uden hensyn til om den underordnede kan straffes eller på grund af vildfarelse eller af andre grunde er straffri, efter den for den pågældende forbrydelse gældende bestemmelse.
§ 152. Den, som virker eller har virket i offentlig tjeneste eller hverv, og som uberettiget videregiver eller udnytter fortrolige oplysninger, hvortil den pågældende i den forbindelse har fået kendskab, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.
Stk. 2. Begås det i stk. 1 nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, eller foreligger der i øvrigt særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 2 år. Som særligt skærpende omstændighed anses navnlig tilfælde, hvor videregivelsen eller udnyttelsen er sket under sådanne omstændigheder, at det påfører andre en betydelig skade eller indebærer en særlig risiko herfor.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 12:52   #989
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

SÅ TABTE GLADSAXE KOMMUNE IGEN EN SAG, MOD EN HANDICAPPET BORGER!

Afgørelse i sag om borgerstyret personlig assistance efter servicelovens § 96


Kære Benny Gerhard

Gladsaxe Kommune har modtaget afgørelse fra Ankestyrelsen, som har omgjort vores afgørelse af 20. december 2013, således at du fortsat har ret til borgerstyret personlig assistance efter Servicelovens § 96.

Du er bevilliget Borgerstyret Personlig Assistance (BPA) efter Servicelovens § 96.

Du er selv arbejdsgiver og arbejdsleder. Gladsaxe kommune varetager lønudbetalingen.

Begrundelse:
Begrundelsen for denne afgørelse er, at Ankestyrelsen har omgjort vores afgørelse om at frakende dig din BPA-ordning efter servicelovens § 96, hvorfor du derfor stadig er berettiget til BPA.
_____________________________

Annullering af hjælperes opsigelse

Du er selv arbejdsgiver og arbejdsleder for din ansatte og derfor skal du tage kontakt til dine hjælpere og sikre at deres opsigelse annulleres. Da de ikke har været fratrådt deres stilling, vil deres opsigelsesvarsel være uændret.

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm (bliver snart opdateret p.g.a. ny computer)
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2014, 13:54   #990
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
De gamle bukke har de stiveste horn..

Kære Benny.

Dyb respekt for din kamp og stor skam over din kommune.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension