K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2013, 20:02   #951
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Ja Benny det burde du jo ikke i en perfekt verden. Men dette land er så langt fra perfekt som noget kan være.

Det er en rigtig god idé at lave en afdragsordning som du kan klare, for ellers trækker de jeg ved ikke hvor meget i din ydelse. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 11:05   #952
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Ja Benny det burde du jo ikke i en perfekt verden. Men dette land er så langt fra perfekt som noget kan være.

Det er en rigtig god idé at lave en afdragsordning som du kan klare, for ellers trækker de jeg ved ikke hvor meget i din ydelse. Indiansummer
Jeg kan ikke klare en afdragsordning, og "hvorfor" skulle jeg betale kommunen for at få mit liv ødelagt?

I 2008 bad jeg kommunen om at gælden sendt til INKASSO da jeg ikke havde flere penge,efter, at jeg i 1½ år selv havde betalt for hjælp til at opretholde et værdigt liv.
I dag er jeg på pension og får 5.000 kroner mindre udbetalt om måneden!

Se i nedenstående citat hvad kommune/lægekonsulenten er skyld i.
__________________________________________________ ______________
CITAT: Retten i Glostrup: Udskrift af dombogen: Dom afsagt den 24. april2007.

Thi kendes for ret:
Sagsøgte, Claus Bjerregaard frifindes. Sagsøgeren, Benny Gerhard, betaler inden 14 dage i sagsomkostninger til sagsøgte 25.000 kroner.
__________________________________________________ ______________

Uddrag af: Redegørelse fra Retten i Glostrup af 24. maj 2007.

”Det er sagsøgtes skyld, at sagsøgers hjælp blev sat ned. Det havde været
anderledes, hvis ikke sagsøgtes udtalelse havde været formuleret som den var,
eller slet ikke havde foreligget”.

1. Sagsøger modtog sagsøgtes erklæring af 11. maj 2000. Han fik den tilsendt fra kommunen.
2. Sagsøgeren reagerede meget stærkt på sagsøgtes erklæring. Dette skyldtes, at den indeholdt mange ukorrekte oplysninger.
3. Sagsøgte kunne ikke vurdere sagsøgers situation alene på baggrund af de skriftlige oplysninger.
4. Det, at ”det lægelige skøn (fra lægekonsulenten) stod ved magt” betød at sagsøgers bistand blev beskåret væsentligt.
5. Dette medførte således et voldsomt indgreb i sagsøgers frihed.
6. Som følge af erklæringen blev hjælpen skåret yderligere ned til ca. 40 timer ugentligt.
7. Sagsøgte lagde vægt på sagsbehandlerens oplysninger, og syntes ikke, at lægens oplysninger hang sammen med disse.
8. Sagsøgtes opfattelse er, at han skal bistå sagsbehandlerne i Gladsaxe Kommune.
9. Det er ikke hans opfattelse, at hans job udelukkende skulle være at vurdere lægelige oplysninger.
10. Han er bekendt med de lægeetiske regler.
11. Han var opmærksom på, at sagsøgers læge skrev noget andet.
· Sagsøgte lagde mere vægt på sagsbehandlerens udtalelse end på sagsøgerens egen læges udtalelse.
· Sagsøgte mente ikke, at en speciallægeerklæring ville hjælpe til at afklare diskrepansen i sagen.

domstol.dk - Retten i Glostrup
http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
Vedhæftede filer
Filtype: doc Redegørelse Retten i Glostrup 24.05.2007.doc (27,0 Kb, 278 visninger)
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 12:28   #953
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Ja Benny jeg ved det godt. Men tænkte før de trækker yderligere fra dig. Måske du kunne søge gæld sanering? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 11:09   #954
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Ja Benny jeg ved det godt. Men tænkte før de trækker yderligere fra dig. Måske du kunne søge gæld sanering? Indiansummer
Jeg har tidligere fået afslag på gældssanering både i Sø og Handelsretten, og i anke til Østre Landsret.

Begrundelsen til afslaget var, at jeg havde for stor husleje!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2013, 12:18   #955
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

PAPIRLÆGER - KAMPFLY, eller et værdigt liv til syge, arbejdsskadede, nedslidte og handicappede mennesker!

Drop 1 kampfly (48), og brug beløbet til at erstatte "fejlene" de STATSSKABTE" lægekonsulenter har påført borgerne, i deres uansvarlige "kamp" mod borgernes egne læger

Det kommer til at koste 458 mio. kr. per fly - alt inklusive – hvis danske politikere vælger det svenske kampfly Gripen som F-16-kampflyets afløser. Hermed lander den samlede regning for 48 nye kampfly på 22 mia. kr.

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm -

http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2013, 21:19   #956
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Ny socialminister igen. Opdateret d. 08. september 2013

Vil hun gå ind for, at retfærdiggøre borgernes retssikkerhed overfor kommunernes lægekonsulenter?

http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 12:32   #957
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej Benny. Godt at se at du fortsat kæmpe din sag, og det på trods af du så mange gange er stødt ind i væsenet. Jeg håber sådan for dig, at der vil vise sig et ansvarligt menneske som kan hjælpe dig. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 12:51   #958
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære Benny
Hvor var det fantastisk at se, hvordan du kom dig via genoptræning trods svære ods.

Hvor er det sørgeligt at konstatere, hvor meget der er ødelagt af det opnåede og taget fra dig via fatale fejlafgørelser.

Jeg bliver flov som Dansker, for jeg troede på hjælp fra systemet, men din sag viser med al tydelighed, at DU ikke er ydet retfærdig behandling som borger i Danmark.

Håber retfærdighed må smile til dig på et tidspunkt. Det har du fortjent
Kærlig hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 18:54   #959
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Kommunen brugte Statens "våben" LÆGEKONSULENTEN!

Her ses det helt tydeligt, at byretsdommeren i min retssag mod lægekonsulenten helt klart begår mened, når han accepterer, og bruger lægekonsulentens brug af urigtige funktionsoplysninger fra min sagsbehandler til, at afsige en dom.

Byretsdommeren præsterer ligesom lægekonsulenten ikke, at følge socialministeriets RETNINGSLINJER som oversætter af lægeerklæringer.
- Han accepterer det til skade for mig.

Han beskæftiger sig ikke med den fremlagte lægedokumentation fra min egen læge, der omhandler mit helbred!

Citat: Udskriften rigtighed bekræftes.
Retten i Glostrup, den 24. april 2007
E . P. kontorfuldmægtig

http://www.benny-g.dk/diverse.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 12:52   #960
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Det er en så svær kamp, når systemerne arbejder på at rygklappe hinanden.
Der er ikke nogen uafhængighed og retsikkerheden for os borgere er på et lille sted.

Det er frygteligt og trist, at du skal kæmpe så meget!
Men det er vigtig at vi får synliggjort de svigt der er fra systemets side!
Det kræver bare så mange ressourcer
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension