K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2008, 19:27   #81
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Jeg får en pludselig lyst til på tværs af problemerne, at skrive noget positivt til jer

Skrevet den 21-05-2006 af Chris MacDonald, der i 2005 kørte 5000 km. på tværs over USA på 10 dage.

Til inspiration for os alle!
Skrevet af Coach MacDonald under Motivation
[5] kommentarer

Jeg vil gerne dele en imponerende historie med jer! Den handler om en helt utrolig vilje, en imponerende evne til ikke at give op og en konstant kamp for fremskridt.

En ulykke vendte op og ned på alt

I 1983 deltog Benny G. i et cykelløb på Sjælland. Hvad han ikke vidste var, at denne dag ville vende op og ned på hele hans liv.

Et stykke inde i cykelløbet skete det, der bare ikke må ske. En spritbillist kører mod feltet og rammer to ryttere. Benny G er den ene.

Benny styrter og kommer slemt til skade. Så slemt, at han tilbringer 18 dage i respirator og er lam i begge arme og begge ben. Med et slag er livet forvandlet.

Herfra starter en sej kamp for at få den hjælp, der er nødvendig, og for at komme tilbage på cyklen igen.

Tilbage på cyklen

At det skulle kunne lade sig gøre for en person, der er lam i hele kroppen, at komme til at sidde på en cykel, kan lyde utroligt. Men efter års indædt kamp, utrættelig træning og tro på, at det nok skulle lykkes, er Benny G. tilbage på cyklen! En fantastisk og inspirerende historie, der vidner om stor vilje og en vedholdendhed ud over det sædvanelige.

Og ikke nok med, at Benny er tilbage på cyklen, han har også besteget én af de hårdeste stigninger på Lanzarote, den legendariske stigning til Femes, der på de stejleste steder når op på mere end 20% (til sammenligning når den kendte Alpe d’Huez-stigning op på ca. 14% på de stejleste steder). Det sidste stejle stykke var for stejlt at klare på cyklen, så det forcerede Benny gående. Alt i alt en helt fantastisk bedrift!

Benny’s historie er til inspiration for os alle! SEJT!!

Hvis du vil vide mere… http://blog.chrismacdonald.dk/2006/05/21/162/

Læs hele Benny G’s historie på hans website www.Benny-G.dk

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 06-01-2008 kl. 19:30.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 20:35   #82
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 06.01.2008

Lægeforeningen
Tronhjemsgade 9
2100 København Ø.


Min henvendelse til lægeforeningen skyldes, at vi skal have ryddet op i lovgivningen omkring de kommunalt benyttede lægekonsulenters ”ansvarsfrie” lægeudøvelse.

Lægekonsulenters ansvarsfrie job som ”administrative” medarbejdere i kommunerne har mange ”lig i lasten”, der ikke kan ændres på ved domstolene. Det er et spørgsmål om borgernes retssikkerhed?

Den eneste fejl dommerne i byret og landsret gør set fra sagsøgers synspunkt er, at dommen undlader at bekendtgøre, at begrundelsen for at kommune og lægekonsulent ikke kan tabe en sådan sag er, at de følger ”sundhedsvæsenets” regler, og ikke lægeloven/lovgivningen!

Dette er i strid med alt hvad der hedder – lægelov – lægeløfte – lægeetiske regler og ikke mindst menneskerettigheder.

*********

PATIENTKLAGENÆVNETS KOMPETENCE VED KLAGER OVER LÆGEERKLÆRINGER

Se: Nyhedsbrev 2/98 (vedlagt)

Lægeerklæringer udfærdiget af læger i administrative stillinger.

*********

Ifølge læge Jytte Hestbech er dette i strid med lægeloven. (Vedl. henvisning til hendes bog fra 2007)


Vedlagt:

Brev af 02.01.2008 til Sundhedsminister Jacob Axel Nielsen – m/bilag.

Brev af 04.01.2008 til Velfærdsminister Karen Jespersen – m/bilag.

Ugeskrift for Læger: De sociale myndigheder skal ikke > tage syge i kur < v/ Speciallæge Peter Kaare Østergaard, Frederiksberg.

Venlig hilsen


Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2008, 10:41   #83
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Ugeskr Læger 2007;169(3):245

De sociale myndigheder skal ikke »tage syge i kur«

DEBAT | MIN MENING Speciallæge Peter Kaare Østergaard, Frederiksberg. E-mail: [email protected]

I min funktion som praktiserende psykiater oplever jeg mere og mere, at de sociale myndigheder tiltager sig en behandlingsautoritet over for deres klienter. Således at man ud fra helbredsmæssige forhold påtvinger en klient »behandling« på grund af sygdom.

Jeg skal her fremkomme med et eksempel ud af mange:

Jeg modtog et orienterende brev fra en kommune, hvori man meddelte mig, at man ville tage kontanthjælpen fra en klient, medmindre denne mødte op til aktivering tre timer hver dag med en efterfølgende stigning i timetallet.
Baggrunden var følgende:

1. Man havde fra Ringe Rygcenter fået besked om, at det var vigtigt med optræning, hvis han på et tidspunkt skulle kunne klare sig uden krykker.

2. Man vidste fra undertegnede, at han havde en psykisk lidelse.

3. Han lå hjemme på gulvet med et tæppe over sig og kom næsten ikke ud, medmindre han skulle besøge egen læge eller psykiater.Det kan her umiddelbart konstateres, at der er himmelvid forskel på at blive behandlet af sundhedssektoren og socialsektoren, hvis man er syg og har behov for behandling/omsorg.

Som læge har jeg nogle etiske retningslinjer at rette mig efter. Som bekendt skal al behandling foregå i samarbejde med og i overensstemmelse med patienten. Er denne ikke enig i behandlingen, må jeg foreslå noget andet eller måske helt opgive at behandle min patient.

Samtidig må jeg ikke - heldigvis - udsætte min patient for repressalier. Gjorde jeg det, ville jeg hurtig høre fra Patientklagenævnet, embedslægen og Sundhedsstyrelsen.

Mener jeg, at min patient pga. sindssygdom er til fare for sig selv eller andre, eller at han pga. sindssygdom vil lide skade på helbredet, hvis han ikke bliver behandlet, er der mulighed for tvangsindlæggelse/tvangsbehandling efter bestemte regler, som bl.a. skal indebære, at politimesteren er enig med mig.

Disse regler skal naturligvis beskytte individet mod overgreb på hans eller hendes integritet. Vi ser i tilfældet med denne patient, som i så mange andre, at den samme etik ikke er i socialsektoren mhp. at beskytte deres klienters integritet.

Tværtimod skrider man til en meget alternativ behandling mod ovennævnte helbredsproblemer, nemlig »tvangsaktivering«, som ikke er lægeligt hensigtsmæssig, men vil betyde en yderligere forværring.

Denne patienthistorie opfatter jeg som et typisk eksempel på, at socialsektoren ikke er uddannet til eller gearet til at »tage syge i kur«.

Denne måde at behandle på er et udtryk for kvaksalveri. Som alle læger ved, sker det, at vi ikke kan helbrede patienten. I de situationer er det vor opgave at lindre lidelserne.

Også her ser vi en stor forskel. Vi ser gentagne gange, at socialsektoren udsætter deres klienter for meningsløse, lidelsesvoldende aktiveringer/arbejdsprøvninger.

Desværre sker det, at disse tiltag legitimeres af kolleger, som selv aldrig kunne drømme om noget lignende i deres behandling af deres patienter. Vi ønsker ikke at udsætte vore patienter for udsigtsløs, lidelsesvoldende behandling.

Der er behov for, at vi får øjnene op for, at det er en omgåelse af den etik, der råder i sundhedsvæsenet, og den etik, der råder ved god lægelig behandling, når socialsektoren »tager syge i kur«.

Samtidig er der behov for, at dette tages op af Lægeforeningen:

1. Internt - vi er også læger, når vi har en eller anden funktion i socialsektoren.

2. Eksternt - det er vigtigt, at vi står vagt om, at lægeligt arbejde udføres eller ledes af læger.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2008, 11:54   #84
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Benny.
Det er da dejligt at høre at der endelig er en læge der tør sige sin ærlige mening om problematikken vedr div klapsavlere til lægekonsulenter. lad os håbe at det smitter til andre forstandige læger.
vhpopiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2008, 13:05   #85
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
det samme indlæg ligger i denne tråd også http://www.k10.dk/showthread.php?t=3588&page=2 det er nummer 14 sjovt nok er der også et svar fra en lægekonsulent som selv er omdiskuteret , men det har han øjensynligt ikke opdaget
  Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 11:35   #86
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Denne mail er sendt med bilag af breve til Sundhedsminister og Velfærdsminister

----- Original Message -----
From: BENNY GERHARD

To: Venstres Landsorganisation ; [email protected] ; [email protected] ; Det Konservative Folkeparti ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; Justitsministeriet ; Line Barfod ; [email protected] ; [email protected]
Sent: Monday, January 07, 2008 11:50 AM
Subject: LÆGEKONSULENTERS "ansvarsfrie" bijob



Til de politiske partier

Skal de ansvarlige politikere ikke snart få rettet op på lovgivningen, så SUNDHEDSVÆSENET påtvinges, at følge denne?

Velfærdsministeren bærer på skylden for mange års lidelser for mange borgere, fra hendes tidligere funktion som socialminister i 1998.

Statsministeren har stor andel i skylden men må være fuldt ud tilfreds med hendes tiltag, da han nu har "forfremmet" hende til "VELFÆRDSMINISTER", hvad det så end dækker over?

Venlig hilsen

Benny Gerhard

www.Benny-G.dk
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 19:58   #87
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MINISTERIET FOR SUNDHED OG FOREBYGGELSE

8. januar 2008

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg


Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse skal hermed bekræfte modtagelsen af Deres henvendelse af 2. januar 2008 til sundheds- og forebyggelsesministeren angående Patientklagenævnets kompetence i forhold til lægekonsulenter.

I henvendelsen rejser De desuden spørgsmål vedrørende domstolenes behandling af den retssag, De har anlagt mod lægekonsulenten i Gladsaxe Kommune. Spørgsmål vedrørende domstolene henhører under Justitsministeriet, hvorfor Deres henvendelse er videresendt med henblik på Justitsministeriets besvarelse af disse spørgsmål.

Sundheds- og forebyggelsesministerens besvarelse af Deres spørgsmål vedrørende Patientklagenævnets kompetence vil fremkomme hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

lrene Holm


PS: Det var absolut ikke en fejl, at omtale domstolenes behandling af de retssager, jeg måtte droppe.

Det var for at påpege overfor sundhedsministeren, at som retsstillingen for nuværende er i sager mod skadespådragende lægekonsulenter, så kan de ikke vindes ved domstolene.



www.Benny-G.dk
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 13:12   #88
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Fra BT Debat


Stock kristiansen skrev:

1. De fleste har rigeligt - eller mangler intellekt, til at tro på sandheden i det de måtte høre

2. Ingen medier, følger tilstrækkeligt mange sager, og de sager som bringes, gøres ikke færdige af den pågældende avis.

Landet mangler et socialt tidsskrift, som udgives lige som en avis - og her skal alle sager belyses, kommuner og forvaltninger skal hænges ud i fuld offentlighed.

Advokater og socialrådgivere skal være tilknyttet, og der er tale om en kæmpeorganisation - men det kan løftes.

Der er ingen grund til at tvivle på, at der er tale om ren kriminalitet, såvel i egentlig Juridisk forstand. samt efter forvbaltningslovens regler.

Vi er gået igang her i Esbjerg.


__________________________________________________ _______________


Det lyder som en rigtig god ide.

Det eneste der kan påvirke kommuner og forvaltninger er, at de bliver hængt ud til offentligt skue.

Borgmestrene vil blive tvunget til, at gribe ind overfor socialdirektør, afdelingsledere og sagsbehandlere der begår åbenlyse fejl, til skade for borgerne.

Af: Benny Gerhard d. 11/01/2008 Kl. 09:20
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 13:55   #89
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Benny...

Ved du mere om, HVEM i Esbjerg der er gået i gang?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 14:52   #90
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Nej det ved jeg ikke ZUZA.

Jeg bringer her tråden til BT Debat

Min tråd: Velfærd nej tak ikke på den måde

http://debat.bt.dk/index.php?id=1&vi...id=6518&page=8

Benny G.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension