K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2012, 23:07   #821
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
NEJ da - Jeg er faktisk startet bagfra

Jeg begyndte at køre cykelløb i klub da jeg var 37 år.
Jeg begyndte at køre motionscykling og fandt ud af, at det var jeg god til.
Jeg var den ældste i "begynderklassen" i 1983, og rykkede op i c-klassen.
Jeg deltog i Veteran VM i St. Johan i Østrig i 1983.
I 1984 blev jeg så påkørt frontalt af en bil, i et cykelløb ved Roskilde.

Benny
Tak for beretning :-)

Eiii, hvor sjovt, at du startede bagfra - som 37-årig, godt gået!
Fortæl gerne mere, hvis du har lyst...hvordan gik det i Østrig?
('84 har jeg ikke lyst til at tænke på, andet end: Var det en ædru person bag rattet?)

Som 26-årig fik jeg en racercykel af min Svigermor og fandt ud af, hvad det egentlig ville sige at cykle... indtil da havde jeg kun haft havelåger :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 15:59   #822
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak for beretning :-)

Eiii, hvor sjovt, at du startede bagfra - som 37-årig, godt gået!
Fortæl gerne mere, hvis du har lyst...hvordan gik det i Østrig?
('84 har jeg ikke lyst til at tænke på, andet end: Var det en ædru person bag rattet?)
I Østrig endte jeg lige udenfor præmierækken - ØV


Bilisten der påkørte mig havde en spirituspromille på 1,76.

Han blev frikendt for skylden da der var gået et år, af politimesteren i Glostrup, Rigsadvokaten og Justitsminister Erik Ninn Hansen.

Begrundelsen var, at han ikke kunne forventes at blive kendt skyldig!

Han fik en bøde på 9000,00 kr. for spirituskørsel, og mistede kørekortet i 3 år.

- 1½ år efter ulykken eftersøgte jeg vidner i cykelbladet, og fandt 9 vidner der deltog i cykelløbet. Med dem vandt jeg et civilt søgsmål mod bilisten, og fik erstatning.

Det er altså færdselspolitiets arbejde jeg udførte, for at opnå en erstatning!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 16:00   #823
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har i dag sendt et "ANBEFALET" brev til Socialministeren, og en kopi til European of Human Righs i Strasbourg.

Det bliver lagt på min hjemmeside på mandag.
www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 19:47   #824
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Jeg har i dag sendt et "ANBEFALET" brev til Socialministeren, og en kopi til European of Human Righs i Strasbourg.

Det bliver lagt på min hjemmeside på mandag.
www.Benny-G.dk
Brev til Socialminister og Menneskeretsdomstol bliver lagt på min hjemmeside mandag den 6. februar.

Jeg har i brev af 3. februar bedt Socialminister Karen Hækkerup om, at igangsætte en - TILSYNSSAG - overfor Gladsaxe Kommune. Dette har Københavns Statsamt tidligere har afvist, at ville gøre!

http://www.benny-g.dk/
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 21:30   #825
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
REKOMMANDERET BREVE TIL SOCIALMINISTER & HUMAN RIGHTS d. 3. februar 2012

Socialminister Karen Hækkerup, Holmens Kanal 22, 1060 København K

The Registrar European Court of Human Rights Council of Europe F-67075 Strasbourg Cedex France

Så er afregningens time kommet med synderne – Staten og Kommunen!

Den Danske Stat, og De Danske Domstole, skylder mig retfærdighed i henhold til FN's Handicapkonvention!

http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 15:15   #826
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Hjælp mig - TILSYNSSAG eller LIVET

Retten til et AKTIVT liv, er blevet frataget mig! Retten til selv at tage mit liv, kan ingen hindre mig! Borgmesteren begår så et ADMINISTRATIVT drab! Når STATEN ikke griber ind, er den medskyldig!


Til
Statsministeren, Folketingspartierne, Socialministeren, Sundhedsministeren, Justitsministeren, Beskæftigelsesministeren, Socialordførerne, Sundhedsordførerne og Retsordførerne…

Samt
Ankestyrelsen – Amaliegade 25, Postboks 9080, 1022 København K E-mail: [email protected]
Socialstyrelsen – Edisonsvej 18. 1. 5000 Odense C E-mail [email protected]
Kommunernes Landsforening – 2300 København S E-mail [email protected]
Statsforvaltningen Hovedstaden – Borups Alle 177, 2400 København NV
E-mail [email protected]
Datatilsynet – Borgergade 28, 5, 1300 København K E-mail [email protected]
Folketingets Ombudsmand – Gammeltorv 22, 1457 København K E-mail [email protected]
Socialminister Karen Hækkerup – E-mail [email protected]
Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen – E-mail [email protected]
Sundhedsminister Astrid Krag – E-mail [email protected]
Finn Sørensen (EL) – [email protected]
Maria Ventegodt Liisberg, Ph.d. Llm--> // Leder af handicapteamet, Ligebehandling [email protected]

Denne store mail – (20 bilag sendt til Socialminister & Strasbourg) – skal helt konkret betragtes som min måske sidste udmelding om, at jeg har opgivet fortsat at kæmpe imod et socialt ”SYSTEM” der ikke følger lovgivning for læger som er benyttet og udnyttet af Gladsaxe Kommune til at nedgøre, og sabotere mit tidligere gode liv som handicappet inden 2001.

Mange har venner sagt til mig at jeg fortsat skal kæmpe og, at hvis jeg giver op så har kommunen vundet. Dette er én måde at fortolke det på, og jeg forstår det men….

Set fra min side:
Så sidder jeg i dag tilbage som en grøntsag i kørestolen, set i forhold til tidligere hvor jeg var træningsaktiv hver dag i mange timer i træningscentret. Jeg havde fået et fedt liv tilbage efter ulykken i 1983, også selvom det var på et noget andet niveau!

Set fra min side:
Så har jeg nu i 10 år dagligt tænkt på, at det var på grund af at Gladsaxe Kommune løj om mit funktionsniveau på tværs af mit handicap, at jeg mistede min genoptrænede førlighed.
I dag kan jeg kun gå et begrænset antal meter ad gangen indendørs. Inden natten må jeg spise smertestillende piller for, at kunne sove nogle timer uden at få smerter i ryg og ben!

Set fra min side:
Hvis jeg accepterer resten af mit liv på piller i stedet for et ”normalt” liv uden piller, så har kommunen vundet et stor sejr, og sparet flere millioner på at gøre mig mere handicappet.
Hvis jeg vælger den ”barske” løsning, så bliver Gladsaxe Kommunes skyldige forhåbentlig straffet hårdt, og lægekonsulentproblemet forhåbentlig løst!
http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 19:27   #827
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Til Politikerne Søborg d 13.02.2012

Giv mig mit liv tilbage – Lav en TILSYNSSAG og kommunen vil tabe!

Hvorfor afviste Københavns Statsamt at udføre en – TILSYNSSAG – mod Gladsaxe Kommune. Jeg har fremlagt dokumentation for, at sagsbehandleren løj om min helbredstilstand i sine oplysninger til lægekonsulenten, der efterfølgende tilsidesatte socialministeriets ”RETNINGSLINJER” for lægekonsulenter, for at tjene kommunen!

Socialminister Karen Hækkerup har endnu ikke besvaret brev af 03.02.2012, der også er sendt til Strasbourg med bilag.
__________________________________________________ ____________________

Derfor mangler – tillægsprotokollen – for retssikkerhedens skyld!
Tillægsprotokollen kunne måske have ændret på, og tilsidesat en retsstridig afgørelse i det danske retssystem om, at jeg på grund af en uansvarlig lægekonsulent, tabte en flerårig social kamp om nødvendig hjælp mod Gladsaxe Kommune, med alvorlig forværring af mit handicap til følge.

Jeg har tabt en erstatningssag ved Østre Landsret jeg havde anlagt mod Gladsaxe Kommune, hvor kommunens sagsbehandler ”løj om mit handicap”, og som blev taget til følge af lægekonsulenten.

Jeg har også tabt en retssag ved Retten i Glostrup jeg havde anlagt mod kommunens lægekonsulent for, at have vurderet og udtalt sig om min ret til hjælp i henhold til serviceloven hvor han valgte at bruge sagsbehandlerens ukorrekte oplysninger, og derved tilsidesætte min egen læges statuserklæring, der advokerede for konstant hjælp!
Denne sag var inden jeg af en læge (Jytte Hestbech) blev gjort opmærksom på lægekonsulenters ”ansvarsfrihed” i den offentlige sektor!
http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Citat af tidligere ”Velfærdsminister” Karen Jespersen:

Citat: > ”Danmark har et tilfredsstillende rets- og klagesystem.
Det gælder også for personer med handicap.

Ved at sige ja til tillægsprotokollen risikerer vi, at en international uafhængig komité kan tilsidesætte afgørelser truffet i det danske retssystem.” < citat slut:

Se video -
http://www.tv2lorry.dk/arkiv/2011/08...774&autoplay=1

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 19:10   #828
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Så må vi lige se hvad der sker, når Socialminister Karen Hækkerup skal besvare dette....

2011-12 - SOU, Alm. del - Bilag 200 - Henvendelse af 15/2-12 fra Benny Gerhard vedr. tilsynssag mod Gladsaxe Kommune - (Socialudvalget)


http://www.ft.dk/samling/20111/almde...00/1080921.pdf
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 17-02-2012 kl. 19:40.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 15:26   #829
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Vi krydser fingre :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 16:53   #830
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Til Socialministeren

Hvornår "bekræfter & besvarer" socialministeren modtagelsen af rekommanderet brev af 03.02.2012 ???



Citat:
Oprindeligt indsendt af benny gerhard Se meddelelser
rekommanderet breve til socialminister & human rights d. 3. Februar 2012

socialminister karen hækkerup, holmens kanal 22, 1060 københavn k

the registrar european court of human rights council of europe f-67075 strasbourg cedex france

så er afregningens time kommet med synderne – staten og kommunen!

Den danske stat, og de danske domstole, skylder mig retfærdighed i henhold til fn's handicapkonvention!

http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/socialministeren.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension