K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 10:37   #771
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
(KOPI fra Facebook) http://mail.google.com/mail/?hl=da&t...0e4b0f3826926a

Kære Inger Støjberg.

Sociale sager mod kommunen hvor der indgår en "lægekonsulent" tabes ved domstolene, uanset bevisførelsen! HVORFOR skal det være sådan i et retssamfund?


>>> Domstole: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm <<<
Hjemmeside: http://www.benny-g.dk/
Lægekonsulent: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm
Handicapkonsulent: http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm
Socialministeren: http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm
Sundhedsministeren: http://www.benny-g.dk/sundhedsministeren.htm
Folketinget: http://www.benny-g.dk/folketinget.htm
TV2 Lorry: http://www.tv2lorry.dk/video/10131


Benny Gerhard - "Handicappet", om retten til at have et aktivt liv!

Sagsøgte lagde mere vægt på sagsbehandlerens udtalelse end på sagsøgerens egen læges udtalelse. Sagsøgte mente ikke, at en speciallægeerklæring ville hjælpe til at afklare diskrepansen i sagen.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 18:49   #772
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Benny Gerhard - "Handicappet", om retten til at have et aktivt liv!

JEG HAR NU INVESTERET HELE MIN PENSIONSOPSPARING PÅ DETTE PROJEKT!

Mandag morgen får jeg opsat denne STEN foran mit hus, som et dramatisk symbol på det offentliges statsstøttede besparelser, til skade for de syge, arbejdsskadede, arbejdsnedslidte og handicappede borgere, der ved brug af lægekonsulenter afslås eller fratages de nødvendige sociale serviceydelser.

http://www.benny-g.dk/

DOMSTOLENE VIGER FOR LÆGEKONSULENTERNE!

FÆLLESERKLÆRINGEN AF KAREN JERSPERSEN 1998, ER IKKE VEDTAGET VED LOV MEN FØLGES UBESTRIDT AF DOMSTOLENE.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 18:04   #773
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kære Borgmester Karin Søjberg Holst

Synes du ikke snart at du skulle gå til bekendelse og erkende, at du er ansvarlig for at sagsbehandleren løj om mit funktionsniveau og mit helbred, da i "belærte" jeres lægekonsulent om, at jeg som erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne, selv cyklede rundt i lokalområdet!

Gladsaxe Kommune groft har udnyttet lægekonsulenternes "ansvarsfrihed" til at sabotere mit liv, så kommunen sparede godt 2.141.000 kroner!


Gladsaxe Kommune bliver taberen i denne sag!
Hvordan er BONUSSEN for besparelsen for mit ødelagte helbred blevet fordelt mellem Afdelingschef, Socialdirektør og Socialudvalgsformand m.m.?


Det Sociale Nævn: http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm

Retten i Glostrup: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Facebookprofil: https://www.facebook.com/benny.gerha...56957194321439
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2011, 11:58   #774
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Støt min, (og andre borgeres) sag/er med en lille buket blomster foran mit hus på Mørkhøj Bygade 4, 2860 Søborg – torsdag den 11. august 2011 kl. 14,00

Jeg håber vi bliver mange borgere, K10'ere, Facebook- læsere og Medier.

Se billede - foran mit hus: http://www.benny-g.dk/

PS: Dette er en god anledning til at vise alvoren, inden SAMRÅDET om LÆGEKONSULENTER på Christiansborg den 18. august 2011!


10 ÅRS JUBILÆUM 2001 - 2011

Menneskenedværdigende – ”10 års JUBILÆUM” – som offer for en lægekonsulent!


Lægekonsulenter i kommunerne i Danmark har fået Ambassadørstatus, og kan ikke retsforfølges, når de i strid med lægeloven – ændrer på, omskriver eller som i min sag tilsidesætter borgerens egen læges faktuelle journaloplysninger (STATUSOPLYSNINGER).

De udsatte menneskers krænkelser af deres helbredstilstand, er oftest arbejdsskadede, arbejdsnedslidte, syge og handicappede, der måske for de flestes vedkommende, ikke kan eller orker mange års uværdig og umenneskelig kamp for den sociale retfærdighed, til berettigede sociale ydelser!

Det Sociale Nævn (DSN) omgjorde Gladsaxe Kommunes beslutning om at jeg kun skulle have 39,5 timers hjælp om ugen til, at jeg var berettiget til 168 timer om ugen .
Nævnet gjorde det klart, at kommunen ikke havde dokumenteret, at jeg med mit funktionsniveau kunne klare mig med et mindre antal timer end udgangspunktet på 168 timer!

Sagen har kostet mig flere hundrede tusinde kroner for egenbetaling af hjælp. Jeg har brugt resten af min ulykkeserstatning, og taget lån i mit hus for at overleve fysisk. Jeg er registreret i RKI:

Selvom DSN har afgjort sagen til min fordel, og givet mig ret, har jeg ”efterfølgende” tabt en erstatningssag mod kommunen ved Østre Landsret, og en principiel sag mod lægekonsulenten ved Retten i Glostrup. Borgernes retssikkerhed ved domstolene forsvinder, når der indgår en lægekonsulent!

Venlig hilsen og på gensyn

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 31-07-2011 kl. 17:11.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 14:07   #775
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
VIGTIGT

LÆG EN BLOMST FORAN DENNE STEN TORSDAG DEN 11. AUGUST 2011 KL. 14,00 FOR RETSSIKKERHEDENS SKYLD!

Benny Gerhard Mørkhøj Bygade 4, 2860 Søborg (send evt.)


STATSMINISTEREN

LÆGEKONSULENTERNE skal afskaffes nu!

Den nuværende eller den kommende statsleder har nu mulighed for at træde frem og proklamere, at retten til ansvarlig lægeassistance og behandling, når kommunerne indhenter lægeoplysninger om borgerne helbred til behandling af sociale ydelser skal stadfæstes nu, og med tilbagevirkende kraft.

Det skal ikke længere være muligt for kommunerne som magthavende myndighed overfor de benyttede lægekonsulenter, at styre deres funktion til at afpasse borgernes diagnoser, med henblik at få sendt ofte svært invaliderede mennesker ud i unødvendige skadesforværrende arbejdsprøvninger.

Det er groft misbrug af syge, arbejdsskadede, arbejdsnedslidte mennesker, at de gøres til små og store brikker i kommunernes spareprojekter.


Det er groft misbrug af handicappede, at fratage en person med en invaliditetsgrad på 100% i forhold til erhvervsevne 75% af daglig hjælp, når inddragelsen af hjælp består i, at lægekonsulenten har brugt de af sagsbehandlerens pålagte oplysninger om, at (jeg) personen selv cykler på almindelig cykel over lange afstande.
Dette blev af lægekonsulenten brugt til at udtale, ”at hvis” sagsbehandlers oplysninger er rigtige, er klienten ikke berettiget til den søgte hjælp.
Min egen læges STATUSOPLYSNINGER der er baseret på journaloplysninger og egen kendskab til mit helbredsniveau, blev tilsidesat!

FAKTA:
· På grund af ringe håndfunktion, kan jeg ikke selv tage tøj på eller af!
· På grund af ringe håndfunktion, kan jeg kun spise udskåret og anrettet mad!
· På grund af ringe kropsfunktion, har jeg ”ikke selv” været i stand til at cykle!
· På grund af lægekonsulenten, mistede jeg den personlige hjælp i 3½ år!
· På grund af lægekonsulenten, tabte jeg erstatningssagen ved landsretten mod Gladsaxe Kommune, der er lægekonsulentens øverste myndighed!
· På grund af lægekonsulentens ”ansvarsfrihed”, tabte jeg en principiel sag mod ham ved Retten i Glostrup!

· "Retningslinjer" for lægekonsulenter tilsidesætter "LÆGELOVEN"!

Hvis "Redegørelsen" fra Retten i Glostrup i sagen mod lægekonsulent Claus Bjerregaard Gladsaxe Kommune var gældende ved lov havde jeg vundet, og ikke tabt retssagerne, og havde haft et helt andet liv i dag!

· http://www.benny-g.dk/Domstole.htmm


Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 12:10   #776
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Inger Støjberg er for DUM til, at være minister. Hun kender ikke sit område!

Mine klager og anmærkninger til hende vedrørende lægekonsulenter betyder nu, at hun synes jeg skal have "førtidspension"! Det får jeg!

Her er brev af 5. august 2011 til Inger Støjberg, og som Pensionsstyrelsen bekræfter der er er videresendt til dem!!!

http://www.benny-g.dk/folketinget.htm
______________________________________________

Pensionsstyrelsen, Landemærket 11, 1119 København K

Tlf. 33 95 50 00, e-mail [email protected], www.penst.dk

J.nr. 2011-0010080

Benny Gerhard

[email protected]


12. august 2011

Beskæftigelsesminister Inger Støjberg har modtaget dine e-mails af 3. august samt 5. august 2011. Da reglerne om førtidspension hører under Pensionsstyrelsens område, har beskæftigelsesministeren bedt os om at takke for dine mails samt besvare dine henvendelser. Vi vender tilbage, så snart vi har behandlet dine henvendelser.

Pensionsstyrelsen gør opmærksom på, at vi alene kan udtale os vejledende og generelt om reglerne på området. Pensionsstyrelsen kan derudover henvise borgerne til den myndighed, der har afgørelseskompetencen på det pågældende område.

Venlig hilsen

Sofie Egmose

Studentermedhjælper
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 18:56   #777
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
I MORGEN MODTAGER DISSE 5 MINISTRE ET "REKOMMANDERET" BREV!

Til Statsminister Lars Lykke Rasmussen
Sundhedsminister Bertel Haarder
Socialminister Benedikte Kier
Beskæftigelsesminister Inger Støjberg
Justitsminister Lars Barfoed

Staten og Gladsaxe Kommune er blevet min arbejdsgivere (lønudbetaler) efter, at jeg i 1983 blev gjort uarbejdsdygtig efter påkørsel af en beruset person i et cykelløb, og efterfølgende blev erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 23:02   #778
Tvillingemor
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 27
Styrke: 13
Tvillingemor er ny på vejen
Hej Benny.

Jeg håber at alle dine anstrengelser vil give pote en dag.

Det kunne blive til gavn for rigtigt mange mennesker i Danmark, der ikke selv har energi og overskud til at tage det gevaldige slagsmål med det offentlige.

Jeg er en af dem - har 5 forskellige bevægelseshæmmende sygdomme, alene med 2 børn, heraf et handicappet.

Havde en lille bil, som jeg brugte til at køre til markeder og lign. med, med min lille butik, når helbredet tillod det og vennerne ville hjælpe. Derved kunne jeg lige tjene nok, ved siden af pensionen, til at betale for min bil, min høje husleje og den ekstra hjælp, der er nødvendig ind imellem. For slet ikke at tale om det sociale samvær, der følger med.

Så søgte jeg invalidebil, for både datteren og jeg er afhængige af at have el-scooter med, når vi skal ud og handle, i zoo, eller lignende steder hen. I den forbindelse bliver jeg sendt til motorsagkyndig, der laver anmærkninger i mit kørekort, så jeg ikke længere må køre i min egen lille bil.

Kommunen giver derpå afslag om invalidebil, det sociale nævn holder (som forventet) med kommunen.

Så nu er der ingen ekstra indtægt, ingen mulighed for at komme længere væk hjemmefra end max. 6 km - der er ikke strøm nok på scooterne til at køre længere væk, hvis vi skal have en chance for at komme hjem igen.

Børnene kommer for sent i skole, nu hvor jeg ikke længere kan køre med dem - for bussen kører ikke så tidligt.
Fritidsintesser er også blevet en by i østsibirien, de kan simpelthen ikke komme frem og tilbage.
Herovre i det sydlige jylland, kører mange af busserne så de passer med skoletiden og ellers ikke, så efter kl.14.00, er det svært at komme nogen steder med bus.

Jeg bliver nok også nødt til at lukke forretningen, har ikke længere råd til at holde den kørende. Ingen indtægt - ingen vareindkøb - ingen salg. Dermed forsvinder også en masse socialt samvær.

At flytte er jeg tvunget til næste gang huslejen stiger - og kommunen vil ikke hjælpe med at finde en handicapvenlig bolig, der er billigere.

Jeg bor i forvejen i en handicapvenlig bolig anvist af kommunen; men den samlede boligudgift er steget med 1500,-kr, siden jeg flyttede ind for knapt 5 år siden og med den manglende indtægt er der ikke længere råd til at blive boende. Og iflg. kommunen er jeg ikke syg nok til at få gunstig beregnet boligsikring.

Skal op og tale med en advokat i morgen, med henblik på erstatning - men jeg tvivler på at han tør tage sagen.

Talte med en, der kender lidt til lov og ret og han mente at den eneste lov kommunen ikke havde overtrådt var færdselsloven - så der er rigeligt for advokaten at tage fat i- hvis han altså tør.

Før var vi en familie med 2 personer med handicap, nu er hele familien blevet handicappet af kommunen.

Tvillingemor.
Tvillingemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 13:33   #779
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

OPSIGELSE = Misbrugt af lægekonsulent!

Søborg d. 31.08.2011

Til
Statsminister Lars Lykke Rasmussen
Sundhedsminister Bertel Haarder
Socialminister Benedikte Kier
Beskæftigelsesminister Inger Støjberg
Justitsminister Lars Barfoed

Staten og Gladsaxe Kommune er blevet min arbejdsgivere (lønudbetaler) efter, at jeg i 1983 blev gjort uarbejdsdygtig efter påkørsel af en beruset person i et cykelløb, og efterfølgende blev erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne.

For god ordens skyld skal som lønmodtager (højeste førtidspension) hermed meddele Stat og Kommune min opsigelse med en måneds varsel.
Min utvetydigt sidste dag som lønmodtager fra Staten og Gladsaxe Kommune bliver således mandag 3. oktober 2011, og dette uanset hvem der sidder i regeringen!

Gladsaxe Kommunes vidneforklaringer i Østre Landsret…

Lene Larsen (sagsbehandler) har forklaret…

Sagsøgte var under sagsbehandlingen, der førte til denne afgørelse, opmærksom på, at sagsøgeren skulle have hjælp til at komme op på og ned af cyklen, og at han ikke kunne gå uden ledsager.
Det er hendes opfattelse, at oplysningerne om sagsøgerens mobilitet er uheldigt formuleret i kommunens afgørelse af 5. oktober 2000.
Hun kan ikke huske, hvilke oplysninger om sagsøgerens mobilitet der blev givet til sagsøgtes speciallægekonsulent.


Anne Skjoldan Petersen har forklaret…

Det blev indstillet, at der skulle ske en reduktion af timeantallet, således som det skete ved afgørelsen.
Sagsøgeren var nok en af de sidste, der blev visiteret i forbindelse med implementeringen af ”fælles sprog”.
Dette hang sammen med, at han var en kontroversiel person i kommunen.
På tidspunktet for visitationen var man mindre konfliktsky over for ham end tidligere, og man havde fået en mere systematisk tilgang til tildeling af hjælp.

Marita Bau har forklaret…·

Det er hende, der har udfærdiget indstillingen om nedsættelse af sagsøgerens hjælp.
· Hun var bekendt med, at sagsøgeren ikke kunne bruge sine hænder, og at han ikke kunne cykle og gå alene.
Grunden til, at hjælpen først blev nedsat til 39 timer fra den 1. august 2001, var formentlig, at sagsøgeren havde modsat sig at underskrive funktionsvurderingsskemaet.

http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/folketinget.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 15:45   #780
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Jeg var på besøg hos Sygdomsramte i Svendborg lørdag den 3. september.

Igennem et halvt år har de hver lørdag holdt en tavs demonstration på Centrumpladsen i Svendborg!

Pladsen er i denne halve time omdøbt til "Anstændighedens Plads".


Citat:
Støttegruppe for sygdomsramte der er i klemme i systemet!!

3. september 2011

Besøg på Anstændighedens Plads Seminar i Svendborg med besøg fra Sjælland - Støt Sygdomeramte - Johanne Smith Nielsen, Morten Helveg, Pernille Skipper, Benny Gerhardt og mange andre

Af: Gitte Eisenreich
Billeder: 40 http://www.facebook.com/photo.php?fb...=2331211960329
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension