K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2008, 23:11   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Huldra...

Der er ikke nogen der har lyst til at vågne op...hverken i folketinget eller Gladsaxe kommune...

Det ville jo kræve at de skulle indrømme at der er begået en mega fejl i sagen...og vær sikker på at der ikke er nogen af dem der har lyst til at indrømme de fejl...

Og da slet ikke regeringen.....de mener jo selv at de aldrig laver fejl...

Tænk engang...det ville jo medfører at de skulle betale en masse penge i erstatning til Benny...

Det er ganske uhyggeligt at der bare skal en enkelt løgn til at smadre en mands liv...det løber mig koldt ned af ryggen hver gang jeg tænker over det...

Det er virkeligt med til at ødelægge ens retfærdighedsans...og det er svært at bevare troen på vores velfærdssamfund..

Specielt når vi har en socialminister som så ikke engang vil besvarer breve fra denne handicappet mand som på uretfærdig vis er blevet frataget sin livsnødvendige hjælp....

Helt ærligt....det er fandme uhyggeligt...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 16:01   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
FOLKETINGETS OMBUDSMAND
Gammeltorv 22
DK-1457 København K

Benny Gerhard
2860 Søborg

www.ombudsmanden.dk [email protected]

Lægekonsulentudtalelser i sociale sager

Jeg har modtaget din e-mail og din telefax af 1. september 2008 - begge med bilag.

Dine henvendelser og det medfølgende materiale handler hovedsageligt om kommunale lægekonsulenters rolle i sociale sager.

I den forbindelse stiller du mig et spørgsmål om udtalelsen fra Gladsaxe Kommunes lægekonsulent i din sag. Blandt de bilag du har sendt mig, er en lægekonsulentudtalelse af 11. maj 2000 i din sag om hjælpeordning efter den dagældende § 77 i serviceloven fra speciallægekonsulent i almen medicin Claus Bjerregaard. Så vidt jeg forstår, mener du at denne udtalelse er urigtig, og at den har voldt dig stor fysisk og psykisk skade og desuden har kørt dig økonomisk i sænk.

Så vidt jeg forstår på det materiale du har sendt mig, har den pågældende lægekonsulentudtalelse været omfattet af behandling ved domstolene.

Ombudsmandens virksomhed omfatter ikke domstolene (§ 7, stk. 2, i lov nr. 473 af 12. juni 1996 om Folketingets Ombudsmand (ombudsmandsloven)).

Desuden skal en klage til ombudsmanden være indgivet "inden et år efter, at forholdet er begået" (§ 13, stk. 3, i ombudsmandsloven), ligesom ombudsmanden ikke kan behandle klager over forhold der kan indbringes for en højere forvaltningsmyndighed, før denne myndighed har truffet afgørelse (ombudsmandslovens § 14).

Ud fra dine henvendelser med bilag antager jeg at jeg - på grund af de begrænsninger der gælder for min virksomhed - er afskåret fra at foretage mig noget i anledning af din klage over indholdet af lægekonsulentudtalelsen af 11. maj 2000 i din sag.

Ud over det materiale der vedrører din konkrete sag, har du sendt mig kopi af et brev af 19. august 2008 med bilag fra læge Jytte Hestbech til sundhedsministeren. Dette materiale handler også om brugen af lægekonsulenter i sociale sager.

Jeg forstår at dette - mere generelle - materiale blot er sendt til min orientering, og jeg foretager mig derfor ikke noget i den anledning.

Samlet foretager jeg mig herefter ikke mere i anledning af dine henvendelser. Da din klage vedrører en bestemt lægekonsulent i Gladsaxe Kommune, Claus Bjerregaard, har jeg efter principperne i persondataloven orienteret ham om din klage. Jeg har - ligeledes efter principperne i persondataloven - orienteret Jytte Hestbech om din henvendelse.

Jeg vedlægger desuden de bilag du har sendt mig.

Med venlig hilsen
Jens Møller Direktør
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 12:45   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har rykket DATATILSYNET for svar men fik at vide, at sage ikke kan fremskyndes.

Det betyder, at der går endnu en måned inden jeg kan forvente et svar!


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 21:18   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DENNE MAIL SENDES TIL FOLKETINGETS MEDLEMMER OG PARTIER O.A.

Søborg d. 16 september 2008

”Diskriminerende” behandling af mine ”sociale rettigheder”.


Sundhedsstyrelsen er ansvarlig for, at lægen ikke står til ansvar for lægeløfte, lægeetiske regler og lægeloven (autorisationsloven).

Denne ”menneskenedbrydende” kvinde (Billede af KJ - nederst) har i sin egenskab af Socialminister har i 1998 sammen med lægeforeningen kreeret ”Fælleserklæringen” der er Socialministeriets retningslinjer for lægekonsulenter, hvor kommunen er lægens øverst ansvarlige myndighed.


Af Karen Jespersen

Kronik: Hvad er god socialpolitik?

To vigtige indsatsområder
Der er især to indsatsområder indenfor socialpolitikken, som vi skal prioritere for at sikre, at vi i det danske samfund bevarer sammenhængskraften. For det første må vi arbejde for at forhindre, at samfundet opsplittes i forskellige grupper, der oplever, at de ikke har noget til fælles. Parallelsamfund skal for alt i verden undgås. Vi må stræbe efter, at alle mennesker får lige muligheder for at opnå deres mål i livet. For det andet må vi sørge for, at borgerne også i fremtiden har tilliden til, at den offentlige sektor fungerer godt, og at den imødekommer borgernes berettigede behov. At den offentlige service så at sige er tilliden værd.

Tilliden til det offentlige skal bevares
Det andet af de to store indsatsområder for at bevare sammenhængskraften er, at borgernes tillid til de offentlige systemer skal bevares. Vi må til stadighed sørge for, at have et socialt system, som imødekommer borgernes berettigede behov. Det er vigtigt, at borgerne oplever, at de offentlige midler anvendes fornuftigt og i sidste ende er med til at skabe social tryghed og retfærdighed. Ellers risikerer vi, at tilliden til det offentlige forsvinder - og at mange vil søge ud af samfundsfællesskabet for at finde trygheden på andre måder. Udfordringen er derfor at sørge for, at tilliden til den skattefinansierede offentlige service bevares.

Kronik bragt i "Social Forskning" 20. december 2007.


Sådan blev jeg ”administrativt misbrugt” af Gladsaxe Kommune.

Efterveerne af at Gladsaxe Kommunes sagsbehandler stak lægekonsulenten en ”direkte løgn” om, at jeg som erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne, selv ”gik og cyklede” i lokalområdet har medført, at lægekonsulenten valgte at henholde sig til sagsbehandlerens ”urigtige” oplysninger, og tilsidesætte min egen læges faktuelle journaloplysninger. Dette har kørt mig i totalt fysisk, psykisk og økonomisk ruin.

Derved har det offentlige sparet 2.141.000 kr. på hjælp til en handicappet over en 3-årig periode, og har betydet at jeg fysisk er sat 10-15 år tilbage i forhold til tidligere års genoptrænede funktions-niveau. Mit handicap er det samme, men min fysiske tilstand er uden hjælp, blevet kraftigt forværret.

Det Sociale Nævn har den 25 maj 2005 omgjort Gladsaxe Kommunes afgørelse, og stadfæstet, at jeg er berettiget til hjælp i 24 timer i døgnet (168 timer om ugen) i henhold til Lov om Social Service. Da kommunen i 2001 ”løj mig ud af mit handicap” og fratog mig 75% af min hjælp, oppebar jeg hjælp i 128 timer om ugen!

Læs videre her... ”Diskriminerende” behandling af mine ”sociale rettigheder”.
http://www.benny-g.dk/velfaerdsministeren.htm

Benny G. m
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 16-09-2008 kl. 21:50.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 11:43   #5
Missmoon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
Missmoon er ny på vejen
Kære Benny.

En sagsbehandlers vurdering må ikke sidestilles med din egen læges vurdering... føler med dig, og tænker om det måske kunne hjælpe dig at vide at vi er mange der har oplevet uretfærdigheder fra systemets side af, men at vi trods alt skal være glade for at leve i DK...?

Lad ikke systemet optage ret meget mere af din tid og energi, det er dit liv alt for vigtigt til...

Kh. Missmoon
Missmoon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 10:07   #6
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
PIA SKREV PÅ BT DEBAT

Citat:
Pia E. Larsen]
Citat:
Men kommunen straffer i stedet manden, ved at påstå, at han er blevet så rask, at han kan klare sig uden den hjælp til personlig pleje, han er afhængig af. Til alt. Til alt hygiejne, toiletbesøg, påklædning,ud og ind af kørestolen, skal også have hjælp til at kunne træne på cyklen.
Men Hjælpen begrænses til 37 om ugen, hvor Benny har taget lån i huset, for at betale for hjælpen udover de 37 timer, da han selvsagt IKKE kan klare sig.
Gladsaxe Kommunes sagsbehandler Lene Larsen mangler at bevise, at det kan lade sig gøre, at lyve en handicappet mand "ud af sit handicap"?

Borgmester Karin Søjberg Holst, Socialdirektør Jane Torpegaard, Afdelingschef Elinor Kyhnauv og Socialudvalgsfomand Erling Schrøder, har heller ikke bevist noget?


Citat:
Efter !ÅR, får han medhold via retsag, at han fik frataget ydelsen uberettiget.
Det var ikke Retten men "Det Sociale Nævn", - altså borgernes ankeinstans - der omgjorde kommunens nedskæring af hjælp fra 128 timer til 39,5 timer om ugen. Kommunen blev af Det Sociale Nævn pålagt, at yde 168 timer om ugen, og altså døgnhjælp i alle ugens dage.

Citat:
Konsekvens: Trods medhold i at kommunen uberettiget fratager ham hjælpen, skal hans hus nu på tvangsaktion, og han har ikke penge til mad!!
Dette er vores velfærdssamfund idag!!!

Hvis dette er det vores skattekroner går/eller ikke går til:
Hvor er den hjælp som Benny skulle have haft? Hvor er den del af skatten, jeg betaler for at undgå at syge/handicappede bliver ramt som Benny?
vh Pia E Larsen
WWW:Benny-G.DK
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 10:57   #7
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
På Debatsiden - MIT ANSVAR - har jeg indsat nedenstående:


KOM MED EN MASSE SERIØSE UDTALELSER AF DIN MENING SOM MULIGT.

Jeg udskriver dem så, og sender dem til ministrene.

Hvad er ministrenes ide med Debatside de ikke besvarer. Er det et middel til at gøre problemfyldte borgere endnu mere frustrerede, så de kan blive psykisk syge?


http://www.mitansvar.dk/debat/198

http://www.mitansvar.dk/debat/197


Benny G.

www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 24-09-2008 kl. 11:20. Årsag: Opdatering
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 11:18   #8
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har brugt citat af Heidien fra "Mit Ansvar", på BT Debat.


http://debat.bt.dk/index.php?id=1&vi...d=14393&page=3


Den fulde skrivelse fra "Mit Ansvar.

http://www.mitansvar.dk/debat/200

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 15:18   #9
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
JEG GÅR IND FOR NAVNEOPRÅB


http://www.benny-g.dk/


http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 03:18   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
MMMM...JAAA svæver ind og sover ... nat, nat Har været på sygehuset and guess what ...

YES, jeg skal hjernescannes LOL
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 10-10-2008 kl. 03:22.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension