K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2009, 02:07   #401
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Så er det jo godt den kan bringes andre steder Bl.a. på mine Blog

Det er helt flot at du sender den videre Benny.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 02:36   #402
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny kan se at den i det store og hele er den samme ( med noget indsat af Per) som jeg skrev og vil bare lige sige at den er sendt til alle politikkere men det kan være det har større effekt hvis den kommer fra dig af

Og ellers må man vel prøve at sætte den ind alle steder man kan er der nogen der blogger rundt omkring så er det ind med den jo flere gange den ses jo flere vil vide hvordan det går....

Benny har du stadig varme ?
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 13:40   #403
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Støttegruppe og underskriftindsamling

Benny har givet grønt lys for et oplæg til støtte for ham via Gruppe på Facebook og underskriftindsamling på skriv under.

Web har også give grønt lys til at det sættes på k10

Og med tilladelse til at det bliver skrevet på k10 og egne vegne depweb.dk

Underskrifterne skal så på et tidspunk oversendes til de ansvarelige politikere m.fl.

I vil inden længe kunne få det at læse samt link til gruppen på Facebook og underskriftindsamlingen.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  Kampen_bag_skaermen.jpg
Visninger: 316
Størrelse:  53,9 Kb
ID: 145  
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 15:57   #404
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det lyder jo helt grotesk. Jeg håber på, at der eet eller andet sted må findes nogle anstændige mennesker, der kan hjælpe med at få den her sag ordentligt afgjort!
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 17:15   #405
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Støttegruppen og underskrift siden nu oprettet

Så er begge steder oprettet til støtte for Benny. Håber hermed at det kan rykke lidt mere i sagen på et tidspunkt.

Skrivelsen sendes også snarest til forskellige personer jeg har mail på.

Jan 2009 Ny underskriftindsamling Støttegruppen Social Retfærdighed for Benny G Skriv under her og en støttegruppe på Facebook her er der også.

Her kan du downloade hele skrivelsen og underskrift siden På dokument og På PDF - Det Kan også læses på min k10 blog @PerChr
Direkte link til blog indlæg





Sidst redigeret af Webmaster; 27-01-2009 kl. 05:23. Årsag: Lagt direkte link til blog indlæg ind
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2009, 19:05   #406
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Benny har du stadig varme ?

Jeg har været i dag den 28. januar været kontakt med HNG, om lukning af gas.

Jeg er ikke på listen til denne uge men er kommer snart en ny uge, og hvad vil den så bringe eller "afbryde"?


PS: Jan 2009 Ny underskriftindsamling Støttegruppen Social Retfærdighed for Benny G

http://stoettegruppe-for-benny-g.skrivunder.dk/

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 10:59   #407
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Benny Gerhard

til trine.graese, tom.vang.knuds., khuram.malik, peter.nielsen, eva.nielsen, ole.rasmussen, mette.marie.sc., erling.schroed., katrine.skov, karin.soejberg., cheri-mae.m.wi., susanne.palsig, gunnar.svendsen, kristian.niebu., henning.staerm., ebbe.skovsgaard, hanne.calberg, kim.wessel.tol., lone.yalcinkaya, trine.henriksen, emilce.nielsen, byrann, lars.abel, eva.michaelsen, bys,

(Min tilføjelse: Emilce Nielsen (Enhedslisten), er den eneste der stemte for at jeg fik hjælp)

Søborg d. 28. januar 2009

Kære Byrådsmedlemmer i Gladsaxe Kommune

PS. Denne mail sendes også til Ministre, Partier, Folketingsmedlemmer o.a.

Har i fortrudt, at i har hjulpet Borgmesteren med at "træde på en handicappet", så jeg fra at have haft et tidligere acceptabelt liv som tilskadekommen, nu sidder i min kørestol og spiser smertestillende medicin for rygsmerter, fordi jeg er blevet så fysisk ustabil - at jeg falder, og ikke længere kan køre min kørestol rundt i min bolig, som jeg tidligere har evnet?

Gladsaxe Kommune vil (efter flere besøg) have mig pladseret i en ældrebolig. Komunen har ødelagt mit liv. Så det vil være en "sejr" for Borgmesteren, hvis hun kunne fremstå som en frelsende engel, der har skaffet mig en bolig.

Men det bliver over mit "lig", jeg skal bæres ud.

Så nu kan i stemme med her om, at jeg får genoprettet min økonomi hvor jeg på grund af kommunens "usandheder" mistede, et værdigt liv. Det kunne være din egen familie, eller dine venner!

Husk kære Byrådsmedlemmer, at hvis det her ender galt, er i "medskyldige"!

Mvh. Benny Gerhard



Støttegruppen Social Retfærdighed for Benny G - SkrivUnder.dk


SkrivUnder Jubii.dk

Støttegruppen Social Retfærdighed for Benny G

Denne underskriftindsamling er oprettet baggrund af social uretfærdighed, vendt mod en borger i Gladsaxe kommune og den såkaldte velfærdsstat Danmark. - Underskrifterne bliver oversendt til de ansvarlige på et senere tidspunkt.

Gladsaxe kommune fratog på forkert grundlag Benny Gerhards timer i døgnhjælp. Det resulterede i at han måtte oprette lån/gæld, for selv at betale sine hjælpere for de manglende timer.
Benny ankede sagen og fik efter lang tid og en hård kamp ret i at han skulle have hjælpen tilbage.

Han fik dog ikke økonomisk erstatning for hans udlæg/betaling af egen lomme til sine hjælpere i den tid hvor kommunen ikke ydede ham økonomisk støtte.
Benny sidder nu med en stor gæld og skylder sin bank penge og har ikke råd til at betale varmeregningen for opvarmning af sit hus og har ej heller til den daglige kost. (Hans hjælpere køber mad til ham for egen lomme i det omfang de har penge til dette.)

Er man interesseret i at læse hans baggrund og sagsforløb? Så kan der læses meget mere på www.benny-g.dk og på www.k10.dk hvor han får stor opbakning i sin kamp.

Benny er 100 % handicappet efter han blev kørt ned af en spritbilist da han en søndag morgen i 1983 deltog i et cykelløb, og efterfølgende overlevede i en respirator. Men læs selv mere herom på hans hjemmeside.

Trods hans forsøg via retssag og en hel del skrivelser til Regeringen / Ministerier og ombudsmanden m.fl. så har han ikke mødt velvilje til at man vil gå ind i hans sag så han kan få økonomisk erstatning og få betalt sin gæld m.v.

Vi ? Borgerne og Firmaer? har råd til at yde 72 millioner ved en landsindsamling. (Og regeringen formoder jeg også giver sit bidrag til denne indsamling.)

Men der er ikke grundlag nok for kommunen, at hjælpe med at betale Benny sit tabte tilbage så han igen kan komme til at leve så *normalt* som det nu er muligt. Og ej heller fra regeringens side gør man noget for at hjælpe ham. Velfærdsminister Karen Jespersen vil end ikke se flere mails fra Benny G. har hun meddelt.
__________________________________________________ _____
Underskriftindsamlingen: Vær med og skriv under her på.

Vil du være med til de stillede krav?
Så skriv dig på listen nederst. Med dit fulde Navn, Mailadr, By og Postnummer. HUSK at starte For og efternavn med Stort. -
e-mail adr. i normal skrift (Navn By og postnr. vises på listen.)

OBS: *FEJLMELDTE MAILADR Returnering fra mailerdamon + "Mail og Navn" SLETTES FRA LISTEN.
SÅ HUSK AT SKRIVE EN GYLDIG MAILADR: CHECK DIN MAILADR:FØR DU KLIKKER SEND/GODKEND.*

Din mailadr. bliver kontrolleret løbende under indsamlingen til den slutter.
Dobbel stemme = Enslydende Navn og mailadr. slettes fra listen. (Er der en anden der tilmelder sig ved brug af din mailadr.?
Så husk at det er denne persons navn der skal stå på under navn. Ellers bliver den talt med som db. stemme og bliver derved senere slettet før en aflevering.
Underskriverne / mailadr. vil få en mail som bekræfter deres tilmelding. = Kontrolmailen.
__________________________________________________ _______

Der er også skrevet til dagspressen om sagen. Den har været nævnt på TV. Men intet hjælper. Ingen politikere går ind i sagen. De er forstående o.s.v. Og det er alt.

Derfor denne underskriftindsamling hvor vi borgere kræver:
at Benny G får tilbagebetalt det han har sparet kommunen for i tiden han ikke fik fuld døgnhjælp.

At det ansvarlige ministerium går ind i sagen til støtte for Benny i hans sag med kommunens Socialforvaltning = Socialborgmesteren og de skyldige i fratagelsen af hjælpetimer.

Med venlig hilsen
Støttegruppen Social Retfærdighed for Benny G
På vegne af
www.k10.dk og www.depweb.dk
Per Christensen, Lundtoftegade 13, 4.tv. 2200 Kbh. N.
[email protected]

Giv linker her videre til venner og bekendte: http://stoettegruppe-for-benny-g.skrivunder.dk

Obs! Selv om rubrikken kommentar ses her, så vises din kommentar ikke på siden. Så skriv ikke der.
__________________________________________________ _______
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 30-01-2009 kl. 13:29.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 18:14   #408
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Lightbulb Vedr. underskriftindsamling og kommentarer

En rubrik er på for kommentarer, men disse vises ikke på underskriftsiden. Detsværre

Kun undertegnede får dem i hænde.
Så derfor har jeg lagt dem på min depweb blog Og kun med bynavn og postnr.
Skal og vil bugerne ha' sit navn med på skal dette accepteres af brugerne på underskriftsiden.

Kommentarerne kan i stedet læses her på Webpermand Blog og opdateres ugenligt.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 19:56   #409
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Opdatering: - Træningsforløb 02. februar 2009


I dag er skriften på væggen, at jeg aldrig igen kommer til at cykle!

TAK TIL DEN SOCIALE LEDELSE PÅ "SINDSSYGE" - GLADSAXE KOMMUNE.

http://www.benny-g.dk/traeningsforloeb.htm


HNG har endnu ikke lukket for GAS - Dato ???


http://stoettegruppe-for-benny-g.skrivunder.dk


Ny anklage om svigt (03:00 http://www.benny-g.dk/) klik på tekst på forside.

En handicappet mand fra Gladsaxe føler sig svigtet af kommunen fordi han ikke kunne få den hjælp han havde behov for. Det førte til at manden selv har betalt for hjælp. Nu er han endt i bundløs gæld og vil melde kommunen til politiet.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 13:40   #410
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DATATILSYNET Søborg den 13. februar 2009
Borgergade 4
1300 København K.

Att. Tina Susanne Nielsen J.nr. 2008-313-0092


Jeg skal bede Datatilsynet genbehandle min klage over Gladsaxe Kommunes behandling af personoplysninger, og helt konkret i henhold til mine borgerlige, og mine menneskerettigheder.

(Mine kommentarer er besvaret med sort kursivskrift.)

DATATILSYNETS afgørelse af 4. november 2008.

Citat kopieret og forkortet:
Ved brev af 24. januar 2008 har De klaget til Datatilsynet over Gladsaxe Kommunes behandling af personoplysninger om Dem.

Ved brev af 29. januar 2008 har Datatilsynet oversendt Deres klage til Gladsaxe Kommune.

Ved brev af 29. februar 2008 har Gladsaxe Kommune fremsendt kopi Deres journal, hvoraf det af journalnotat af 20. oktober 2000 fremgår:
Samlet anføres Benny Gerhard, at social- og sundhedsforvaltningens vurdering bygger på (lægekonsulentens) forkerte og vildledende bedømmelser af hans livssituation.

Ja, men lægekonsulenten har de ”urigtige” oplysninger fra kommunens benyttede sagsbehandler, og som ”firmaets mand” vælger han at bruge kommunens oplysninger.

I Gladsaxe Kommunes udtalelser til Datatilsynet har kommunen anført, at journalnotat af 20. oktober 2000 må forstås som en berigtigelse, idet det fremgår. at De ikke er enig i lægekonsulentens vurdering.

Det er ikke nok at der står, at jeg ikke er enig i lægekonsulentens vurdering. Det skal ”blokeres”. Lægekonsulenten må ikke vurdere i personsager, og her har han valgt at vurdere på en sagsbehandlers ”usande” personoplysninger, og valgt at ignorere diagnoser og faktuelle journaloplysninger fra personens (min) egen læge.

De har anført, at de efter Deres opfattelse urigtige personoplysninger skal slettes fra Deres journal.

Der må ikke stå ”diskriminerende” personoplysninger om mig, og dermed menes ting jeg på grund af handicap ikke selv er i stand til, at udøve på normal vis!

Datatilsynet skriver:
Datatilsynet lægger til grund, at lægekonsulentens vurdering fremgår af kommunens elektroniske journalnotater. og dermed er omfattet af persondataloven.

Af byens § 5. stk. 4, følger, at behandling at oplysninger skal tilrettelægges således, at der foretages forneden ajourføring af oplysningerne. Der skal endvidere foretages den fornødne kontrol for at sikre, at der ikke behandles urigtige eller vildledende oplysninger. Oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende, skal snarest muligt slettes eller berigtiges.

l følge lovens § 37, stk. 1. skal den dataansvarlige berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig at være urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

Datatilsynets vurdering af sagen
På baggrund af det, der er oplyst til sagen, finder Datatilsynet ikke at kunne lægge til grund, at Gladsaxe Kommune behandler urigtige oplysninger om Dem, som kan kræves slettet eller berigtiget efter persondatalovens § 37.

I så fald må Datatilsynet få oversat og følge, den fremsendte lægedokumentation af en ”rigtig” læge. Det fremgår af min læges journaloplysninger der er grundlaget for det en lægekonsulent har til opgave – at oversætte – og intet andet, at jeg er 100% invalid med konstant plejebehov.
I henhold til mit handicap som lægerne og jeg ikke bare kan fjerne – har Gladsaxe Kommune ”udnyttet” lægekonsulenten til at bruge sagsbehandlerens ”usande” oplysninger, og dermed ”administrativt, at fjerne mit handicap. Det er kommunen der er den ansvarlige!


Datatilsynet har herved lagt vægt på, at den omtalte konsulentudtalelse fremstår som den pågældende lægekonsulents faglige vurdering af Deres helbredstilstand. Citat slut:

Datatilsynet erkender hermed i skarp strid med min borgerlige ”retssikkerhed”, når tilsynet påstår, at – det er en lægekonsulents faglige vurdering af min tilstand – når han vælger at udtale, at hvis sagsbehandlerens ”urigtige” oplysninger er rigtige, er jeg ikke berettiget til den søgte hjælp.

Lægekonsulenten har begået en læge-kriminel handling ved at bruge ”ikke lægelige” oplysninger, der bevirkede at jeg mistede min nødvendige fysiske hjælp i 3 år.


Persondataloven finder anvendelse på såvel objektive som subjektive oplysninger, men Datatilsynet kan i sagens natur ikke tage stilling til, om en subjektiv vurdering er korrekt. Datatilsynet anser sig endvidere ikke for kompetent til at gå ind i en nærmere prøvelse af udsagn, som er udtryk for faglige skøn og vurderinger.

Datatilsynet har derfor ikke mulighed for at vurdere rigtigheden af den faglige/subjektive vurdering, som de omhandlende journalnotater og lægekonsulentudtalelsen indeholder. Tilsynet har derfor ikke taget stilling til, hvorvidt vurderingen i lægekonsulentudtalelsen er rigtig eller urigtig, herunder om lægekonsulenten har haft belæg for at foretage de omhandlede fortolkninger af Deres helbredstilstand.

Har Datatilsynet overhovedet nogen ret til at betvivle indhentede lægeoplysninger fra min læge, der stammer fra kendskab og journaloplysninger.
Lægekonsulenten har ikke fastholdt sig til fremlagte lægeoplysninger som det er hans primære opgave som lægekonsulent, at oversætte for sagsbehandleren.


Hvad angår det særlige spørgsmål om sletning af sagsakter, har Datatilsynet har endvidere lagt vægt på at en myndighed i almindelighed er underlagt en journaliseringspligt.

Viser det sig, at et dokument indeholder urigtige eller vildledende oplysninger, vil myndigheden i almindelighed være forpligtet til at berigtige oplysningerne, således at myndighedens sag afspejler sagens faktiske omstændigheder. Det kan for eksempel ske ved. at myndigheden udarbejder en notits, hvori oplysningerne berigtiges.

Oplysningerne må ikke fremover benyttes i Gladsaxe Kommune.

§ 37. Den dataansvarlige skal berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

Stk. 2. Den dataansvarlige skal underrette den tredjemand, hvortil oplysningerne er videregivet, om, at de videregivne oplysninger er berigtiget, slettet eller blokeret i henhold til stk. 1, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom. Dette gælder dog ikke, hvis underretningen viser sig umulig eller er uforholdsmæssigt vanskelig.

PS: Før der foreligger en skrivelse til Lægekonsulent Claus Bjerregaard om, at de ”ukorrekte” oplysninger han har modtaget fra sagsbehandler Lene Larsen, og som han har brugt som grundlag for at udtale, til stor fysisk skade for mig – at ”hvis” oplysningerne fra sagsbehandler er ”rigtige”, er jeg (klienten) ikke berettiget til den søgte hjælp – er fjernet, er der ”ikke” sket en berigtigelse.

Når det skrevne forhåbentligt snart bliver bragt i orden, sidder jeg tilbage som et ”offer” for et kommunalt ”MAGTMISBRUG”, der som handicappet er blevet sat 20 år tilbage, og som følge heraf dagligt overlever på smertestillende piller!


Vedlagt mail af – Karen Jespersens svar på spørgsmål nr. S 151 Offentligt den 19. oktober 2007. http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/2...1022/index.htm

Kopi til: Velfærdsminister Karen Jespersen, Justitsminister Brian Mikkelsen og Ombudsmanden.


Med håbet om mulighed for overlevelse, forbliver jeg

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 13-02-2009 kl. 16:17.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension