K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2008, 00:45   #201
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry Det er da helt tovlig ..

... at du skal gå fra hus og hjem Benny. Sikke et rådent system at de ej vil give sig. Håber du får held via Strausbourg.

Jeg vil da også håbe for dig og andre at man i socialudvalget vågner op og får velfærdsministeren i tale. Og det selv om denne Isdronning er så kold at hun ej gider svare sine egne eller andre.


I underskriftindsamlingen er vi nu oppe på 897 og håber der kommer flere. Flere viser nu større interesse for indsamlingen og håber så det spreder sig endnu mere.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 09:46   #202
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har sendt mail til partier og folketingsmedlemmer.

Socialudvalget

Til: Velfærdsministeren

Dato: 30. maj 2008

Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:

SOU alm. del

Spørgsmål 401
Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 29. maj 2008 fra Benny
Gerhard, jf. SOU alm. del - bilag 266.

På udvalgets vegne

Christian H. Hansen
formand
__________________________________________________ _______________

1/1
Socialudvalget
Christiansborg
DK-1240 København K
Tlf. +45 33 37 55 00
Fax +45 33 32 85 36
[email protected]

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg

30. maj 2008

På Socialudvalgets vegne bekræfter jeg modtagelsen af Deres brev af 29. maj
2008 vedrørende ”systemet før mennesket”.

Deres henvendelse er omdelt til udvalgets medlemmer og stedfortrædere, så
de har mulighed for at gøre sig bekendt med den.

Da Deres henvendelse er omdelt som offentligt bilag i udvalget, kan den også
læses på Folketingets netsted (www.ft.dk).

Endvidere har udvalget bedt om velfærdsministerens kommentar til henvendelsen.

De vil modtage kopi af ministerens kommentar, når den foreligger.

Med venlig hilsen

Sherie F. Sørensen
Overassistent

Ref.: SOU alm. del – Bilag 266
Kontakt
Sherie Falding
Overassistent
Dir. tlf. +45 33 37 55 44


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 11:06   #203
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Link til Folketinget vedr. ovennævnte breve


http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../266/index.htm


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 11:10   #204
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu er ingen vist i tvivl om, at din hjemmeside og k10 findes.

Krydser fingre for, at du får et svar, du kan bruge til noget.

Men ingen tør (eller må) sige noget, når du har en sag kørende i Strasbourg. Jeg mener, der er en lov (eller princip) om, at de ikke må kommentere verserende sager. Så det kan være derfor, du ikke hører noget.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 12:07   #205
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Lægekonsulentens rolle

For at hjælpe Benny - og for at sætte fokus på problemerne, vil jeg opfordre til, at Du skriver til Socialudvalget.

Jo flere henvendelser de får, - jo bedre bør det være (underforstået så MÅ de da forstå der erproblemer)

Det er nemt at skrive her; http://www.ft.dk/default.asp?id={A38552C6-FA46-462C-95A2-1396C0379C59}
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 23:11   #206
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har indsat nedenstående på Sundhedsministerens Debat

http://www.mitansvar.dk/debat/84

Af: Jakob Axel Nielsen, Minister for Sundhed og Forebyggelse

Citat:
Lad mig begynde med et paradoks: Vi ved, at rygning hvert år koster omkring 14.000 danskere livet. Og vi ved, at alkoholmisbrug hvert år er skyld i over 6.000 dødsfald. Alligevel ender debatten om forbud af røg og alkohol ofte i en diskussion om personlige valg og indskrænkelsen af den personlige frihed.

Hvis man så omvendt forestillede sig et luftfartsselskab, der havde samme kedelige statistik med over 20.000 tabte menneskeliv årligt? Ja, der er jeg sikker på, at vi hurtigt ville ”grounde” samtlige fly. Og det med stor folkelig opbakning – og forundring over, at det ikke var sket tidligere.

Jeg vil derfor gerne lægge op til en debat om, hvor grænserne går mellem det personlige ansvar og samfundets ansvar for vores sundhed?

Nu vil jeg spille bolden videre og spørge: Hvad har vi selv af ansvar for vores helbred – og hvad er ”samfundets skyld”? Hvor synes I, at grænserne går for vores personlige ansvar for vores egen og vores børns sundhed? Citat slut:


Kære Minister for Sundhed og Forebyggelse

Hvorfor har du ikke medtaget dette paradoks: Vi ved, at kommunernes brug af ”ANSVARSFRIE” læger i den offentlige sektor, hvert år koster mange mennesker i vort samfund store fysiske, psykiske og økonomiske lidelser når en Sociallæge (Lægekonsulent) vælger, at ignorere, ændre eller helt at omskrive indhentede faktuelle journaloplysninger fra en borgers egen læge? Er dette ikke en enorm indskrænkelse af den personlige frihed?

Socialministeriets helt klare regler for lægekonsulenters medvirken i sociale sager i kommunerne siger, at lægens opgave er at ”oversætte” uforståelige lægetermer til letforståeligt dansk til brug for sagsbehandlere.

Når disse regler, der burde være ”lov” tilsidesættes, mister jeg mit personlige ansvar for mig selv.

Samfundets ansvar undskyldes med, at (lægekonsulenter) ”administrative læger” eller ”papirlæger” er ”ansvarsfrie” læger.

Kære Jacob Axel Nielsen
Når en kommunal ansat lægekonsulent har til opgave, at oversætte indhentede journaloplysninger fra en borgers egen læge, er hans funktion helt konkret lægefagligt arbejde, og som der ikke kan afviges fra i henhold til hans aflagte lægeløfte.

Mit spørgsmål:
Hvor går grænserne mellem at jeg fratages mit personlige ansvar for mit handicap og, at samfundet efterfølgende ikke vil tage ansvaret for, at mit handicap er blevet alvorligt forværret på grund af en ”uansvarlig” lægekonsulent?

PS: Du kender min sag fra breve og Hjemmeside www.Benny-G.dk

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2008, 12:08   #207
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 14.03.2008

Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K.

J.nr. 2008-XXX-XXXX

Att. XXXX XXXX

Benny Gerhard


Vedr. Berigtigelse/Blokering af ukorrekte oplysninger i sagsbehandling!


Ingen socialansvarlige ledere i Gladsaxe Kommune har ønsket, at ændre på de fremlagte, brugte og usandfærdige oplysninger jeg i henhold til mit fysiske handicap, ikke ”selv” kan udføre.

Der har betydet, at min liv i dag ligger i ruiner fysisk, psykisk og økonomisk.


§ 35. Den registrerede kan til enhver tid over for den dataansvarlige gøre indsigelse mod, at oplysninger om vedkommende gøres til genstand for behandling.

Afdelingschef Elinor Kyhnauv, Socialdirektør Jane Torpegaard, og Borgmester Karin Søjberg Holst der de dataansvarlige i min sag i Gladsaxe Kommune – må kunne stilles til retsligt ansvar for, at ved brug af løgne – at have ødelagt mit liv?

Stk. 2. Hvis indsigelsen efter stk. 1 er berettiget, må behandlingen ikke længere omfatte de pågældende oplysninger.

Min sag er således til skade for mig, behandlet i strid med retfærdighed og min sociale retssikkerhed i Gladsaxe Kommune, og må således ikke fremover omfatte sagsbehandlerens urigtige oplysninger til kommunens lægekonsulent om, at jeg som 100% invalid ”selv går og cykler”.

Disse oplysninger skal derfor berigtiges eller blokeres, men må ikke fjernes af retslige hensyn.

Oplysningerne må ikke fremover benyttes i Gladsaxe Kommune.


§ 37. Den dataansvarlige skal berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

Stk. 2. Den dataansvarlige skal underrette den tredjemand, hvortil oplysningerne er videregivet, om, at de videregivne oplysninger er berigtiget, slettet eller blokeret i henhold til stk. 1, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom. Dette gælder dog ikke, hvis underretningen viser sig umulig eller er uforholdsmæssigt vanskelig.

Den dataansvarlige Gladsaxe Kommune, skal skriftligt underrette tredjemand lægekonsulent Claus Bjerregaard om og berigtige, at de ”ikke lægelige” og ukorrekte personoplysninger han har modtaget fra kommunens sagsbehandler er blevet blokeret i min sag.


Venlig hilsen


Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 15:25   #208
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Smile

Opdatering af "MÅLSÆTNING" på hjemmeside www.Benny-G.dk 23.06.2007


" MÅLSÆTNING " (2007/2008) er ændret. Jeg starter nu helt fra bunden!

(På grund af en ringe håndfunktion, kan jeg ikke arbejde)

"Jeg kan ikke hente mit tidligere gode liv tilbage. - Hvad kan jeg nå ???

1. Jeg skal efter 3 år uden nok hjælp, tilbage til min kære sport, cykling.

2. Mit nye delmål bliver i første omgang, at komme ud af kørestolen igen ?

***********

For 19 år siden genoptrænede jeg hos Teddy Øfeldt og kom op på cyklen.

Således starter jeg atter engang helt fra bunden af, som efter ulykken i 1983.

Surt men nødvendigt, at skulle reparere på mit fysisk ødelagte liv.


http://www.benny-g.dk/malsaetning_2006_2007.htm


Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 10:32   #209
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Surt kapitel!

Jeg var i forbindelse med min ansøgning om GÆLDSSANERING, til møde i skifteretten.

Her fik jeg den glædelige (ironisk.) nyhed, at jeg ikke kan få gældssanering, fordi mine udgifter til hus er for høje.

Jeg vil nu modtage en "kendelse" fra skifteretten om afgørelsen.

Den kan/vil jeg så anke til Østre Landsret (Fogedretten). Her vil jeg så redegøre for - eller "undskylde" som jeg føler det, at udgifter alene til hus men uden varme og el, er fordoblet p.g.a. nødvendigheden af optagelse af tre lån i hus.

Jeg vil redegøre for, at mit hus er grundlag for at jeg kan føre et normalt liv med mit handicap og, at jeg ikke kan fungere i en mindre lejlighed.

1. Jeg har brug for, at have 2 toiletter.
2. Jeg har brug ekstra værelse til mine hjælpere, der er her 24 timer.
3. Jeg har behov for mit træningsrum m/træningsredskaber.
4. Jeg har brug for plads til, at kunne bevæge mig rundt for at bibeholde min gangfunktion.


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 11:39   #210
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny det er bare så surt og så død uretfærdigt...

Jeg krydser fingere for dig og håber på at der snart kommer til at ske noget positivt i din sagsbehandling...

Og syntes det er godt gået at du ikke bare giver op ,, mon ikke det kunne være en god ide at tage nogle billeder af dit hus med deres forskellige funktioner (trænings rum, hjælperværelse osv) bare i tilfælde af at alt går galt , så kunne det være interessant at have billeder og dokumentation for hvordan dit liv bliver forringet ved en flytning (tag også billeder af det nye sted) jeg har haft en lejlighed hvor der boede en handicappet ung mand før mig, første salen var helt ny da jeg flyttede derind , han havde aldrig været i stand til at komme i sin stue havde to små værelser og et køkken og bad for neden ...

Fatter ikke at nogen skal bydes slige ting når vi bor i et samfund hvor der burde være alternativer, og helt grotesk er det når man tvinger handicappet ud af deres fint fungerende hjem til et sted hvor der skal offeres oceaner af penge for at gøre det funktionelt ...

Jeg håber ved gud at du kommer nogen vegne
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension