K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2008, 22:53   #1
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Exclamation Frakendelse af § 100

Jeg har nok brug for lidt hjælp nu:

Jeg er i dag blevet ringet op af min sagsbehandler vedrørende frakendelse af § 100.
Har siden juli 2005 fået merudgiftsydelse til dækning af primært fysioterapiudgifter.
Jeg var til revurderingsmøde i oktober 2007, hvor hun da meddelte mig, at der var kommet nogen kendelser om at behandlingsudgifter, herunder hører fysioterapi, ikke længere var omfattet af § 100, så derfor ville jeg nok få den frataget, medmindre jeg havde nogen andre udgifter i forbindelse med mit funktionsniveau, hun mente jeg var omfattet af personkredsen, men ikke udgifterne. Jeg har nogen medicinudgifter + noget bandage + noget transport, men det kommer ikke op på de kr. 6.000,- årligt. Jeg har min mor til at hjælpe mig i det daglige, rengøring, indkøb m.m., hun ville undersøge om, hvordan det kunne takseres. Jeg havde eksempelvis også lige fået malet, og spurgte til om det kunne dækkes, det var noget jeg selv gjorde før min sygdom, det ville hun også undersøge.Hun mente også der skulle indhentes fornyede lægeudtalelser. Jeg ville beholde min paragraf 100 indtil jeg hørte videre, og hun skulle nok sørge for en lempelig aftrapning/varsel.
Jeg rykkede nogen gange inden for de næste måneder, sidste gang i januar i år, men hun var nærmest irriteret, og jeg ville jo få min ydelse indtil en afgørelse, så jeg stoppede med at rykke mere. Det virker jo også lidt fjollet at rykke for noget man skal fratages ikke?

Så i dag kl. 16.30 ringede hun sq, at nu havde jeg fået den frakendt, jeg ville dog få en lempelig aftrapning, hvilket betyder at jeg får ydelsen sidste gang her 1/9 og så slut! Begrundelsen var at fysioterapi ikke længere kunne dækkes via paragraf 100, jeg spurgte til de andre ting vi talte om, men hun mente ikke kunne komme op på kr. 6.000,00 om året. Jeg havde lidt svært ved at argumentere her, fordi jeg jo ikke var forberedt og ikke lige havde tal m.m. parat. Jeg spurgte til om jeg fik brev om det, det trak hun noget på om jeg ønskede det? Ja selvfølgelig vil jeg da det, Nåmen når jeg skulle have skriftligt afslag, skulle jeg indkaldes til nyt møde, og sagen skulle startes forfra med nyt samtaleskema m.m., og nu skulle hun på barsel, så det ville blive en anden sagsbehandler hun overdrog sagen til nu.
Se nu siger min intuition mig, at min sag som har ligget på hendes bord, eller hvor sådan en sag nu ligger siden oktober 2007, var lige den sidste hun skulle ordne inden hun gik på barsel, og gik den så gik den med en telefonopringning med et afslag, og så var hun ligesom færdig med den! Jeg tror ikke på hun har gjort en pind for at undersøge de ting hun lovede, det lød ikke sådan.

Nu er mit spørgsmål dog om de virkelig bare kan stoppe udbetalingen bare med en telefonopringning, hvad nu når sagen skal startes igen, vil udbetalingen så fortsætte til jeg får afslag på skrift, eller?



__________________
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 15:39   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.766
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Paula.
NEJ, det kan de selvfølgelig ikke bare lige ringe og meddele. Du skal skriftligt, E-maile, til afdelingen og bede om et skriftligt afslag hvori der skal være en ankemulighed med en termin på 4 uger.
Hvis det hele skal begynde forfra så undersøg din kommunes sagsbehandlingsafrister som skal offentliggøres af kommunen, således at du undgår de lange og ulovlige sagsbehandlingstider. Gør din nye sagsbehandler/socialrådgiver opmærksom på at du forventer dine fremtidige sager afsluttes inden for de politiske vedtagne frister.
Om du er berettiget til større beløb under §100 kan jeg ikke udtale mig om men fast ligger det i lovgivningen at du skal modtage det som du er berettiget til.
Bemærk at udgifter under §100 bare skal SANSYNLIGGØRES.

Hvis ikke frister er vedtaget så gør kommunen opmærksom på denne ulovlighed.
Alt foregår fremover selvfølgelig skriftligt.

Fysioterapi.: Det er særdeles strenge regler omkring bevilling af vederlagsfri fysioterapi, men her er også nye regler. Se under www.gigtforeningen.dk. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 20:10   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
paula,

Citat:
Nu er mit spørgsmål dog om de virkelig bare kan stoppe udbetalingen bare med en telefonopringning, hvad nu når sagen skal startes igen, vil udbetalingen så fortsætte til jeg får afslag på skrift, eller?
Det med det mundtlige afslag lader til at være udbredt, da det så "sparer" sagsbehandleren for noget skriftligt arbejde.

Det er godt, at du var klar over din rettighed som skriftlig afgørelse og klagemuligheder.

Jeg tror desværre ikke, at maling af lejlighed kan dækkes. Det skal være tilbagevende jævnlige udgifter som følge af nedsat funktionsevne.

Vedr. rengøring m.v., så overvej muligheden for hjemmehjælp. Jeg kender ikke din mors alder, men det kan jo med tiden blive sværere for din mor at hjælpe dig. Kontakt din kommune, hvis du vil søge om det.

Citat:
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
Ja, der er mennesker
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 12:55   #4
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Tak for jeres svar

Så har jeg lige en stribe spørgsmål mere:

Det bekymrer mig også meget at jeg er så afhængig af min gamle mor, hun er 74 år. Men mit spørgsmål er om man kan få bevilget hjemmehjælp, når man er i arbejde, jeg har fleksjob 20 timer/ugen. Jeg synes jeg har hørt eller læst et sted, at man ikke får bevilget hjemmehjælp, når man er i arbejde, og er det ikke også indtægts bestemt?

Som jeg forstod på min sagsbehandler, krævede det fornyet møde og nyt samtaleskema, for at give et skriftligt afslag, Er det mon så ikke fordi hun ved at afslaget ikke holder, at sagen ikke er gennemarbejdet ordentligt nok til et afslag? Vil mine udbetalinger ikke skulle fortsætte indtil jeg får et lovligt afslag?

Min sygdom er desværre ikke med på diagnoselisten for vederlagsfri fysioterapi.

__________________
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 18:04   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan under ingen omstændigheder stoppe udbetalingen før et skriftlig afslag.
måske du skulle afvendte at de stopper, før du klager over at ydelsen er stoppet, det vil give ekstra mdr. ? Du kan jo ikke klage over en afgørelse du ikke har skriftlig.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 18:45   #6
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Hej Pia


Tak for svar
Ja det var også det jeg tænkte, at de ikke bare må stoppe udbetalingen, før skriftligt afslag, specielt når jeg nu i telefonen anmodede om skriftligt svar. Og måske er det ogsår bedst at vente med at klage til jeg har skriftligt svar, hvis udbetalingerne fortsætter + at det er svært at klage over en telefonisk afgørelse, hvor jeg måske ikke husker halvdelen af hvad det blev sagt.

Så jeg tænker nok at jeg venter og ser om hvad der sker, måske kan de arbejde hurtigt i sådan en sag, hvor de ønsker at stoppe en udbetaling?

__________________
Der er mere mellem himmel og jord end noget andet sted.
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frakendelse af en ydelse... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 2 14-08-2013 10:57
Frakendelse ved Indtægt ved siden af FTP schjodtz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-05-2013 19:08
Frakendelse af førtidspension Hubble Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-11-2012 01:53
Skånejob og frakendelse af førtidspension Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2009 00:11
Frakendelse kræver ændring i forhold zuza Nyt om loven 0 22-01-2008 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension