K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2014, 14:51   #21
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Det her er ikke så meget et spørgsmål som en advarsel.

Jeg er ledig fleksjobber, og tøffer rundt til en masse forskellige terapeutiske bestræbelser på at strikke min hjerne nogenlunde sammen. Og er i praktik de få timer jeg nu kan holde til og den slags.

Nu fik jeg så et brev som jeg aldrig har prøvet at få før, nemlig et brev fra Kommunens Jobrehabiliteringscenter med besked om at en sagsbehandler ville ringe mig op!! - på en bestemt dato (om 3 uger) mhp opfølgning på min sag.

Opfølgning ved jeg såmænd godt de skal lave, men jeg har ligegodt aldrig prøvet at de vil gennemføre det telefonisk før - og den går ej heller ved mig, for jeg vil have papir på tingene, man har jo læst med herinde.

Jeg skrev så en mail om at jeg desværre ikke kan samtale telefonisk pga. angst (det er heller ikke løgn), men at jeg stod til rådighed på mail og til møde. Hvis jeg havde gidet havde jeg smurt dem en løgn om at jeg ikke har telefon, så jeg slap for det pladder i fremtiden, men det gad jeg alligevel ikke.

Andre der har fået "telefonmødemailen"?
Jeg har læst i en lov at kommunen kan vurdere at en borger kan kontakes telefonisk. Det er faktisk et tilbud fr at møde på kommunen. Men du har ret, med mindre du optager samtalen har du intet. Du kan for et par hundrede kroner købe udstyr til at optage samtaler via din pc. Har nemlig selv overvejet at bruge telefonen til samtalerne da min angst gør det umuligt for mig at møde personligt op.
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 15:22   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pjuske1911 Se meddelelser
Jeg har læst i en lov at kommunen kan vurdere at en borger kan kontakes telefonisk. Det er faktisk et tilbud fr at møde på kommunen. Men du har ret, med mindre du optager samtalen har du intet. Du kan for et par hundrede kroner købe udstyr til at optage samtaler via din pc. Har nemlig selv overvejet at bruge telefonen til samtalerne da min angst gør det umuligt for mig at møde personligt op.
Et link til den lov kunne være sjov, særlig set i lyset af, at ret mange ikke har en telefon....og/eller pendler mellem billige taletidskort med nye numre hver anden uge
- synes jeg kender problematikken fra en af mine sønner.

Så for der skal være en LOV om at kommunen kan vurdere at en borger skal kunne kontaktes telefonisk, skal der så også være en LOV om, at alle på overførsel SKAL være i besiddelse af en telefon. Og den holder vist ikke i byretten.

Sidst redigeret af Ninja; 17-02-2014 kl. 15:24.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 16:12   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Helene....læs nu hvad der bliver skrevet

Der står at en kommune KAN kontakte en borger telefonisk....og det er helt rigtigt at de KAN det og må det....

Der står intet om at de SKAL og der står intet om at borgeren SKAL have en telefon...

Men hvis de vil ja så kan de godt forsøge at kontakte borgerne telefonisk....

Du ville gerne have et link

Citat:
§ 18. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 3 og 4, skal den individuelle jobsamtale efter § 16 afholdes, senest hver gang personen i sammenlagt 3 måneder har modtaget offentlige forsørgelsesydelser eller har deltaget i tilbud efter kapitel 10-12.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 11, skal den individuelle samtale efter § 16, stk. 5, afholdes løbende tilpasset den enkeltes behov og mindst seks gange inden for 12 kalendermåneder. Hvis det skønnes nødvendigt for at bringe personen tættere på arbejdsmarkedet, herunder for at sikre personens deltagelse i tilbud og andre indsatser i rehabiliteringsplanen, skal kontakten være hyppigere.

Stk. 3. Samtalen efter stk. 1 og 2 kan ske telefonisk, digitalt eller på anden måde, hvis personen deltager i tilbud efter kapitel 10-12.

Stk. 4. Opfølgning kan foregå uden kontakt til sygemeldte personer omfattet af § 2, nr. 3 og 4, hvis der er tale om alvorlig sygdom, hvor kontakt til den sygemeldte ikke er hensigtsmæssig eller mulig på grund af den sygemeldtes helbredssituation (standby). Ved vurdering af, om en sygdom er alvorlig, indgår navnlig, om sygdommen er livstruende.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=146382#Afs3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 16:53   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ordkløver

Jeg må have været under styk 4, og var som sagt, rigtig glad for ordningen.

Men det var jo også en samtale der var slut på under 1 minut
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 17:58   #25
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Helene....læs nu hvad der bliver skrevet

Der står at en kommune KAN kontakte en borger telefonisk....og det er helt rigtigt at de KAN det og må det....

Der står intet om at de SKAL og der står intet om at borgeren SKAL have en telefon...

Men hvis de vil ja så kan de godt forsøge at kontakte borgerne telefonisk....

Du ville gerne have et link



Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=146382#Afs3

Dermå vel et sted stå at folk på kontanthjælp SKAL have en tlf..

for der står jo med tydelige bogstaver at folk SKAL ringe og melde afbud når de feks er i aktivering osv...

Der er det ikke iorden at sende mails eller andet...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 18:29   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det en anden problemstilling end det med opfølgnings samtaler...som denne tråd drejer sig om..

Nu har jeg ikke nær studeret teksten....men kan du ikke lige skrive hvor det er det står at man SKAL ringe og melde afbud....bare mere så vi lige får med at det står i loven..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 18:56   #27
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Loven hænger slet ikke sammen, hverken hvad angår telefon eller internet. For begge kommunen tager udgangspunkt i at man har begge dele og det samme gør loven uden at nævne hvor vi skal få pengene fra når man er på kontanthjælp.
Jeg er lige blevet truet af min kommune om ophør af kontanthjælp fordi jeg ikke kom til opfølgnings samtale på baggrund af et brev lagt ind i e-boks, jeg bruger ikke e-boks og troede ikke jeg havde en!
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 19:01   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Love og regler kommer tit i konflikt, når de mødes med almindelige menneskers virkelighed.

Pjuske 1911, skal man ikke selv oprette e-boksen?
Måske har du været et sted, hvor de har oprettet e-boksen for dig?

Der har være SÅ meget bøvl med det e-boks, og om folk der ikke blev adviseret når der lå post mm. Og for nogle, har det fået store konsekvenser, når de ikke har set i indbakken.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 19:06   #29
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Love og regler kommer tit i konflikt, når de mødes med almindelige menneskers virkelighed.

Pjuske 1911, skal man ikke selv oprette e-boksen?
Måske har du været et sted, hvor de har oprettet e-boksen for dig?

Der har være SÅ meget bøvl med det e-boks, og om folk der ikke blev adviseret når der lå post mm. Og for nogle, har det fået store konsekvenser, når de ikke har set i indbakken.
Det er SKAT som har oprettet det på et tidspunkt, fandt jeg ud af. Jeg skrev til kommunenat loven om e-boks først træder i kræft d. 1 nov 2014 for os alm. dødlige:-) Den åd de!
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 19:46   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå gudskelov! Der er ikke meget sjov i at ''feje op for andre''.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension