K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2011, 20:14   #1
mck88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
mck88 er ny på vejen
Aktivering

Er der nogle der kender til regler for aktivering af fleksjobber på ledighedsydelse ?
Jeg har nu sammen med flere andre været sendt i aktivering på et værested kommunen har oprettet, og her sidder jeg 4 timer dagligt og kikker, da jeg ikke kan lave håndarbejde pga. dårlige hænder og nakke skuldre, og her har jeg nu siddet de sidste små 2 år, og faldet mere og mere sammen? Nogen der ved om kommunen bare må blive ved at forlænge og forlænge og forlænge....
Har hørt efter om det ikke er muligt at få lov at komme i fitnesscenter bare 2 gange om ugen i stedet for, og gerne for egen regning, men nej.

Nu ved jeg så atmin veninde som lige er blevet arbejdsløs samt et par bekendte der ligeledes går på ledighedsydelse ikke skal aktiveres på værestedet da kommunen ikke længere fra penge at staten for at sætte os derop, men os der sidder der skal blive ved at sidde der.
Er ved at blive vanvittig af at være der, men kommunen vil bare ikke høre, har mange flere smerter nu en jeg havde før jeg blev sat i bås på værestedet.

Men kort og godt, er der nogen der ved hvordan man står i forhold til aktivering??? jeg vil gerne aktiveres, det skal bare være noget mere meningsfyldt, en at sidde og kikke 4 timer dagligt på en flok kvinder der strikker......
mck88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 07:29   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det burde ikke være rigtigt, er du visiteret til 20timer?

er bange for det kun er hvis du finder job du kan komme væk.

men hvad med en virksomheds pratik?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 10:11   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej. Jeg kan godt forstå dig, kender selv et par stykker der oplever det samme. En der sidder og skal søge job osv. hele tiden. Kender også en som er i ulønnet praktik hele tiden.

Ang. lovgivning kunne jeg skrive meget mere, men har ikke min computer i øjeblikket. Men kig i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats. Du er i en målgruppe § 2 nr. 7. Hvis du så ruller længere ned i loven, står der noget om fleksjobbere og tilbud som virksomhedspraktik og opkvalificering.

Hvis jobcentret næste gang vil forlænge den samme aktiveringstilbud, kan du vælge at klage over den plan men også passe på med ikke at få at tro, du ikke vil stå til rådighed på arbejdsmarkedet.

Der var en herinde som sagde nej til et tilbud, fordi han vist nok sagde, han ikke kunne lide fisk. De fratog hans ledighedsydelse, men han klagede over den afgørelse. Nævnet gav borgeren medhold og han har fået pengene tilbage igen.

Mit forslag er, at du kunne kontakte arbejdsmarkedsstyrelsen og snakke med dem om din situation.

Det er i øvrigt også jobcentrets pligt at lave en redegørelse om feks. der skal påbegyndes en førtidspensionssag osv. Det er når man har været ledig i mindst 12 måneder. Det står måske i samme lov. Ellers står det i Lov om aktiv socialpolitik. Det er i hvert fald i de to love, hvor der står noget om tilbud til fleksjobbere.

Brug google til at finde lovene, hvis det er.

Håber det hjælper lidt på det, ellers prøv også søge her på K10, da vi har haft lignende tråde om aktivering til fleksjobbere.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 10:42   #4
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Der SKAl være et formål med aktiveringen. Formålet skal være at det kan forbedre dine muligheder for at komme i beskæftigelse. Nu har du været dér i to år. Nu må du slå i bordet. Det dér aktivering forringer jo tilsyneladende dine muligheder for at komme i beskæftigelse.

Sig stop og bed dem forklare dig, hvordan du skulle have større mulighed for at komme i beskæftigelse ved at sidde og kigge på nogle der sidder og strikker. I to år!

Hvad siger din læge til det?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 10:57   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal forlange at få oplyst hvad det er du laver der og efter hvilke love og § du er der efter ...

Loven er anderledes for dem på ledighedsydelse og du skal slet ikke være sådan et sted med mindre der er et formål opkvalificering eller noget ...

Jeg formoder at du har fået et brev da du startede der hvori der står hvad der er dine rettigheder, hvorfor du er der, efter hvilke lov du er der osv ..

find den og kig i den hvis ikke du har fået en så forlang at få en ..

reglerne for praktik er sådan her og du er så ganske rigtig §2 stk 7

Ergo du skal kun være der i 13 uger ... og ellers må de have sat dig der efter en helt anden regel hvis du har brug for hjælp til at skrive til kommunen og det er det du vil , så giv lige besked her så skal jeg prøve at skrive noget til dig ...

Citat:
Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 2, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension