K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2010, 11:43   #1
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Aktivering

Hej.

Har lige et hurtigt spørgsmål.

Er på vej til ftp og har lige været til sidste speciallæge(psykiater)samtale. Det var så anden gang. Min sagsbehandler ville lige ha situationen opdateret. Det er så hvad det er

Men var dagen forinden til opfølgningssamtale hos en anden sagsbehandler ( afløser, aflastning ) som vil sende mig i aktivering 1.5 time to gange ugentlig som" hyggehjælp "på et plejehjem. Jeg havde tidligere forklaret jeg i givet fald (ftp) gerne vil i skånejob nogle timer ugentlig.

Er der nogen herinde som har sendt i aktivering kort tid før de overgik til ftp. Min psykiater fraråd dette og nu har jeg oveni fået en diskus prolaps.

Skal jeg melde fra til aktivering eller hvad mener i?
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 15:09   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1 den sagsbehandler er afløser, aflastning. Har personen sat sig ind i din sag
2 Min psykiater fraråd dette og nu har jeg oveni fået en diskus prolaps

så du siger bare stille og roligt.
har du sat dig ind i min sag og læst hvad min psykiater skriver

formoder du er på kontanthjælp og de 2x1.5 er til ren refusion og kasse tænkning.
noget andet er så hvis du meget gerne selv vil, så kan du godt
netop fordi du har sagt du gerne vil i skånejob nogle timer ugentlig

men nej har ikke hørt om nogen der er blevet sendt i aktivering, lige før en sagsbehandler måske indstiller til penison
noget andet er en arbejdsprøvning, men er noget helt andet end aktivering.

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-08-2010 kl. 15:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 15:24   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg syntes, at du skal sige fra med henvisning til, at din psykiater fraråder nogen form for arbejde lige nu, men at du på sigt håber at kunne lave noget lignende mens du er på førtidspension; altså når du har fået ro på og set hvordan det går med diskusprolapsen.

Hvis du på et tidspunkt skal indgå i en sådan funktion på et plejehjem er det EKSTREMT vigtigt, at lederen på stedet gør det klart over for medarbejderne at du UDELUKKENDE er der for at give de ældre et socialt input.

Sidst redigeret af annagw; 08-08-2010 kl. 15:26.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 17:09   #4
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Aktivering

Tak for jeres svar.

Jo, jeg kan love for den sagsbehandler jeg talte med nok "har været telefonsælger" i sit tidligere liv

Aldrig har jeg hørt nogen kunne tale så meget for sin sag. Min reelle sagsbehandler har overgivet nogle opfølgningssamtaler til hende fordi hun kun har en dag ugentlig for at lave skrivearbejde - måske netop min sag -, som den nye udtalte sig.

Nå, men har nu tænkt mig at maile til hende, at også psykiateren fraråder aktivering medmindre det er på mine præmisser og da jeg efterhånden er på kthj. som i kunne se er der jo ikke noget at miste. Har nu kæmpet i 3 år med alt hvad det indebærer, såvel økonomisk og mentalt, så nu vil og kan jeg ikke mere
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 19:14   #5
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg er også i aktivering 2 timer 2 gange ugenligt indtil min sag er afsluttet med henblik på FP, det er vel også bare kassetænking fra kommunes side af, kom jeg da til at tænke på ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 19:41   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Claudine

Du kan godt skrive en klage, når du synes, en aktivering ikke er rimeligt. Begrunde det skriftlig og den slags klage skal de behandle.

Arbejdsmarkedsstyrelsen har skrevet meget fint om det, at man kan klage over en aktivering:
http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...uligheder.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension