K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2010, 20:38   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg var så til psykolog idag hvor jeg også lige fik fremlagt kommune sagen for hende. Og hun er ellers den der gang på gang fortæller mig hvor svært det er at få ftp. idag, de har haft alverdens patienter der er så og så langt ude, der endnu ikke har fået tilkendt ftp!.

Dog siger hun, at det jo må være en stor fordel at min sag er blevet overdraget til deres "faglige koordinator" som sidder med førtidspensionssager. Jeg håber hun har ret heri
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 21:10   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja med den faglige koordinator, bliver det sikkert - som dit navn, enten eller. De er benhårde og får somregl de vanskelige sager.....
Men så kan det da være der sker noget i din sag!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 07:43   #43
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Spørgsmålet er så om hun bruger de 2 uger til at sætte sig ind i min sag, tale med lægekonsulenten om de ny ankomne papirer og opdatere min ressourceprofil. !?

Min sagsbehandler formulerede det som flg:

"Jeg har drøftet din sag med vores faglige koordinator. Hun overtager din sag, idet hun fremtidig skal afklare sager til førtidspension og skrive ressourceprofiler. Hun vil kontakte dig om 2 uger."

Det lyder som om de har haft lidt omrokering på kommunen (oven på Holstebro sagen?). Jeg vælger, at tro, at hun bruger de 2 uger til at opdatere sig på min sag. Jeg har ikke bedt om hendes mail adr. endnu, da jeg tænker at jeg hører fra hende. Dog har min tidligere sagsbehandler fået mailet min anmodning om aktindsigt 2 gange, så mon ikke at jeg hører nærmere herom med tiden også ?.

Jeg har jo også stadig den skrivelse fra min læge, hvor han samtidig med at han skriver noget lægefagligt omkring de dersens blodprøver som var normale, også skriver, at jeg er blevet henvist til rheumatolog (på egen opfordring.)

Jeg tror at jeg vælger, at holde den skrivelse for mig selv medmindre hende den nye spørger til den, da jeg havde informeret min tidligere sagsbehandler om at jeg ville et dokument på blodprøverne. Årsagen hertil at min læge jo har blandet de to ting sammen i sin skrivelse og at jeg først skal til rheumatolog i maj for check af fibromyalgi og jeg gider altså ikke at kommunen skal forhale min sag yderligere af den grund.

Jeg må se hvad det bliver til, ja det navn EE er sku meget rammende for mig i alle livets henseender.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 12:12   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det hele er præcis som et spil skak!!

Synes man grubler på samme måde, og skal konstant udtænke det klogeste træk...og gerne flere træk frem, for enten ikke at blive sat i skak, eller få dem sat i skat, og for ikke at ende skat mat.

Der bliver en bragende tomhed efter sådan et spil med kommunen og man pludselig har vundet og står med førtidspensionen...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 13:36   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uhh, jeg må træne mit skak spil og så glemme alt det andet for en stund
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 13:47   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Møde på torsdag.

Hej med jer,

Åhhh jeg har fået mail fra min sagsbehandler, som iflg. min forrige sagsbehandler skulle være faglig koordinator, men titler sig selv ved arbejdsmarkedskonsulent !!. Jeg skal til møde med hende på torsdag og jeg er allerede giga nervøs. Først prøvede jeg ,at rykke mødet til en anden tid i denne uge, men det kunne hun ikke, så rykkede vi det til onsdag i næste uge og nu forsøger jeg at rykke det tilbage til på torsdag som hun foreslog i første omgang, jeg kan ikke vente en hel uge. Jeg har sikkert allerede forvirret hende en del .

Min sag går ud på at jeg skal afklares mod ftp., der er for flere uger siden kommet nye læge dokumenter, som lægekonsulenten mente var en god idé at indhente. Jeg har spurgt hende hvad mødet som sådan går ud på, så jeg kan få noget ro på og ikke overanalysere det, som jeg jo har tendenser til .

Hun skriver:

"Formålet med samtalen vil være at drøfte om, der foreligger de nødvendige lægelige akter i din sag ift., at du gerne vil have, at Jobcenteret afklarer din arbejdsevne med henblik på, om du opfylder betingelserne for førtidspension. I den forbindelse vil jeg også kort fortælle dig om reglerne for tilkendelse af førtidspension, så vi er sikre på, at vi ved det samme.

Jeg kigger selvfølgelig din sag igennem inden du kommer, så jeg er forberedt. Du er velkommen til at skrive til mig med konkrete ting, hvis der er noget, du gerne vil have, at jeg undersøger inden."


Uuuhhhh, jeg er allerede nervøs, jeg ved jo ikke hvor hun står, hvad hvis hun ikke vil indstille mig til pension?, hvad hvis hun vil, men jeg får afslag?. Det kører rundt oppe i kasketten på mig.

Jeg har tænkt på, at spørge hende om de nye lægepapirer igen skal over lægekonsulenten, fint nok med mig, men så kunne jeg godt tænke mig at vide tidshorisonten. Skal jeg lade være med at spørge om noget og blot vente til mødet ??. Er der noget I syntes der vil være en god idé at spørge om forinden, nu hvor hun tilbyder det. ? Jeg er i syv sind og kan slet ikke vente til på torsdag. !!

Tillæg: Nå mødet bliver på onsdag i næste uge i stedet, jeg kunne ikke nå at rykke det om. Æv, bæv. Dog fik jeg spurgt til det med lægekonsulenten og de nye papirer, samt om han måske ville kunne nå at få kigget på dem inden vort møde. Der skriver hun, at hvis der er tilkommet nye lægepapirer, så skal det over ham og hun vil se om han kan nå at lave sit læge skøn forinden vort møde. Dvs. hun har slet ikke set min sag endnu, men måske henter vi alligevel lidt tid ved at få lægekonsulenten igang med de nye rapporter. Så noget er jo godt for noget. !!
Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 15-02-2010 kl. 14:11.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 15:58   #47
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
mødet skal du ikke være nervøs for og mit kendskab til din sag, tror jeg det går den vej.
Men du skal regne med en lang tidshorisont
men sag blev indstillet i juli 2009 og er først til socialnævnet nu.
har dog ikke modtaget noget brev endnu, typisk. hvis jeg modtager noget
samt allerede er ved samle sammen til en anke.
så tiden er faktisk den værst i dette spil.
jeg skal nok få FP, men spørgsmålet er bare hvor lang jeg skal kæmpe med kommunen. som ikke engang er klar over slem min sygdom er. Ihvertfald lægekonsulenten som ikke kender min sygdom
der mangler dialog på alle områder desværre, en grund til sagerne kan trække ud.

du behøver ikke at sige noget, du har dine arbejdsprøvning er og hvis dine lægepapir også peger på pension. så går det ad sig selv.
glæder mig til næste uge, når jeg skal til lægen og snakke om min sag.
utroligt man kan glæde sig til det, men så føler man der sker lidt i ens sag
men kommunen har sikkert ikke sendt en meter om de oplysninger de mangler.
at man så betaler skat til dette systemet er næsten utroligt

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-02-2010 kl. 16:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 17:55   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det med tidshorizonter kan man lige så godt skyde en hvid pind efter. Enten kan sagsbehandleren ikke overholde tiden, ellers kan lægekonsulenten ikke, ellers er der noget helt tredje i vejen...synes altid man ender med følelsen af at føle sig som en komplet idiot. Hermed ikke sagt, at man ikke skal rykke dem, for det skal man, så man sikre sig at man ikke ligger og bliver syltet et sted.....

Puha, led situation mht tiden ved det oprindelige møde, som blev udskudt, for ikke at kunne laves om igen. Dén er altså led!!
Men omvendt, så får hun da lidt ekstra tid til at få sat sig ind i sagen og evt rådført sig med lægekonsulenten.

Ved ikke rigtigt om der er noget du kan gøre fra hjemmefronten mht spørgsmål til mødet. Somregl siger sagsbehandleren en masse, og så tager det ene ord det andet, efter mødet kommer spørgsmålene somregl lettere forsinkede. Men så er det ikke være end at man lige kan gøre sig nogle notater og gå hjem og få banket en mail sammen.....

Men jo, det bliver spændende med det møde, og uanset hvad, så bliver du jo nok klogere end du er i dag. Og forhåbenligt får du nogle faste holdepunkter, og hvis ikke du har underskrevet førtidspensionsansøgningen, så kan det være det ender med det (med mindre du har underskrevet den - det kan jeg ikke lige huske). Men så ved man i hvertfald at sagen er officielt i gang.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 21:14   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres indlæg og support.

Hun virker ret kompetent, hende jeg skal til møde med i næste uge. Jeg troede dog, at hun allerede havde gennemgået min sag inden hun skrev til mig om møde. Det tyder det dog ikke på, når hun end ikke vidste, at der var kommet nye læge dokumenter, 3 rapporter i dec. 2009, som endnu ikke har været over lægekonsulenten.!! Tænk sig, at hun ville opdatere sig frem til på torsdag. Hvis hun så kan få lægekonsulenten til, at komme med sin vurdering af de seneste docs. på en uge, jamen så er hun jo super hurtig og har måske lidt magt i systemet.

Nu må vi se hvad det bliver til. Det er så hårdt når man skal tvivle på om ens sag går igennem og med alle de ankesager man hører om, jeg håber virkelig at min sag går nemmere. Jeg vil "aldrig" kunne få kontant hjælp, da jeg jo får tab af erhvervsevne udbet. og da jeg ikke har nogle af mine børn boende, er det minimialt hvad jeg kan få at boligsikring pt. Jeg er nødt til, at lade være med at tænke herpå og blot spæde til med mine egne penge så længe de er der.

Foreløbig har jeg god tid til, at forberede mig til mødet i næste uge og tage en dag ad gangen. Jeg har ikke skrevet under på nogen pensionsansøgning, såvidt jeg ved, men jeg må se hvad hun foreligger mig.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 15-02-2010 kl. 21:16.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 15:58   #50
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg vil lige opdatere jer på min sag, da jeg idag havde møde med min nye sagsbehandler. Tillige har jeg brug for råd omkring håndtering af en status rapport fra en indlæggelse på 4 dage, jeg havde på psykiatrisk skade stue sidste år.

Min nye sagsbehandler er faglig koordinator og sidder i kommunen kun med pensionssager, ikke for mange og derfor arbejder hun også koncentreret med dem hun har og det er jo rart.

Hun kunne ikke nå at få de nyligt indkomne læge docs. over lægekonsulenten på en uge, fra vi aftalte mødet, til idag, men hun ville også se om der var yderligere info. der skulle over lkén.

Vi gennemgik de papirer de havde fået, der manglede rapporten fra min egen læge, sendt til en af deres sekretærer i nov. 2009, denne og kopi af de blodprøve svar lkén havde omtalt fik hun så kopi af fra mig. Vi talte også om, at min læge lod spørgsmålet omkring rheumatolog vurdering stå åbent og dertil sagde jeg, at jeg havde bestilt tid, men at det først var i maj. Hun sagde så, at det kunne hun få gjort noget hurtigere, hun ville lige få sendt det i udbud, som de jo skal og få en tid til mig.

Endvidere snakkede vi om, at det, at jeg evt. har ADHD skal affærdiges . Min læge skriver i sin rapport nemlig :" der ikke er afprøvet ADHD medicin" !!!! Det er jo heller ikke så lækkert, at få sendt til lægekonsulenten!. Mon så ikke han lige ville have afprøvet det. ?? Her talte jeg så med min sagsbehandler/faglige koordinator om, at få dette affærdiget ved min psykolog, da jeg jo allerede for over 1 år siden har fået lavet en test ved en af deres neuro pskyloger, som mente, at jeg ikke har ADHD. Dette mener min psykiater heller ikke, måske kun nærmere træk.

Ved mit møde med SBén fik jeg også en kopi af status attesten fra min indlæggelse 4 dage på psykiatrisk skadestue og den har jeg været lidt spændt på, for her var der en psykiater, der mente at jeg da ikke sådan kunne gå ned med nakken og da havde masse af tid tilbage på arbejdsmarkedet. Han var ikke så hjælpsom, at tale med kan det nok tænkes.

Først nu får jeg rigtigt nærlæst, den rimeligt korte rapport og der har jeg lige brug for lidt input om hvordan jeg skal "håndtere" de informtioner bl.a som flg.:

Citat:

Diagnose: angsttilstand blandet type.

Prognose: Det burde være muligt, at behandle angsttilstand. Patienten bør dog vurderes diagnostisk, evt. via egen psykiater. Spørgsmålet er om der udelukkende er tale om angst eller om der også er tale om OCD og evt. depressive symtomer. Jeg mener således at diagnosen skal revurderes.

Funktionsniveauet: Funktionsniveauet er tilsyneladende elendigt. Patienten har opgivet flere arbejdsforløb, hvilket ikke er i overensstemmelse med den diagnose patienten har fået.

Vurdering af mulighed for afklarende og kvalificerende tilbud:

Som patienten har fungeret i de sidste år, er der ikke nogen tvivl om , behandlingen og diagnostikken skal optimeres vedr. denne patient, først efter en mere specifik og præcis behandling, kan man udtale sig præcist om mulighed for opkvalificerende tilbud.


Vedr. arbejdsevne:

Prognosen er dårlig, når patienten har været ude af arbejdsmarkedet i flere år, men der bør dog revurderes, når patienten er blevet vurderet diagnostisk igen, samt tilbudt mere intensiv behandling.

Jeg vil således henvist til patientens egen psykiater mhp. supplerende udtalelse.
Citat slut

Jeg syntes simpelt hen af rapporten fra skadestuen er provokerende og nedgørende. !! Da informationerne fra de forskellige læger blev indhentet til kommunen, skete det var en sekretær som ikke kendte min sag og ikke havde læge hvad lægekonsulenten efter spurgte. Sekretæren skrev simpelt hen det samme: Bad om status rapport, vurdering af arbejdsevne, funktions niveau prognose og lign. Jeg kan huske at jeg havde fat i min psykiater og mailede ham lægekonsulentens vurdering, så han kunne se hvad han reelt havde brug for, min læge nåede jeg ikke, men han har også bare skrevet ud fra de andre rapporter og gør sig så lidt klog på ADHDén og rheumatolog vurderingen.

Jeg er rystet over rapporten fra skadestuen, den er kort og svinsk og jeg vil bede min sagsbehandler om at bede min psykiater om at revurdere og mig som de også anbefaler. Dette til trods for at han allerede har lavet en status rapport i nov. Mon ikke dette er det bedste at gøre ?

Jeg har da ikke opgivet flere arbejdsforløb ??? Hvordan f... kan de skrive det, det talte vi ikke om. Jeg har været i den samme branche i 17 år uden ledighed, har arbejdet 3 forskellige steder. I arbejdsprøvning var jeg i 6 mdr. i træk. Denne udtalelse må jeg simpelt brokke mig over, via min sagsbehandler.


Min sagsbehandler sagde iøvrigt, at det handlede for os om at lukke så mange huller som muligt, og hun var glad for at jeg tog fat i den med ADHDén og rheumatologen så vi kan få det på plads. Jeg ved ikke hvad jeg tænker om rapporten fra skadestuen, men jeg kan da forestille mig hvad lægekonsulenten og i sidste ende pensionsnævnet tænker. !

Afslutningsvis i vort møde sagde hun at jeg endelig skulle tage fat i hende hvis der var noget. Vi talte også om at man jo skal være 100% klar over hvad det er når man søger pension, det er ikke altid lige godt, hvilket hun i sit arbejde også har erfaret. Det er dog 100% det bedste for mig, så nu skal vi bare have pakket min sag så den kan overdrages til socialudvalget efter en §18, vi skal dog bare lige have hentet det sidste.

Mht. midlertidig pension, der nævnte hun at det som oftest kun gives til patienter der står overfor en transplantation!!. Det har jeg aldrig hørt, men altså for mig er det igen Enteneller, men nu må jeg lige hjælpe hende til at få kørt sagen i stilling overfor lægekonsulentens forhåbentlige sidste vurdering i min sag.

Hvad siger I, specielt til uddraget af rapporten fra skadestuen er den ikke


Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 24-02-2010 kl. 16:07.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension