K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2010, 08:43   #91
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE.. Jeg glæder mig også til det kursus..

Hvad med at gøre som Andersine skrev.. holde det møde nu..
Hvis det er mødet du har mest lyst til lige nu, så skriv til hende om det.. og når hende overlægens udtalelser kommer så er det jo det sidste der skal til.. og det kan måske gøres via mail eller bare et hurtigt lille møde..

Men du skal gøre hvad du selv føler er bedst for dig... tag en tur på fifaen og mærk efter
Knus
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 22:11   #92
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg sendte i eftermiddags flg. mail til min sagsbehandler:

"Jeg vil gerne have et møde med dig hvor vi får talt om min sag. Jeg kunne godt tænke mig at få en plan, så jeg bedre kan overskue det hele. Er det muligt at jeg kan få aktindsigt forinden, så jeg kan sikre mig at I har alle de papirer i min sag som jeg har ?.

Mødet skal dog helst være så hurtigt som muligt og inden din sommerferie, hvornår er det i øvrigt ?"


Jeg har ikke hørt noget fra hende endnu, men vil naturligvis rykke herfor allerede i morgen. Jeg kunne forestille mig, at hun evt. skriver tilbage om vi ikke skal vente med mødet. Evt. til efter overlægen har vurderet min psykiaters rapport og kommet med en udmelding om yderligere psykiatrisk afklaring, men det ønsker jeg ikke at vente på.

Jeg vil gerne vide hvor hun står i min sag i forhold til pension, er det fortidligt at spørge herom på det forhåbentlig kommende møde ?

Kan jeg prøve, at tage midlertidig pension op igen som en mulighed, selvom min sagsbehandler "oplyste" mig at det kun var for transplanterede patienter. Min psykiater skriver dog at man ikke kan vide om jeg bliver klar igen om nogle/en del år. Derved hældes der til evt. midlertidig pension og det findes jo !!??

Forøvrigt kan det jo være, at denne overlæge mener, at jeg skal i en anden form for terapi og så kan det jo vare endnu længere med min
sag. Kan min sagsbehandler kræve at jeg skal gå med til evt. ny terapi og afprøve det i en periode ? Og hvad med en evt. ny arbejdsprøvning, som jeg absolut ikke er meget for at deltage i, skal jeg spørge hende om hun også vil køre sagen af denne vej ?

Jeg troede at jeg var kommet til hende for at få min sag afsluttet, men jeg ved ikke hvordan hun står og hvordan hun ser min sag til ende, men hvordan spørger jeg indirekte hertil ??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 22:32   #93
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
jeg ville stille et simpel spørgsmål :
"Kan du se nogle muligheder/løsninger for mig ude på arbejdsmarked i fremtiden?"
Hvis hun siger ja, spørger du om, hvilke muligheder/løsninger hun har tænk på.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 22:38   #94
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Åhh, den var meget direkte. Det var måske noget jeg skulle tage med som et punkt på mødet ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 07:24   #95
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jessica Se meddelelser
jeg ville stille et simpel spørgsmål :
"Kan du se nogle muligheder/løsninger for mig ude på arbejdsmarked i fremtiden?"
Hvis hun siger ja, spørger du om, hvilke muligheder/løsninger hun har tænk på.
Den kunne også vendes lidt "hvilke muligheder ser du for mig på arbejdsmarkedet i fremtiden".

Hertil kan du evt. tilføje "jeg vil så gerne, men jeg har bare så svært ved at se hvordan"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 07:37   #96
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er rigtigt, jeg vil bare ikke have at hun skal tro at jeg kan det for det kan jeg ikke.

Nu er jeg nået frem til at jeg på det møde vi skal holde, tager min veninde med som bisidder. Hun var med på et lign. møde sidste år med min tidligere sagsbehandler. Min veninde og jeg har dog ikke set hinanden så meget siden, men jeg er sikker på at hun vil være god at have med, vi falder altid godt i hak. Jeg har foreslået, at hende og jeg sætter os sammen i løbet af næste uge og gennemgår min sag med det nye der er kommet til. Derefter kan vi brainstorme, hun ser jo måske min sag fra andre sider end jeg gør og så kan vi sammen få "talt ud" med min sagsbehandler omkring min sag.

Jeg bad jo om aktindsigt, det har jeg efterhånden gjort nogle gange også via selve erkæringen. Nu må vi se hvad det bliver til i denne omgang, mærkeligt at det er så svært at få.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 18:43   #97
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Det nye er at jeg har fået en mail fra min sagsbehandler ..... Juhuuuu.... Det er altså ikke så tit det sker, hun skriver som flg.:

"Jeg foreslår, at vi afventer de lægelige akter, som lægekonsulenten anbefaler inden, vi holder mødet. Hvad siger du til det?

Jeg har noteret mig, at du har bedt om aktindsigt og det er fuldstændig fyldestgørende at gøre det på denne måde. Du behøver ikke at gøre mere i denne sag."

Så nu får jeg altså agt indsigt endelig ....

Jeg skrev flg. tilbage omkring mødet:

"Grunden til, at jeg bad om et møde er fordi, at jeg føler, at det hele efterhånden kører lidt i ring. Nu skal status rapporten fra min psykiater xxx, vurderes af en overlæge på psykiatrisk center, hvor jeg var indlagt i 4 døgn i marts 2009. Overlæge xxxx har dog allerede forinden i sin rapport henvist til netop min psykiater xxx for supplerende udtalelse omkring min diagnose og behandling. Dette har han ligeledes besvaret i sin status rapport af 17 november 2009. Jeg er lidt uforstående overfor hvorfor hans rapport nu så skal vurderes af hende? Så kan man jo blive ved med, at sende de lægelige akter rundt omkring til de indvolverede parter for en vurdering !? I øvrigt kender jeg ikke hende, xxx og tror ikke, at jeg har haft mødt hende (så i al fald kun kort) under mit ophold på psykiatrisk skadestue.

Det er fint at vi holder mødet efter, at du har modtaget de nyeste omtalte lægelige akter. Dog vil jeg håbe, at dette kan indhentes inden sommerferien, så vi kan få holdt vort møde ligeledes inden da."

Hun har ikke svaret siden, men jeg er da lidt stolt over at jeg fik spurgt "hvorfor sender I den ene rapport til den anden, når den anden har henvist til den ene". Nu glæder jeg mig til det møde og i næste uge skal jeg mødes med min veninde som igen er min bisidder og der skal vi gennemgå min sag, jeg er spændende på hvornår jeg får papirerne fra akt indsigten fra kommunen.

Åhhhh hvornår starter kommunerne deres sommerferie ??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 19:20   #98
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Enteneller.. stort tillykke med at du endelig har fået mail fra din sagsbehandler..

Jeg håber sørme at din sag kommer til at glide let igennem det sidste af systemet...

Jeg tror ikke at kommunerne holder ferie på faste tidspunkter.. min hjemkom. holder ihvertfald ikke ferielukket
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 19:35   #99
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lone,

Det var så dejligt for en herfra K10 som også har generaliseret angst, hun skrev til mig at hendes sag gik igennem på 1½ år, så der fik jeg blod på tanden.

Jeg håber på det bedste indtil jeg får det evt. næste dyk. !!

Mht. lukning, så skal den individuelle sagsbehandler jo have ferie og så går der godt 3 - 4 uger inden de når til ens sag efter ferien, det er godt vi ikke er i det private, for så måtte der knap gå 2 dage for en "syltet" kunde. !!!!

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 05-06-2010 kl. 19:38. Årsag: Jeg glemte lige :-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 19:54   #100
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, det er jo rart at erfare at det kan gå hurtigt.. - jeg er godt nok også lidt spændt på hvor jeg går hen.. om det bliver flexjob igen.. men så bare på meget få timer.. eller om det er fp..

Jeg har ihvertfald fundet ud af at jeg bliver nødt til at skifte læge... for min læge er slet ikke med på min sag.. han er sgi så humørsyg så man ved ikke om man bliver bliver spist af med et kom igen når du bliver syg

Ja, det kan jo tage et stk tid.. for det kan jo være så uheldig at de der skal tage stilling til din sag holder ferie forskudt..
Jeg krydser fingre og sender en masse gode ønsker i din retning..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension