K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2011, 12:03   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Partshøring

Hej alle i kloge gode mennesker herinde
Jeg har modtaget min opdaterede ressourseprofil og et brev om Partshøring vedrørende påtænkt ophør af sygedagpenge.
Jeg har været sygemeldt med stress siden sommer 2010 - sygedagpengene er forlænget med 39 uger og jeg falder for grænsen i slutningen af denne måned. Har været i en lang og en kort arbejdsprøvning hvor jeg magtede alt fra 45 minutter til 3 timer. Men den her partshøring har jeg læst igennem flere gange og har skrevet et par kommentarer hvor jeg er uenig. Er det alt jeg skal gøre??? Er de noget jeg skal tage højde for i mine besvarelser.

Jeg havner efter al sansynlighed på kontanthjælp - bor i en lille og billig ejerlejlighed, men når husleje, lys, vand, varme og forsikringer er betalt vil jeg have under 1000 kr til at leve for om måneden. Hvordan bærer i jer ad med at leve for så lidt? Havde det kun været mad kunne jeg sikkert godt stramme madbudgettet hellt ind så jeg kunne leve for det, men der skal jo også købes shampoo, toiletpapir, en lille fødselsdagsgave osv. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få det til at løbe rundt og er allerede ved at gå lidt i panik ved tanken om regninger der ikke kan betales.

Hilsen
Jasmina
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 15:48   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hej Jasmina

Uddyb din sygehistorie lidt, med diagnoser, og hvad lægerne mener om disse, så er det MEGET nemmere for os at råde dig.

Det kan jo godt være at der er et hul eller 2 du kan smutte igennem med hensyn til forlængelse.

Mht. udgifter og hjælp til disse, er det også nemmere at råde hvis jeg/vi ved lidt mere, for der findes tilskuds ordninger, men de er snævre, og en ansøgning dertil kan være ret kringlet...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 18:07   #3
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej Jasmina,

Med hensyn til gennemlæsning af en ressourceprofil, er det vigtigt at dette gøres meget grundigt. Det er vigtigt at kommentere på de dele man ikke er enig i. Her skal man sørge for at være saglig og konkret. Opgaven kan sagtens være følelsesladet, men kommentarerne bør ikke indeholde følelsesladede formuleringer. Det er blot mit råd.


Knopf......
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 08:54   #4
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Tak for jeres svar
Mine diagnoser er stress og knogleskørhed.
Lægerne skriver bla. årsag er psykisk reaktion på stress.
Pt. er ikke klar til raskmelding. Anbefaler kognitiv terapi.
Pt. er i krise og stressfølsom.
Anbefales at tilbydes arbejdspraktik med stigende intensitet, men uden akutte afbrýdelser. Har været udsat for belastninger i arbejdet som har gjort pt. sårbar og specielt stressfølsom. Bør aktivere pt og tage højde for de skånebehov hun har.
Mener ikke man skal tildele pt førtidspension nu, men pr er heller ikke klar til raskmelding. Bør langsomt øge sin arbejdstid og kun i erhverv pt er glad for idet det er afgørende at pt ikke udsættes for nye nederlag. Denne proces kan nemt vare ½ år fra nu og kan ende med flexjob.
Aktuelt ses mulighed for at pt over en årrække kan blive bedre igen med behov for støtte.
Ovenstående er udtalt af læger, psykolog, professor, neuropsykolog.
I ressourseprofilen kan jeg se at lægekonsulenten har skrevet - der er ikke nogen egentlig psykisk lidelse. Knogleskørheden bør ikke forhindre at pt vender gradvist tilbage til arbejdsmarkedet - muligvis på nedsat tid. Afvent resultat fra arbejdprøvning og væbne sig med tålmodighed.

Håber det kan bruges
Jasmina
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 09:02   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
"Bør langsomt øge sin arbejdstid og kun i erhverv pt er glad for idet det er afgørende at pt ikke udsættes for nye nederlag. Denne proces kan nemt vare ½ år fra nu og kan ende med flexjob.
Aktuelt ses mulighed for at pt over en årrække kan blive bedre igen med behov for støtte.
"

Jeg vil mene at du skal forlænges, for at afklare din arbejdsevne. Den forlængelse må vare OP til 39 uger og er i paragraf 27 stk. 2 i lov om sygedagpenge, og hedder ordret: "2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 09:09   #6
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
jamen jeg er jo allerede forlænget i 39 uger - det de den varighed jeg falder for nu
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 09:40   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm ja så er det jo lidt problematisk, for så kan jeg faktisk ikke pege på nogen yderligere forlængelsesmuligheder - også fordi, at du jo skulle kunne få det bedre over en årrække (hvilket jo heldigvis er en positiv ting, hvis vi ser bort fra kontanthjælpsforsørgelse ).

Ift. partshøringen, så er det ikke andet, end at du skal komme med dine kommentarer og give dem videre, hvad enten du har rettelser, eller bare siger ok.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 12:37   #8
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Tak Andersin85 - så ved jeg at der ikke er noget jeg har overset eller burde have gjort opmærksom på - det er en god tanke når jeg falder for grænsen
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring!!??? mukke Alt det andet 4 13-03-2010 00:49
Partshøring chico Alt det andet 6 16-02-2010 19:03
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension