K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2012, 03:05   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hanne Reintoft har stadig format og visdom

Socialrådgivernes region Syds afholdt foredragsaften den 24. september med den 78-årige Hanne Reintoft, hvor denne udtalte flg.:

Citat:
- Den måde, vi taler om de dårligt stillede, gør mig trist. Vi er faktisk tilbage ved den måde, man behandlede de fattige på i 1800-tallet. Selv i den mørke middelalder var det lettere at være fattig, for dengang mente man, at fattigdommen var Guds vilje. I dag siger man, at fattigdom er selvforskyldt, sagde Hanne Reintoft og lagde ikke skjul på, at hun er skuffet over regeringens politik, som hun mener, vil skabe flere fattige.

- Jeg troede, at alle mine demokratiske mælketænder var trukket ud for længst, men halvering af dagpengeperioden og en fordobling af genoptjeningskravet – som vil skabe mange fattige – samt fleksjobreformens forringelser har lært mig noget andet. Og at man kan forestille sig, at nogen vil ansætte en fleksjobber to timer om ugen, det er næste for studentikost, sagde Hanne Reintoft med tydelig adresse til beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, der også blev revset for kun at have haft ansættelse ”i beskyttet beskæftigelse som ungdomskonsulent i LO”.
Link: http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=6360
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2012, 06:27   #2
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hun er en perle...

Hun er uovertruffen. Synd at de ikke lytter mere til en person, der kender til folk på "bunden af samfundet".
Men de hytter deres eget skind - og det hele vejen igennem.

Selvfede, u-uddannede ministre - der i hvert fald ikke vil opgive nogen af deres egne goder - endsige forsøge at tænke i andre baner.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 12:08   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Det kan ikke siges bedre, Zastrow!

Og godt fundet, Gunvor, tak!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 17:54   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Desværre rådgiver hun i Søndag meget ofte ud fra, hvordan hun synes, lovgivningen skal være og ikke i relation til, hvordan den er.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 10:57   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for alt Hanne Reintoft.

http://www.dagens.dk/underholdning/h...magtesl%C3%B8s

- Igennem alle de år, jeg har været socialrådgiver, har jeg altid følt, at jeg har kunnet stille noget op. Det gør jeg ikke længere. Jeg føler mig magtesløs. Som tiderne er, kan jeg ikke være en kreativ socialrådgiver mere, forklarer hun.

Efter 25 år som afholdt og populær brevkasseredaktør i SØNDAG takker Hanne Reintoft af.


Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 11:03   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- Igennem alle de år, jeg har været socialrådgiver, har jeg altid følt, at jeg har kunnet stille noget op. Det gør jeg ikke længere. Jeg føler mig magtesløs. Som tiderne er, kan jeg ikke være en kreativ socialrådgiver mere, forklarer hun.

Amen!!

Hvis hun føler det sådan, så er det ikke underligt vi andre føler det samme.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 13:16   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja al respekt for HR - Hun har gennem sin rådgivning bibeholdt verden, som den var engang. Men sådan er den desværre ikke længere. Spændende hvad Søndag nu kan diske op med. Forhåbentlig noget med supplering med faktabokse, så der ikke bliver så mange misforståelser og flere kan anvende svarene.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
til Hanna Reintoft nille9 Politik og Samfund 6 09-10-2012 22:15
Hanne Reintoft: jeg har svigtet østerbro Politik og Samfund 6 16-04-2012 19:01
Hanne Bruun amacing Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-12-2011 20:37
Beskæftigelsesministeren versus Hanne Reintoft! buster Politik og Samfund 2 25-01-2010 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension