K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2008, 19:59   #11
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
Endnu en opdatering og info.

Hej igen allesammen !
Det er læææænge siden jeg/vi har været her inde - beklager meget, men da jeg ser frem til at afslutte min uddannelse i Januar, er der en del at se til.
Nå men, sidst jeg skrev her ind til, var min kæreste lige blevet henvist Projekt Up-Front.

Der skete det, ca. 3 uger efter han var startet der, at han fik en aftale om praktikophold i stand med et bilværksted/forhandler her i byen. Her fik han en ordning om i første omgang 2 mdrs. praktik som mekaniker hver dag fra 7.30-12.00.
Efter de 2 måneder blev opholdet forlænget endnu en måned, og herefter 2 måneder igen.

Det vil sige min kæreste var der i praktik indtil den 1/10. Min kæreste fik besked om at de ikke ville forlænge yderligere pga. hans store antal sygedage (ca. 30 sygedage på 5 mdr.)

Og det er jo egentlig også fair nok - der er ikke rigtig nogen ide i at han forstætter der, det er jo ikke en holdbar løsning hverken for firmaet eller for min kæreste, da hans mange sygedage skyldtes at han ofte arbejdede i stillinger der på ingen måde gavnede hans dårlige ryg.

Undervejs har han skrevet timesedler og logbog for hver eneste dag, det vil sige der ligger ny en rimelig stor bunke dokumentation for hvordan hans hverdag er mht. smerter i ryggen.

To gange undervejs har hans vejledere i Up-Front rykket min kærestes sagsbehandler for at få ham visiteret til fleksjob.
Behøver jeg at sige at der ikke er sket en skid ???

Nå, men heldigvis virker de rigtig kompetente på Up-Front, og han startede der ude igen i onsdags, og allerede på mandag skal der tages kontakt til en lokal skole hvor en af vejlederne har nogle kontakter, for så vil de i fællesskab forsøge at få en lignende ordning som han lige har haft, blot som pedel på skolen.

Så alt ialt ser det ud til at fleksjobbet rykker nærmere og nærmere....
Personligt er jeg rigtig ked af at han var nødt til at stoppe på værkstedet, for selvom det ikke gavnede hans ryg, så gavnede det VIRKELIG hans humør og hans selvtillid. Han beviste overfor sig selv at han slet ikke er uduelig, og han fik en masse gode kammerater ude fra værkstedet af, der ovenikøbet gav ham en fantastisk flot afskedsgave. Jeg kan tydeligt huske den aller første gang han stolt kom hjem og fortalte at han havde fået lov at lave et service selv. Men jeg håber at en ordning som pedel også kan give ham noget af det samme.

Nå - men det var lige en update herfra - kryds lige for os om at den sagsbehandler får fingeren ud..... Vi kan ikke særlig godt lide ham, da han har lavet indtil flere brølere over for os. bla. ringede han en dag til Up-Front og gav dem besked på at ringe til min kæreste og fortælle ham at det var vigtigt han hurtigst muligt kontaktede en anden sagsbehandler.
Da min kæreste dagen efter riger og får fat i den anden sagsbehandler aner hun hverken hvem han er eller hvorfor han skal ringe til hende. Da min kæreste så ringer tilbage til sin egen sagsbehandler for at blive informeret (hvilket iøvrigt tager 2 uger at komme igennem til ham, fordi han lægger alle sine møder i sin telefontid) - får han beskeden: Jamen det er lige noget vi skal ordne internt.
Så vidt jeg husker er det 2 mdr. siden.

Nå - nu må det for alvor være nok med det brokkeri!! Trods alt ser det da langt lysere ud nu end det har gjort.

Rigtig god weekend til jer!

Mange hilsner Camilla
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 20:11   #12
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hej Camilla
Forstår udmærket jeres frustrationer. Jeg har gået siden 2005 og blev ikke udredt ordentlig. Fik dog fleks job efter en lang sej kamp. Jeg har siden jeg blev bevilliget fleks selv søgt yderligere svar mht mine evige rygsmerter. Jeg har lige for nylig taget på privat hospital og som SELVBETALER fået lavet en MR skaning. Den gav 3 klare diagnoser. Godt nok er kr 7800 mange mange penge - men godt givet ud. Så nu har jeg meget klare diagnoser og kommet noget frem i køen mht behandling..
Så hold ud..
Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 12:48   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Med hensyn til diagnoser

Kan jeg fortælle dig at de skelner meget til om den diagnose man får er feks. alderstilsvarende og hvis den er det tager de den ikke med i deres papirer, men man skal insistere på at den blliver tilføjet.
Jeg fik feks. da jeg var 30år konstateret slidgigt mellem et par led i ryggen, men lægekonsulenten på Revacentret ville ikke skrive den ind i min vurdering, fordi det ikke er ualmindeligt med slidgigt i en alder af 30 år, mange ved bare ikke de har det.
Jeg fik det tilføjet med via min kontaktperson.
Så I skal være meget opmærksomme på hvordan de vurdere den diagnose man har fået.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig være rigtigt?? ping Spørgsmål ang fleksjob 8 03-06-2013 15:59
Kan det virkelig være rigtigt?? tullepigen Alt det andet 8 07-06-2012 22:06
Kan det være rigtigt? bianca Spørgsmål ang fleksjob 16 05-01-2012 11:00
Kan det være rigtigt?? mic Spørgsmål ang fleksjob 1 17-01-2011 09:18
Kan det virkelig være rigtigt? mfc83 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 41 29-11-2010 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension