K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2010, 23:30   #1
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
En slags reva center

Hej alle herinde

Jeg er lige startet i dag på et afprøvningssted som min kommune har, det er vel et slags reva center.

Mit problem er at mødetiden er hver dag fra kl 8 til 14 alle dage pånær fredag der er det kl 12.

Jeg har været i 2 jobprøvninger, den sidste viste at jeg MAX kunne holde til hver anden dag 2 timer .

Så spugte jeg min sagsbehandler hvad jeg skulle gøre, for det det er mange mange flere timer end ved jobprøvningen og jeg er så smadret dagen efter jeg har været afsted at jeg ligger i sengen til 12 - 14 tiden...

Hun sagde jeg skulle tale med dem derude

Det har jeg så gjort, men hende derude sagde at jeg skulle komme HVER dag, selvom jeg ikke selv kan kører
Hvordan hulen kan jeg dog det??????????????

Hun nægter mig også at tage hjem før kl 14, jeg SKAL blive der, så må jeg jo bare lægge mig, men jeg må kun ligge max en halv time af gangen Og det er jo altså slet ikke nok....

Jeg er grædefærdig og frygter endnu et nederlag

Jeg har diagnoserne fibromyalgi, piskesmæld, tennisalbue, hybermobile led og muligvis slidgigt....
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 00:05   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej mouse

du bliver nødt til, at kontakte sagsbehandler og sige som de har sagt på prøvestedet.
så må du se hvad hun siger til dette og få det på skrift.

da du er et sted, hvor du bliver arbejdsprøvet ikke, nyyter det jo ikke, at de siger du skal blive der

det er dig og dit helbred ikke
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 00:49   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
argh,, man bliver sku så tosset...
når man ikke kan holde til det, så kan man s.. ikke holde til det uanset hvad de siger.

ellers må din læge med på banen, og du må lægge dig og blive liggende.. de kommer vel ikke og hiver dig op af sengen. briksen,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 04:38   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg tænker faktisk også sygemelding.

Evt bede stedet give dig de udtalelser på skrift, vil de ikke, er du såmen i din gode ret til ikke at følge de regler, du kan roligt sige at uden sort på hvidt, har du tænkt dig at gøre som din krop forlanger, lige meget hvad de sys om det, evt tilføje at så vit du er orienteret må de IKKE forlange at du deltager på en sådan måde at din tilstand bliver forværret, nej jeg har ikke § ell der siger det, men er sikker på en af de andre kan stampe det op af jorden. Du kan evt også forsøge dig med at udforme et eller andet hvor du beder dem skrive under på at de påtager sig et hvert ansvar for forværring af din tilstand og påtager sig et hver evt erstatnings krav fra din side, på lægeligt dokumenteret forværing af din tilstan.
Se det kan de sikkert ikke li

Men tag nu først at bed om at få de udtalelser på skrift, og videregiv det til din sagsbehandler, så kan du skrue bissen på hvis heller ikke det har nogen effekt, og så vil have massere af dokumentation på at du virkelig har forsøgt at være samarbejdsvillig, men at det ikke er gået den anden vej, og så ligger du rigtig godt i en evt klagesag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:20   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hej Mouse
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan reva centeret "holder øje med", hvor længe du er der ?
Der, hvor jeg var, skulle vi "stemple ind og ud" hver dag, så centeret kunne aflæse den samlede ugentlige mødetid.
Der er INGEN, der kan forlange, at du skal være der i "hele åbningstiden" !!!
K. H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:57   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
få din læge til at kommentere, hvilken skade det gør for dit helbred med de mange timer, evt få ham til at true med sygemeldning.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 15:56   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Da jeg var i arbejdsprøvning, var der også den holdning, at folk SKULLE blive hele dagen, blandt medarbejderne på reva. Det resulterede også i at mange følte sig presset og havde meget svært ved at sige fra. Det er jo klart når man ikke møder nogen forståelse.

Det er jo svært nok i forvejen uden at man også behøver at føle man skal stå "skoleret".

Der hvor jeg var, havde alle en personlig "dagbog" på computeren, hvor man skrev hvad tid man kom og gik, og hvordan dagen var gået, også efter man kom hjem. Det var jo en god ting.

Jeg brugte det så på den måde at jeg skrev selvfølgelig hvornår jeg kom og gik og så måtte det jo være tilstrækkeligt. Man er dog stadig en voksen og myndig person, der er så udmærket i stand til at tage sine egne beslutninger, ikke?

Jeg ringede heller ikke og meldte mig syg/fravær, jeg sendte en mail.

Jeg gjorde det sådan, fordi jeg havde det svært nok med at acceptere de begrænsninger jeg havde, uden også at skulle stå og føle mig utilpas, når jeg skulle sige at jeg havde for mange smerter og måtte gå hjem.

Jeg ville have en ærlig arbejdsprøvning, for mig selv, og ikke en arbejdsprøvning der opfyldte de ansattes behov.

Man føler jo på mange måder at man skal leve op til noget, og at det er ligesom da man havde et rigtigt arbejde, og ikke kunne drømme om at melde sig syg, medmindre man var halvdød af feber, eller sådan noget.

Derfor skal diverse reva centre også huske hvad de har med at gøre.

Og alle vi andre skal droppe flinkeskolen.

Jeg ville også, som andre har rådet, klart kontakte sagsbehandler og få hjælp igennem der.


mange knus Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 22:19   #8
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Hej igen.

Det hele kokser for mig. I onsdags gik jeg direkte ind for at lægge mig da jeg nåede ud på centeret, lå i 2 timer, så kom der en og sendte mig hjem, for hun mente at jeg jo ikke kunne ligge der. Torsdag måtte jeg melde mig syg. Fredag var jeg der i 4 timer, men hvilede sammenlagt 2 timer den dag. Hele weekenden var ødelagt pga smerter og træthed

Denne uge, mandag bad jeg selv om at komme hjem efter 4 timer, da havde jeg lagt sammenlagt 3 ud af 4 timer. Hende damen derude var skide sur over at jeg ville hjem, for hun mente at når jeg ikke var der, så kunne de jo ikke afklare mig.......

I går havde jeg det så dårligt at jeg gik direkte ind og lagde mig. Der fik jeg lov til at ligge i 6 TIMER uden at der kom nogen og spugte til mig
Jeg fik intet at spise i de 6 timer, for jeg magtede intet,,,,,,,, Det er da for dårligt, at de ikke kigger til mig, når nu de siger at jeg SKAL møde for at de kan afklare mig

I dag har jeg været nødtil at melde mig syg, da jeg er helt ødelagt af at ligge i den seng derude

Helt ærligt hva er det dog for noget??????????

Min fagforening siger bare at jeg skal gøre det jeg kan og det samme siger min sagsbehandler.....

I morgen skal jeg til læge, så må vi se hvad han siger..
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 00:26   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaamen det er jo under al kritik, hvad f a n d e n er det snart for et overvågningssamfund vi lever i....

Håber din læge kommer op med en rigtig god ide til DIN fordel, det der du er ude i er jo det glade vanvid...

Altså mand...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 10:53   #10
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Ja det er helt vanvittigt. Jeg mødte i dag og fik afvide at de ikke kunne afklare mig derude, når jeg lå over i rummet
Jamen de sagde jeg SKULLE komme

Jeg sagde til hende at sådan så mit liv jo ud

Hvad skal jeg nu gøre???????? Min sagsbehandler mente jo det var min sidste chance for at blive afklaret

Jeg har ringet til hende, men hun svarer ikk
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En slags afklaring... Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-05-2013 23:43
Nu er min 'Job-blog' opdateret med indlæg nr. 29: 'En slags status' Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 30-03-2013 18:32
Reva Center ??? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 6 01-12-2012 10:14
Er der noget jeg har glemt - erstatning og den slags? MineBørnsMor Dit og Dat 6 14-05-2010 08:13
Erfaringer med reva-center Roskilde Bomi? Ida Alt det andet 0 11-03-2008 16:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension