K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2013, 22:27   #1
Peter Grenaa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Peter Grenaa er ny på vejen
Fleksjob og spørgsmål

Hej jeg er lige blevet færdig med arbejdsprøvninger og min sagsbehandler har indstillet mig til fleksjob på 20 timer, jeg har gået på sygedagpenge i snart 2½år, hvad kan jeg regne med at få udbetalt hvis det går igennem, er sq lidt rundt på gulvet

En anden ting er at min sagsbehandler har sagt at jeg godt må finde et job på 20 timer nu, uden at det går ud over min behandling om fleksjob, og at det så bare ville blive lavet om når mit fleksjob gik igennem kan det passe,
eller er han ved at tag røven på mig.
Peter Grenaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 22:53   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hmm... forstår godt din skepsis . Om sagsbehandler er ved at tage røven på dig eller ej, er svært at sige, men jeg ville gå med livrem og seler og vente med at søge job til der forelå en fleksjobtilkendelse - netop fordi din arbejdsevne er relativ høj i forold til fleksjob, så foreligger risikoen jo for, at de, hvis du finder job på 20 timer, giver der afslag med den begrundelse, at du er selvforsørgende med nuværende job...
Hvad har du ellers af skånehensyn udover nedsat timetal? Dette kan nemlig også være afgørende i forhold til om du bevilliges fleksjob
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 23:02   #3
Peter Grenaa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Peter Grenaa er ny på vejen
Jeg har fået en stivgørende rygoperation og kan ikke side ned i mere end ca.20 min. før jeg får ondt, og må ikke løfte over 2-4kg. og så spiser jeg rigtig mange piller.
Peter Grenaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 23:18   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Peter Grenaa.

Du følger med på denne tråd og søger IKKE flexjob da du under ingen omstændigheder kan stole på andre end dig selv.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26350

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 23:31   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Grenaa Se meddelelser
Jeg har fået en stivgørende rygoperation og kan ikke side ned i mere end ca.20 min. før jeg får ondt, og må ikke løfte over 2-4kg. og så spiser jeg rigtig mange piller.
Jeg håber for dig, at du bliver visiteret til fleks, og vil, som jeg skrev tidligere, råde dig til ikke at gøre noget, før du har en afgørelse.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 01:40   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
jeg vil ikke anbefale til dig at du søger job før du få på skrift afgørelse.

da jeg var i arbejdsprøvninger og min gammle JK. vil have mig på 19 timer og har presset mig så meget som jeg kunne ikke klaret til sidst arbejdsprøvninger blev stoppet

og jeg afsluttede med max 15 timer om ugen og fik nye JK. og han fortalte til mig at min gammle jk havde plan at jeg komme på 19 timer så kunne blive selvførsøgelse..

så min anbefaling til dig er at du venter afgørelse på skrift og tror ikke så let som de siger i kommunen..

jeg var 8 år og ved godt hvordan de lyver.

idag er ledigt flexjobber.

held og lykke
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:46   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men får at vende tilbage til dit spørsmål om, hvad du vil få, hvis du får fleksjob lige fra sygepenge vil du få ledighedsydelse ca, 15500 eller 1000 kr mindre end sygepenge til gengæld er der ikke en stop dato på ledighedsydelse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 14:21   #8
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Grenaa Se meddelelser
Hej jeg er lige blevet færdig med arbejdsprøvninger og min sagsbehandler har indstillet mig til fleksjob på 20 timer, jeg har gået på sygedagpenge i snart 2½år, hvad kan jeg regne med at få udbetalt hvis det går igennem, er sq lidt rundt på gulvet

En anden ting er at min sagsbehandler har sagt at jeg godt må finde et job på 20 timer nu, uden at det går ud over min behandling om fleksjob, og at det så bare ville blive lavet om når mit fleksjob gik igennem kan det passe,
eller er han ved at tag røven på mig.

Jeg ville ikke søge noget som helst inden jeg var godkendt...med sikkerhed.

Når det så er sagt...så er det faktisk rigtigt at du godt må søge arbejde på f.eks. 2-4 timer om dagen...det blir bare trukket fra din ledighedsydelse. Du skal samtidig stadig søge fleksjob på de de timer du er godkendt til...men indtil da kan du sagtens arbejde lidt. Hvis du altså kan finde noget.

I øvrigt kan du også søge fleksjob som er på 15 timer...men længere ned vil de nok ikke godkende når du nu er godkendt til 20 timer.

Nu er jeg selv ny fleksjob-søgende og kender ikke til gamle regler...men det virker som om at det at søge fleksjob er blevet lidt mere fleksibelt og flere ting blir godkendt. Det er som sagt bare en fornemmelse og ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Toxic
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 15:56   #9
Peter Grenaa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Peter Grenaa er ny på vejen
Syntes bare at det er noget **** at man ikke kan stole på sin sagsbehandler, og at de prøver på at snyde os.

Da jeg var i arbejdsprøvning sagde min sagsbehandler til et møde med virksomheden at vi skulle prøve at komme op på 32timer men ville ikke fortælle hvorfor lige det var 32 timer, men virksomheden blev ved med at spørge indtil hvorfor det lige var 32 timer, og så måtte hun jo fortælle at hvis jeg kom op på 32 timer kunne jeg raskmeldes, hold da kæft hvor blev chefen i virksomheden sur, og spurte om hun (min sagsbehandler) ikke havde læst mine papir fra sygehuset hvor i der stod at jeg aldrig ville komme tilbage til arbejdsmarkedet på mere end max. 20 timer i et fleksjob, og at det sq var svinsk af dem det som de prøvet på.
Peter Grenaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 17:12   #10
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Grenaa Se meddelelser
Hej jeg er lige blevet færdig med arbejdsprøvninger og min sagsbehandler har indstillet mig til fleksjob på 20 timer, jeg har gået på sygedagpenge i snart 2½år, hvad kan jeg regne med at få udbetalt hvis det går igennem, er sq lidt rundt på gulvet

En anden ting er at min sagsbehandler har sagt at jeg godt må finde et job på 20 timer nu, uden at det går ud over min behandling om fleksjob, og at det så bare ville blive lavet om når mit fleksjob gik igennem kan det passe,
eller er han ved at tag røven på mig.
Hej Peter
Jeg er selv fleksjob-søgende....har været igennem 1 arbejdsprøvning..og skal sansynligvis igennem endnu en...
Det jeg fik oplyst da jeg startede dette forløb var: alt over 18,5 time...og så kan du ikke få fleksjobbevilling!
Så hedder det selvforsørgende deltidsjob, selvom alle ved, at det kan man ikke leve af!....så det undrer mig meget det du fortæller?
Desuden må jeg som sygemeldt ikke arbejde overhovedet, det har min sb fortalt sidste uge...heller ikke selvom det er under det jeg er blevet vurderet til...(7-9 timer som maks)...
Så undersøg det lige nærmere og få noget på skrift!
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål om fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-03-2013 07:14
Fleksjob spørgsmål. StineBine. Spørgsmål ang fleksjob 11 05-10-2012 12:47
spørgsmål ang fleksjob fortabt Spørgsmål ang fleksjob 28 31-07-2010 12:53
Lige et spørgsmål om fleksjob. Cerise Spørgsmål ang fleksjob 3 28-03-2009 02:48
Spørgsmål til fleksjob Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2008 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension