K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2014, 16:56   #1
n0rgaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
n0rgaard er ny på vejen
Kan jeg klage?

Hej

Jeg er så heldig at jeg fik tildelt fleksjob, men har desværre kun haft uheld ifht. mine udbetalinger af tilskud og regulær løn.

Jeg blev på det tidspunkt fortalt at jeg ville få flest penge fra kommunens tilskud, og at de mente at jeg skulle få den løn, som jeg ville få fra mit arbejde, ind på bikortet og kommunens tilskud ind på hovedkortet. Dette er såment også korrekt - men alligevel valgte de (formentlig pga. misforståelser) at køre mit tilskud ind på bikortet også, ergo fik jeg ikke noget fradrag fra nogen af parterne. Det var ret øv økonomisk, men ville blive rettet op på til næste lønning, hvilket såment også passede. Dette var første lønning fra dem.

Anden lønning var korrekt og jeg fik det som jeg skulle.

Tredje lønning, som er idag, var dog langt fra korrekt. Jeg skulle have haft omkr. 13.900 brutto, men har fået omkr. 8000 brutto. (i tilskud fra kommunen.)

Derfor ringer jeg så til ydelseskontoret kl. 10.00 og forklarer dem stille og roligt at der var noget helt galt igen. De kunne godt se at der var noget som var forkert, men lød meget som om at jeg overdrev. Jeg undrede mig lidt over hendes arrogance, men blev lidt lettet over at de i det mindste kunne se, at de havde lavet en fejl. De forklarer mig så at de vil ringe mig op eller skrive et brev via e-boks senere.

Da kl. blev omkr. 14.00 ringede jeg selv til dem og pointerede at jeg blot ringer i frygt for at være blevet glemt da jeg har oplevet ligne før. Hun fortæller mig så at personen som hun ville have til at ringe mig op, ikke har mere tid for idag og måske vil kontakte mig imorgen eller engang i næste uge.

Jeg forklarer så at jeg egentlig er lidt træt af situationen, da jeg står med husleje, regninger m.m. samt en lille på 3 mdr. og at jeg gerne vil have at de kontakter mig senest imorgen, da det som sagt er deres fejl. Det kunne hun ikke gøre noget ved og hun ville bestemt heller ikke fortælle mig hvad fejlen var udover at de havde indberettet færre timer end hvad jeg arbejder (hvilket hele tiden har været det samme) eller hvem som havde lavet denne fejl, trods hun havde indrømmet at det var deres fejl og ikke arbejdsgiver. Hun ville heller ikke fortælle mig hvor mange penge jeg manglede i udbetaling og at jeg ovenikøbet ikke skulle blande mig i deres arbejde og om jeg havde mere jeg ville.

Jeg føler mig magtesløs og totalt dårlig behandlet. Kan jeg overhovedet klage over denne situation?

Beklager evt. stavefejl og piveri, er bare ret så frustreret lige pt.
n0rgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 17:33   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja du kan da godt klage, men ting tager tid. Prøv at bruge en af beregnerne eller mik16 her på sitet til at foretage en beregning, så du kan få at vide, hvad der er op eller ned på tingene.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 23:50   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis det er noget, der bliver ved med de her fejl, må det være relevant at du kan klage til jobcenterchefen, så må denne tjekke op på det. Det kan gøres ved at skrive feks. Til jobcenterchefen + overskrift "Klage over gentagne fejl i udbetaling af fleksløn".

Og aflevere klagen til receptionen/eller sende det til jobcentrets hovedmail.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 00:03   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvis det er noget, der bliver ved med de her fejl, må det være relevant at du kan klage til jobcenterchefen, så må denne tjekke op på det. Det kan gøres ved at skrive feks. Til jobcenterchefen + overskrift "Klage over gentagne fejl i udbetaling af fleksløn".

Og aflevere klagen til receptionen/eller sende det til jobcentrets hovedmail.
Helt enig i at du kan klage. Det er virkelig dårlig behandling du har fået.
Jeg tror bare det skal være til chefen hos dem der står for udbetalingen. I Kbh er hedder de ydelsesservice. Jobcenteret har som sådan intet med penge at gøre, sådan rent fysisk.

I København hedder han Jacob Eberholst se her http://www.kk.dk/da/om-kommunen/forv...acob-eberholst

Nå han har så også med Jobcenterne at gøre. Det hænger så sammen på det niveau.

vh Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 28-11-2014 kl. 00:15. Årsag: link til jacob E.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 11:26   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men kan stadig være optimalt at finde ud af, om din beregning er ok inden du bruger dine ressourcer på at klage. En klage har også en vis behandlingstid.
Om dit personfradrag anvendes det ene eller andet sted, er i den sidste ende uden betydning.,

Sidst redigeret af stampe; 28-11-2014 kl. 11:48.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 17:13   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil man klage over måden tingene bliver gjort i kommunen så er det borgmesteren og kommunalbestyrelsen man skal klage til...

Man kan dog i første omgang forsøge at klage til jobcenter chefen....

Man kan også gå til borgerrådgiveren hvis ens kommune har en sådan....

Hvis man vil klage over afgørelser som en kommune har lavet ja så skal man i første omgang klage over afgørelsen til kommunen som så har 4 uger til at revurdere sagen og hvis de fastholder deres afgørelse ja så skal de sende den til ankestyrelsen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension