K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 23:42   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jef Se meddelelser
hvad mener du med det
Lige præcis hvad MTVRV1 har skrevet.

Når det handler om en praktik, som skal afklare arbejdsevnen, så er det ikke altid, at borgeren selv har pligt til, at finde en praktikplads.

Det er muligt, at man gør det på den måde i nogle kommuner, men i "min" kommune har jeg aldrig hørt om det.

For mit eget vedkommende var det en konsulent hos anden aktør, der fandt min praktikplads.
Der blev aldrig nævnt et ord om, at jeg selv skulle finde en praktikplads.

Når man har behov for en afklarende praktik er det jo tit sådan, at man har nogle helbredsmæssige problemer, som gør, at man ikke har det store overskud, og dertil kan man risikere, at være så langt fra arb.markedet, at man ikke har en chance for, selv at finde et sted, som er egnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 09:27   #12
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Så kan jeg godt se der er stor forskel på kommuner ang dette,

og jeg er glad for at bo i en kommune som stiller krav til sine borgere,

jeg siger heller ikke at du skal finde en praktik, men at du er forpliktet til at søge selv.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 09:41   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Mand:

Du forveksler raske med sygemeldte, der har store helbredsmæssige problemer, som skal have en afklaring af deres arbejdsevne.

I den forbindelse er det jobcentrets ansvar, at borgeren får en afklaring, hvor div skånehensyn bliver tilgodeset, samt herunder mulighed for tilpasning undervejs.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 09:44   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er længe siden ''pligten'' til selv at finde en praktikplads blev begravet. Dette skyldes, at mange er for dårlige til selv at finde en plads, og så det faktum, at en borger ikke skal føle sig hverken stresset og/eller presset på området. Det skal jo helst være en succesoplevelse. Omvendt, kan man selv finde en plads, så er det bare fint.
Der er bare ingen pligt forbundet med selv at finde en plads længere....
Nu er det kommunen/jobcentrets PLIGT at finde en praktikplads, hvilket da også er mere fair....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 13:52   #15
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Jeg mener også det er sådan at man gerne MÅ finde en praktikplads selv, men absolut ikke SKAL. Jeg har lige været til samtale med min nye jobkonsulent - som i øvrigt var rigtig sød - og han sagde han ville gå i gang med at finde en praktikplads til mig.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 22:14   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
jeg siger heller ikke at du skal finde en praktik, men at du er forpliktet til at søge selv.
Så vidt jeg ved kan man ikke være forpligtet til noget som helst, som man ikke er blevet oplyst om, at man er forpligtet til.

Længere kan den vist ikke være.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54
Praktik jyttels Alt det andet 2 05-07-2011 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension