K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2011, 08:52   #11
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Min sagsbehandler har lige fortalt mig at grænsen på flex er 8 timer om ugen.

Jeg kan bare ikke se, hvem der vil ansætte en på så få timer.

Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:17   #12
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
undrelig så mange meninger der om timer i fleks jeg fik at vide for et halv års tid siden af min sag behanler at selvom jeg kun ville kunn klare en enkelt time hver anden dag havde jeg stadig en evne tilbage. jeg har en arbejdsprøvning der siger at jeg kan klare under en time daglig og tros det kan jeg ikke få pension men er på fleks. jeg anker nu pensions afgørelsen for hvem vil ansætte mig i et job så tro ikke der ligger nogen reler for timer. men hvad der så er realistisk at finde job og arbejdspladsen vil jo ikke sætte penge til for at ansætte en. så man kan godt synes de timer er helt hen i hegnet
sanne
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:33   #13
NKF
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
NKF er ny på vejen
Hvis man bliver visiteret til fleks-job, så en arbejdgiver kan max. få 2/3 tilskud til lønnen, dvs. for 24,5 arbejdtimer. Som fleksjober skal man arbejde 12,5 timer, for at opnå 37 arbejdtimer om ugen eller der bliver for dyrt for en arbejdgiver til at ansætte en i fleksjob. Man kan sagtens arbejde mindre, hvis man finder en arbejdgiver, som vil være en "julemand" året rund...
M.V.H.
NKF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 12:24   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af NKF Se meddelelser
Hvis man bliver visiteret til fleks-job, så en arbejdgiver kan max. få 2/3 tilskud til lønnen, dvs. for 24,5 arbejdtimer. Som fleksjober skal man arbejde 12,5 timer, for at opnå 37 arbejdtimer om ugen eller der bliver for dyrt for en arbejdgiver til at ansætte en i fleksjob. Man kan sagtens arbejde mindre, hvis man finder en arbejdgiver, som vil være en "julemand" året rund...
M.V.H.
Helt korrekt, der står ingen steder i lovgivningen noget om min. eller max. timetal ved visitering til fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 19:03   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Næ men der står et sted at der ikke tages højte for hvordan arbejdsmarket er og har brug for.

Altså det ikke isig selv gives en pension fordi arbejdsmarket ikke kan bruge det man kan og kan magt.

tror det flex pjæsen der står noget linde
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 22:03   #16
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Tanker til ovevejelse!!

Kommunen siger ok 8 timer flex på en uge. De kan godt se man aldrig kan få et job, men de kan holde en på den lave sats. Tror I de virkelig de kan være så beregnene.? Så gemene,

Jeg ved det ikke!! Men jeg håber sandelig ikke det er sådan.

Har nu ventet tre uger på min arbejdsevneraport. Tre uger der ikke betyder noget for dem der skal lave den.De har jo travlt, privat firma,Men for mig vokser mit mavesår hver dag.

HVIS MAN IKKE ER SYG SÅ BLIVER MAN DET.

Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 06:46   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Tanker til ovevejelse!!

Kommunen siger ok 8 timer flex på en uge. De kan godt se man aldrig kan få et job, men de kan holde en på den lave sats. Tror I de virkelig de kan være så beregnene.? Så gemene,
Hvad skulle årsagen ellers være?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 00:05   #18
Camilla08
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Hillerød
Alder: 44
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Camilla08 er ny på vejen
Der fik jeg så også svar på et af mine spørgsmål. Altså ingen nedre grænse for fleksjob, men de fleste mener alligevel, det er omkring de 12 timer, den nedre grænse er?
Hvad er så den øvre grænse? er den ligeså flydende.
Syns godt nok, det er forvirrende det hele. Står for at skal arbejdprøves, håber på fleksjob, men gruer for førtidspension.
Camilla08 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 06:38   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
øver grænse

kender en der har fleks på 37 timer, hun arbejder fuld tid men har mange pauser, hvor hun kan sidde en ½ time og hvile og så er der mange skåne behov, hun er glad for sit job, hvor hun nok arbejder ½ af tiden.

Men der er skruget sammen, så det passer til hende.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 10:32   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
kender en der har fleks på 37 timer, hun arbejder fuld tid men har mange pauser, hvor hun kan sidde en ½ time og hvile og så er der mange skåne behov, hun er glad for sit job, hvor hun nok arbejder ½ af tiden.

Men der er skruget sammen, så det passer til hende.
Fleksjob handler ikke kun om nedsat tid, nedsat tid er blot et ud af mange mulige skånehensyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og antal timer lillesine Spørgsmål ang fleksjob 4 29-07-2013 11:37
Antal timer i fleksjob Robin91 Spørgsmål ang fleksjob 12 31-05-2013 11:04
Antal timer? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 11 08-08-2012 23:09
Antal timer Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2011 09:53
fleksjob/antal timer mamba Spørgsmål ang fleksjob 2 22-11-2006 02:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension