K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2009, 17:33   #1
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
mon dette emne hører til her ????

det er nu snart ved og lykkedes mig og drive mig selv til vanvid..(godt hjulpet af en uhyggeligt bedrevidende advokat)... jeg er i hin længst svundne tider blevet bevilliget en gældssanering GODT NOK...
da jeg så bliver langtidssygemeldt, bliver førnævnte stillet i bero...GODT NOK...
nu er jeg så blevet bevilliget F.P. isandhed GODT NOK

men men men ... nu er det jo så at jeg igen skal have lavet en "betalingsevne" da den tidligere (hvor man arbejdede i 11 timer om dagen ikke længere er brugelig).... og vi nu taler nettoindtægt på 9,700.-....

jeg siger så til den kloge advokat, som skal lave skifterettens arbejde, at jeg nu har nogen nødvendige medicin udg: samt noget fysio, desforuden noget transport til omtalte, som jeg mener anslået til kr 600.-

IKKE GODT NOK siger advokaten...... det er der slet ikke noget der "hedder"... hvortil jeg svarer, at der da står noget med særlige behov......... ik.????

han mener nu at det er hans mening, og ikke lovens bogstav vi skal rette os efter,

det syntes jeg IKKE ER GODT NOK... så jeg gør ham også opmærksom på at der rent fakta også står at, boligstøtte/ydelse. ikke skal medregnes i nettoindtægten....

det er der han nærmest skriger IKKE GODT NOK..... om jeg er ude på og udnytte "systemet".... hvortil jeg svare næ nej ... blot BEnytte... jeg har jo ikke lavet reglerne..... prøver blot og følge dem.... jeg har ikke turde spørge om han var provisionsafregnet.... eller på fast gage..

min pointe er blot jeg ikke mener der er meget tilbage, når loven foreskriver et rådighedsbeløb på ca 5170.- husleje 2600 varme 483.- el 250.-renovation 86.-... medicin og fys andrager ca 500.-.... særlig transport ca 600.-.....lige løseligt lagt sammen bliver det 9689.....modregnet min pension ... giver nøjagtigt 11.- inflationsplagede kr til mine kreditorer......

men han vil godt lidt dybere i "sagen".... så er der vel blot og sige GODT NOK

og som et lille kuriosum vil jeg gerne ønske alle jer vidunderlige mennesker herinde på K for kærlighed 10.... et rigtigt godt og helsebringende nytår...
mvh ace dk

ps.... jeg skulle blot have LUUUUUUFT......

endnu et ps..... dette var, og skal ikke betragtes som en provokation mod den samlede advokatstand
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 17:43   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ, og du skulle vel også gerne have råd til oplevelser der kunne forsøde tilværelsen lidt, og dermed højne livskvaliteten. Og tøj på kroppen skal der jo også til.

Nu er det jo sådan, at en advokat meget gerne skulle hjælpe klienten, ikke mugge, hakke og stille dumme spørgsmål, og da slet ikke ytre sig om hvor vidt han mener, eller ikke mener, at du udnytter systemet. Hans opgave består sådan set kun i, at finde de smuthuller der findes, så DU kan få det bedst muligt økonomisk inden for lovens rammer.

Så godt du fik lidt luft. Jeg kan udmærket følge dig!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 18:16   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.784
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs her om gæld til det offentlige: http://www.sind.dk/6storage/113/3042...2009_pjece.pdf

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 18:47   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
tak peter
men der står ikke så meget som ved en regulær gældssanering, som jeg jo er blevet bevilliget, men som blot har været stillet i bero, under mit sygefravær, samt i tiden hvor jeg er blevet "vejet" og fundet til pension,.......
nu er det jo så den skal træde i kraft igen. men naturligvis med en anden dividende til kreditorere..... da jeg jo ikke længere har samme betalingsevne.....(løn/F.P)...... men jeg må se hvad de siger når det bliver præsenteret for en dommerfuldmægtig...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 21:26   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej ace.dk
Eftersom advokaten skal skaffe flest mulige penge til dine kreditorer er hans indstilling selvfølgelig at tage alt hvad han kan. Har Du dokumentation for dit behandlings- og tilhørende transportbehov samt medicinudgifter skal retten antage det, uanset advokatens holdning. Er han ikke indstillet på samarbejde må Du jo evt. overveje at rette henvendelse til skifteretten om at måtte opgive gældssaneringen da advokaten der er tildelt dig ikke vil overholde lovgivning omkring opgørelse af udgifter/indtægter, herunder også indregningen af boligstøtte som indtægt.

Har Du intet, kan de heller intet tage fra dig ved opgivelse af en gældssanering, alternativt kan Du påpege det går i retning af en gældssanering på fuld eftergivelse, da dit helbred og din økonomi ikke er holdbar under de forhold advokaten opridser for dig.

Hav dokumentation på dine udgifter evt. tidligere måneders kvitteringer, de bryder sig ikke om skøn og gæt i den branche.
Det er dog fogedretten der alene afgør om det hedder eftergivelse eller hvad, lad være selv at foreslå eller nævne det, medmindre fogedretten selv spørger direkte.

just my 2 cents frivillig akkord ....
mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 14:53   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej neuro
jeg tror vi er ret enige i antagelsen af omtalte.!
det var netop "friske" kvitteringer han efterlyste (advokaten)... jeg sagde jeg havde dem liggende fra forrige behandling... og hvad kørsel angik, var jeg så gudsbenådet at kunne betale mig fra det privat, ved venners hjælp. (og dette var tidligere i saneringen blevet godkendt ) da dette viste sig billigere end den offentlige transport, det var også en anden advokat der dengang, i opstartsfasen havde sagen....

i en samtale jeg iøvrigt havde med en af sekretærene, på advokatkontoret, blev jeg gjort opmærksom på at "de så sandelig ikke skulle fremskaffe [I]gammel dokumentation" ... jeg havde blot gjort opmærksom på at mange af disse oplysninger var uændret, og lå i sagen allerede indhentet af tidligere advokat..... for som hun sagde AT SÅ GODT VAR SALÆRET I DISSE SAGER JO HELLER IKKE..... jeg måtte jo gøre opmærksom på at det ikke var mig der forhandlede løn for saneringssager........

jeg vil nu bare se hvor det hele lander, efter en dommer har kigget det hele igennem.
da det jo ikke er livet om og gøre, min indtægt bliver aldrig større, jeg er solo nolo i verden og kommer derfor heller ikke i betragtning til arv eller lign: .... sååååh 9796.- er hvad der er og slås om .... fratrukket de reelle og lovlige udg: ....sååå jeg lader slaget gå sin gang...... men hvor er det dog nemt og sparke til dem der i forvejen ligger ned..... det er blot det jeg harcellerer lidt over ..... kan alle nu have et "lovpligtigt" godt nytår.....

og må jeres guder være med jer
mvh eders ace dk..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vil lige hører Randers_nø Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 07-05-2009 14:31
dagens emne i folketinget buster Politik og Samfund 7 08-02-2009 10:38
Hejsa Fyn. Emne: Fynbus AnnetteH Dit og Dat 4 08-09-2008 07:45
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension