K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 11:11   #1
Pia Slot
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Sydfyn
Alder: 51
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pia Slot er ny på vejen
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension

Nu har jeg siddet her og forsøgt at finde nogle oplysninger, der kan lægge ro på mit oprørte sind, jeg kan finde masser brugbar info, bare ikke lige dét! Korriger mig, eller flyt "mig" hvis jeg er gået forkert.

I 2009 (marts :P) fik jeg tilkendt midlertidig førtidspension, med ophør 1/3 2012, og dét er jo så liiige om lidt.

Det jeg sådan lidt efterlyser, er proceduren for hvad der skal ske, indkalder de til "Cirkus afklaring" igen? Lader de den bare falde (som min læge har erfaring med), så udbetaling osv bare stopper, og JEG skal rette kontakten? Udsigten til lægens "model" med at jeg 1/3 bare ikke får knaster er sgu da lidt spooky. Da de i sin tid ringede og sagde at pensionen var tilkendt tidsbegrænset, var at jeg INTET skulle foretage mig, de ville måske kontakte mig til afklaring, måske bare sende et brev, det lød nemt, men nu hvor tiden nærmer sig, føles det bare ikke let for MIG bare at vente :P

Hej forresten, jeg er sådan lidt ny og sådan lidt "gammel" her på stedet, hedder Pia 39 år, er gift med Kim, mor til mange voksne unge mennesker, farmor til Liva, kommende mormor til juni
Pia Slot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 11:39   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Tidsbegrænset?

Taler vi ikke om en pension med kontrol?

Det betyder nemlig, normalt, at kommunen indhenter udtalelser fra relevante læger, og hvis disse siger at der ikke er væsentlige ændringer, så fortsætter pensionen...

Men alt afhænger hvad der står i den oprindelige afgørelse du fik om pensionen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 11:54   #3
Pia Slot
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Sydfyn
Alder: 51
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pia Slot er ny på vejen
Her er den ordrette tekst fra meddelsen:
"I h.t. Pensionslovens §20, stk 1 er der fastsat kontrolbehandling om 3 år, hvilket vil sige pr. 1.3.2012.!
Pia Slot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 12:20   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ok... Allerførst skal du ikke lade nervøsiteten styre dit liv de næste par måneder.

Den type pension du har er ganske normalt, og den svarer til den jeg beskrev tidligere...

De kan IKKE uden videre bare stoppe din ydelse, da det kræver en afgørelse. Og en afgørelse kræver at du er partshørt INDEN de træffer beslutningen
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 12:33   #5
Pia Slot
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Sydfyn
Alder: 51
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pia Slot er ny på vejen
Tak for det!

Jeg gør som de i sin tid sagde i telefonen, INTET :P Ej, jeg har ikke været nervøs eller stresset over hvad der skal ske, hørte bare rædselshistorier om at de bare stoppe pengene pr dato, og dét ville være RET nedern. Underligt nok har jeg siddet med MANGE sagsforløb fra forskellige kommuner i forbindelse med bistandsbums, men aldrig de her tidsbegrænsede, al vores råben op omkring de pensioner, førte aldrig til andet end benægtelse fra politikernes side, og har egentlig altid tænkt, at det var dérfor jég fik den her type, lidt konspiratorisk er man vel altid :P

Tusinde tak for dine hurtige svar
Pia Slot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 12:34   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det var så lidt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure - Pensionsnævn? Tassi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 109 27-02-2014 01:32
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
Procedure vedr. fleks eller førtidspension Camilla23 Spørgsmål ang fleksjob 3 25-04-2010 08:57
Nogen der har fået tidsbegrænset pension frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 17-08-2009 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension