K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2009, 12:37   #21
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa her i varmen.

Jeg vil da også lige give mit besyv med omkring denne sag.
Jeg synes bestemt også at det kun er en klar fordel at du selv har været i manégen:-) Jeg har ofte når jeg har fået ny sagsbehandler(har haft 7-8 stykker) håber på at den nye sagsbehandler var en der selv havde prøvet lidt på krop og sjæl:-)
Ved at have været syg selv eller en bekendt/familie har været syg har man haft det tættere på livet og kan bedre forstå de fustrationer der er i forbindelse med en sygdom.

Ikke nok er man syg men man skal til stadig kæmpe både med sig selv og mod systemet.

Jeg har desværre ikke været heldig med mine sagsbehandlere men er glade for at andre kan skrive positive historier, men det er ikke dem der er flest af.

Som skrevet her på siden er sagsbehandlerne naturligvis underlagt en masse love og retningslinier og alt for ofte føler/eller tror sagsbehandleren at de så er skrankepaver, paragrafryttere og konger og baroner.
De skulle være langt mere mennesker med lidt størrer hjerte. Ikke at de skal tilsidesætte loven men blot gøre det mere menneskeligt for deres klienter at være syge:-)

MVH Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 23:39   #22
juniperus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2009
Lokation: Odshered
Indlæg: 1
Styrke: 0
juniperus er ny på vejen
Sagsbehandler

Jeg ville bare ønske at jeg kunne få en sagsbehandler.

Min sagsbehandler i revalidering har ikke noget med andet end løn udbetaling og lign og gøre. Hun er sød, men rådgiver ikke på handicapområdet.

Mine børns sagsbehandler tager sig kun af mine børn, har spurgt hende, hun går ikke ind i voksensager, selvom vi har det samme handicap.

Jeg ringede op til kommunen og bad om en sagsbehandler, hjælp til rådgivning, samtale og hvad en sådan ellers kan bruges til. Den kunne jeg ikke få, men de kunne sende mig et skema, så kunne jeg søge om det jeg havde brug for, merudgifter fx. Hjælp til at udfylde skemaet kunne jeg få ved skranken.

Jeg har altid hørt at alle havde ret til en sagsbehandler, men det var før i tiden, siger min kommune.

Det kræver et godt helbred at være syg.
juniperus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 23:57   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det var da godt nok utroligt som det griber om sig det med at borgere ikke har nogen sagsbehandlere jeg gad godt se den kommune der vil skrive det ned...

Jeg har lige kigget på Odsherrede kommunes hjemmeside og du skal have den hjælp du har brug for , jeg formoder det er hjælp til dit handicap ...

Hvad jeg foreslår er at du lige kopiere denne lov ned det kommer fra forvaltningsloven hvis nogen på din kommune skulle være i tvivl

Citat:
§ 7. En forvaltningsmyndighed skal i fornødent omfang yde vejledning og bistand til personer, der retter henvendelse om spørgsmål inden for myndighedens sagsområde.
Den skal du ligge dig på sinde og så skal du ellers i gang med at kontakte de rigtige mennesker , jeg ved ikke hvem du har snakket med og som har givet dig den besked du har fået , men vel skal man ej stå til fri skue og udfylde papir med en eller anden HKer som intet kender til loven ...

Du skal kigge her http://www.odsherred.dk/page52.aspx
Og så skal du skrive hvad det er du ønsker råd og vejledning om og hvad det er du søger ...alle kontaktoplysninger står her http://www.odsherred.dk/page103.aspx

Nu kan vi godt med garanti regne med at du ikke er den enste borger i den kommune der har stået med håret i postkassen og derfor ville jeg da hvis jeg var dig og hvad enten du får hjælp eller ej når du henvender dig og smider forvaltningsloven i hovedet på dem , klage over at du ikke fik den rigtige hjælp med det samme...

En klage skal du sende til borgmesteren og jeg ville såmænd også sende den til handicaprådet ved godt at de ikke behandler person sager men jo flere der ved hvor dårligt det står til jo bedre ... http://www.odsherred.dk/page234.aspx

Håber at det her kan hjælpe dig lidt så du kan få den behandling af din sag som du har krav på i forhold til loven ...
  Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 02:43   #24
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Juniperus ... Som du kan se i venstre side af mit indlæg, kommer jeg også fra Odsherred Kommune og er ikke, et øjeblik i tvivl om, at du får nogle urigtige og forkerte oplysninger, når du henvender dig for at få råd og vejledning, for den del ( lige som så mange andre dele) er blevet en skandale efter kommunesamlægningerne

Nu kan jeg jo godt se, at du er helt ny på siden; men når du synes og har kræfter til det, så vil jeg opfordre dig til at melde dig ind i Vestsjællandsgruppen ( du kan finde os under sociale grupper øverst på siden, der kommer frem, når du logger dig ind)

Det er en lukket gruppe, som man skal søge om at blive optaget i; men har du spørgsmål til den kan du bare skrive til mig på en personlig meddelelse, som du finder ved at klikke på mit avatar, så kommer der nogle oplysninger frem ... bl.a. kontaktinformation og så håber jeg du finder ud af det, ellers skriger du bare om hjælp, for der er altid mennesker der vil svare dig

Ellers vil jeg helt tilslutte mig Hejdiens råd, for selvfølgelig har du krav på en sagsbehandler og råd og vejledning ... det har jeg siddet så sent som idag og læst om i retssikkerhedsloven, og den er altså stadig gældende, hvad enten Odsherred Kommune vil vedkende sig det eller ej !!!

Så klag endelig over den afvisning om en sagsbehandler for Odsherred Kommune er utrolig tung - ja, nærmest umulig - at danse med, men tro mig, du er altså ikke alene

Hjertelig velkommen fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen mellem Sagsformidler, Sagsbehandler, Socialrådgiver joka Politik og Samfund 2 29-02-2012 17:37
Har du en socialrådgiver ? Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 33 29-01-2009 12:42
12 socialrådgiver på 3 år zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 03-01-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension