K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 17:19   #1
SortenMuld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Alder: 47
Indlæg: 10
Styrke: 13
SortenMuld er ny på vejen
Førtidspension hvordan ???

Hvordan og hvor ledes foregår det, når man skal søge førtidspension ???
Jeg er efterhånden nået der til, hvor det er sidste udvej. Og det er efterhånden sivet ind på lystavlen. Jeg har leddegigt i hænderne, samt en albue, der ikke fungere, stress og kronisk for højet blodtryk. Laver jeg noget anstrengende en dag, ligger jeg brak de næste to dage, og kan dårlig løfte en kaffekop. Jeg bliver meget let stresset og forvirret, og kan ikke ha der foregår for meget omkring mig.
Min læge har sagt, at det nok er sidste ende, at jeg skal søge pension.

I morgen skal jeg til info møde, pga min sygemelding, og tænker om jeg skal sige til dem, at jeg vil søge pension ???
Er i tvivl om, hvad jeg skal sige og ikke sige....
Nogen der kan give mig et par råd med på vejen ???
på forhånd mange tak.
SortenMuld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:57   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ville ikke starte mødet med at sige du vil søge pension, men bare forvente en afklaring af din arbejdsevne.
du kommer nok ikke udenom at du både skal have lægepapirer som støtter dine oplysninger, og en arbejdsprøvning som viser hvad du kan klare eller ikke kan klare.

udover det er det svært for os herinde at give så mange råd osv. du har ikke fortalt hvor længe du har været sygemeldt og sådan.

hæng på i samme tråd her, så kommer der nok flere bud på svar til dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 18:11   #3
SortenMuld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Alder: 47
Indlæg: 10
Styrke: 13
SortenMuld er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg ville ikke starte mødet med at sige du vil søge pension, men bare forvente en afklaring af din arbejdsevne.
du kommer nok ikke udenom at du både skal have lægepapirer som støtter dine oplysninger, og en arbejdsprøvning som viser hvad du kan klare eller ikke kan klare.

udover det er det svært for os herinde at give så mange råd osv. du har ikke fortalt hvor længe du har været sygemeldt og sådan.

hæng på i samme tråd her, så kommer der nok flere bud på svar til dig..
Okay tak.
Jeg har været sygemeldt i flere omgange. Og er efter endnu et forsøg på arbejdsmarked blevet sygemeldt. Jeg var i arbejdsprøvning før jul, og efter kun 1½ uges "arbejde" måtte jeg opgive, jeg kunne ikke holde til det. Pga mine hænder. Og min læge sagde at jeg skulle sygemelde mig, og det er lægen der har snakket om, at jeg nok skal tænke på, at søge FP. Så hun er helt på min side.
SortenMuld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 18:21   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man selv søger pension på §17 gives der stort set altid afslag
med mindre alt peger på pension og der ingen arbejdsevne er
samt en masse papir fra forskellige læger.

Så nej du må ikke sige du skal have pension.
men der i mod at du vil have en afklaring af din arbejdsevne.
alså at du ikke mener du kan arbejde på ordinær vilkår mere og derfor gerne vil have en afklaring på det.

går ud fra du har speciallæger som har skrevet omkring din funktiosevne
da ens egen læge ikke tæller særlig højt i systemet
egen læge er fin som støtte, men udover det kigger kommunen som regel kun på hvad
speciallæger har skrevet i ens sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 23:42   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du er på sygedagpenge, så bør du ikke selv søge førtidspension, for hvis du får afslag mister du dine sygedagpenge og kan stå uden indtægt.

Men du kan jo skrive til din sagsbehandler og spørge hvad hun mener, der skal ske i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 23:51   #6
SortenMuld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Alder: 47
Indlæg: 10
Styrke: 13
SortenMuld er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du er på sygedagpenge, så bør du ikke selv søge førtidspension, for hvis du får afslag mister du dine sygedagpenge og kan stå uden indtægt.

Men du kan jo skrive til din sagsbehandler og spørge hvad hun mener, der skal ske i din sag.
Okay taakk.
Så ved jeg lidt mere, hvordan jeg skal forholde mig.
Det er jo nyt for mig, og synes det er ret svært at overskue.

Jeg har været sygemeldt mange gange, og i lange perioder. Men er hver gang blevet syltet, og endt ude "i rendestenen", som jeg kalder det. Og det gider jeg bare ikke mere, nu må de sgu fatte, at jeg ikke kan holde til et job.
Nu skal der ske noget i min sag, gider ikke blive syltet og trådt på mere!!!!!
SortenMuld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 00:18   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SortenMuld Se meddelelser
Nu skal der ske noget i min sag, gider ikke blive syltet og trådt på mere!!!!!
Hvis du har noget du skal/vil aflevere på jobcenteret, så aflever det personligt ved skranken og bed om kvittering for, at det er modtaget.

Sørg for selv, at have kopi af alt, bl.a. lægepapirer.

Prøv at holde kontakten på skrift, for senere dokumentation.

Du har ret til aktindsigt i din sag, hertil kan du benytte denne: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er førtidspension udregnet? Blueeyez Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 16-05-2013 20:16
Hvordan er chancen for førtidspension? Najah At søge førtidspension 7 01-11-2012 20:39
Hvordan får med en førtidspension... markvart Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-04-2011 04:11
Hvordan beregnes førtidspension? Fiselback Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-09-2010 10:32
Førtidspension - hvordan? Kathrine At søge førtidspension 42 21-09-2009 19:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension