K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2009, 21:16   #1
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering

Jeg har så mange spørgsmål omkring de ting, og jeg kan - som en af hovedingredienserne i mit sygdomsforløb med stress - ikke skabe overblik. Så sorry, hvis de ting jeg spørger om er tåbelige spørgsmål, hvis svar jeg burde kunne finde rundt omkring.

Jeg har været sygemeldt igennem 2½ år med stress uden forbedring. Jeg er i venteposition til en række forløb ved bl.a neurolog og neuropsykiatrisk undersøgelser. Jeg har været igennem et afklaringsforløb, der siger jeg kan klare 6-10 timer ugentligt. Dog med det mulige forbehold at jeg kan klare mere når jeg beskæftiger mig med nogle hobbyrelaterede aktiviteter. Der står i min afklaringsrapport at det endnu ikke er afklaret om der er forsørgelsesmuligheder på et af de punkter. Hvis ikke, så peger alt imod førtidspension, idet 2½ år uden forbedring kan anses som værende permanent.

Men hvordan er det nu lige med revalideringsmuligheder? Hvis det vurderes som en mulighed, hvad kræver det så som resultat? Skal en evt revalidering ende med at jeg kan blive selvforsørgende eller hvordan? Nu drejer mine muligheder sig om nogle mere 'usikre områder' (musik, foto) hvor man ikke lige kan få et 8-16job eller et flexjob indenfor det. Eller er det nok at kunne opnå en uddannelse eller lign og så derefter kunne varetage et job i xx timer pr uge og derudover få støtte? Det jeg tænker på er at det jo vil være hul i hovedet at forsøge at komme igennem en uddannelse eller lign hvis jeg efterfølgende ender i en situation hvor jeg skal klare mig selv økonomisk, da det højst sandsynligt vil kræve en arbejdsuge på mange flere timer end jeg nogensinde kan klare helbredsmæssigt...!

Og hvad hvis jeg nu forsøger at gå revalideringsvejen og så må give op? Så kan jeg søge FTP derfra? Hvad hvis jeg kommer igennem en evt uddannelse og så ikke kan klare det alligevel? Hvad så? Så kan jeg søge FTP der???

Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i alle de ting jeg skal forholde mig til!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 22:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Mor.
Der findes ingen dumme spørgsmål....kun dumme svar.

Så forsøg at tage det roligt, der skal nok komme nogle brugbare svar.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 22:49   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du SKAL kunne blive selvforsørgende - evt. i fleksjob for at få revalidering.

Men der findes vist meget få uddannelser, der kan klares på så få timer pr. uge, som i sidste ende fører til selvforsørgelse.

Der findes noget, der hedder forrevalidering, som bruges til afklaring af beskæftigelsesmål, men som sagt, så skal det jo ende med selvforsørgelse.

Det tyder på, at din kommune vil arbejdsprøve dig igen for at se, hvor mange timer du kan klare, hvis arbejdsprøvningen har noget med din hobby at gøre.

Og klarer du heller ikke ret mange timer der, så nærmer det sig nok førtidspension.

Du kan under nyttige links finde mere i bl.a. fleksjob-pjecerne eller lov om aktiv socialpolitik under revalidering.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra revalidering til førtidspension bachs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 11-08-2013 08:05
Hjælp ang. sygedagpenge, ophør, revalidering mv. ALJ Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 04-03-2013 03:52
Førtidspension til Revalidering MARKORSK Alt det andet 1 26-02-2013 20:12
afbrudt revalidering, hvad nu-sygedagpenge ??? Nana M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 16-03-2012 16:20
Fra revalidering til førtidspension Alvin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-02-2011 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension