K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 23:03   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Kontanthjælp - Flexjob regler

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med reglerne.

Jeg er lige visiteret til flexjob men jeg er på KH. hvordan er reglerne hvis man vil holder ferie eller andre ting ?

Er det samme reglerne på KH eller der er andre reglerne..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 00:56   #2
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er det samme, uanset at du nu er blevet ledig fleksjobber på kh. Hvis du vil holde ferie, kan det kun lade sig gøre ved at du melder ferie til din sagsbehandler og du så ikke får kh den tid du holder ferie.

Ferie er noget man optjener ved arbejde, eller har optjent ved arbejde, hvilket man ikke gør på kh.

Det er vel heller ikke nu du skal holde ferie, du skal vel ud at finde et job?
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 01:31   #3
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Så vidt jeg ved at det da blevet vedtaget at man har 5 ugers ferie også som khm, men hvordan det kommer til at virke i praksis er jeg ikke inde i
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 01:52   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Så vidt jeg ved at det da blevet vedtaget at man har 5 ugers ferie også som khm, men hvordan det kommer til at virke i praksis er jeg ikke inde i
Det er måske aktiveringsferie du tænker på?

"Ferie

Aktiveringstilbud
Hvis du er i et aktiveringstilbud og har været det uafbrudt i mindst 12 mdr., så har du ret til at holde en måned fri med udbetalt kontanthjælp. Er du i jobtræning efter aktivlovens regler, gælder ferieloven. I begge tilfælde skal ferien aftales med kommunen i god tid.


Du kan ikke holde ferie, når du modtager kontanthjælp. Du skal stå til rådighed, så du med dags varsel kan tiltræde et job eller modtage et tilbud om aktivering. Der er dog mulighed for, at du kan opholde dig andre steder i Danmark end på din bopæl, når det er klart aftalt, hvor kommunen kan kontakte dig, og du kan tiltræde med dags varsel.



Kilde: www.borger.dk
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 02:13   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Det er det samme, uanset at du nu er blevet ledig fleksjobber på kh. Hvis du vil holde ferie, kan det kun lade sig gøre ved at du melder ferie til din sagsbehandler og du så ikke får kh den tid du holder ferie.

Ferie er noget man optjener ved arbejde, eller har optjent ved arbejde, hvilket man ikke gør på kh.

Det er vel heller ikke nu du skal holde ferie, du skal vel ud at finde et job?

Hej Pophår, reglerne er vist lidt mere nuanceret...

Den nye regering har snakket om en ændring, så kontanthjælpsmodtagerene kan holde ferie på kontanthjælp... mangler vel også bare ??? -syge og arbejdsløse optjener jo også "feriepenge"... -langtidssyge kan ovenikøbet få dem udbetalt ved siden af sygedagpenge


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 08:22   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Multe, man må ikke holde ferie på sygedagpenge !! Så det er ikke rigtigt det du skriver der.

Da jeg var i job som syg og min arbejdsgiver fik sygedagpenge refusion, der afholdte jeg ferie. Min sagsbehandler varslede dog straks sdp. stop, da hun havde forsøgt at kontakte mig på jobbet og fik at vide at jeg var på ferie. Så det er ikke lovligt at holde ferie på sdp. heller.

Endvidere har jeg altså heller ikke modtaget ferie penge for den periode på 52 uger hvor jeg var på sdp. så jeg ved ikke hvor du har det fra ? Tænker du ikke på hvis man går ledig og er i a-kasse i stedet?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 08:42   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
nej nej jeg skal ikke holder ferie nu jeg skal igang til at søge job.

jeg ville bare høre om reglerne blive anderledes nu på grund bevilling til Flexjob..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 08:51   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Enteneller.
Tror det Multe mener er, at hvis man er langtidssyg og har feriepenge tilgode hos en arbejdsgiver, så kan man, hvis man ikke har kunnet afholde ferie, få dem udbetalt uden at holde ferie.

Men så har man jo også selv optjent dem, så ikke så mærkeligt man kan få dem udbetalt. Det er jo heller ikke det samme som at holde ferie.

Der findes også noget der hedder sygeferiepenge. Men det er hvis du er ansat i en virksomhed og du har været ansat i x periode. Den tid man så er syg, optjener man også feriepenge, til senere afholdelse. Men igen er det virksomheden der indbetaler.

Dobar.
Sku' også bare drille dig lidt . Det havde set anderledes ud, hvis du var på ledighedsydelse, så havde du haft 25 dages ferie på ledighedsydelse, da du blev visiteret til fleksjob.

Hvis din kommende arbejdsplads holder lukket i en ferieperiode, kan du søge om at få kh den tid ferien varer.

Sidst redigeret af Pophår; 06-01-2012 kl. 09:02.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 09:35   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ferie på kontanthjælp er med i den nye finanslov - så det skal nok komme på plads.

Hvis man er på understøttelse, kan man jo også holde ferie, så det er afgjort rimeligt nok.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 09:43   #10
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Ferie på kontanthjælp er med i den nye finanslov - så det skal nok komme på plads.

Hvis man er på understøttelse, kan man jo også holde ferie, så det er afgjort rimeligt nok.


jeg håber at det komme på plads.

før visitering til flexjob fik jeg altid lov fra kommunen at holder 3 uger i sommerferien uden problem.

det var aldrig problem omkring det
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler for Flexjob Scorpion Politik og Samfund 2 01-10-2012 14:04
Nye regler for flexjob! KLUMPFODEN Politik og Samfund 15 01-03-2012 00:31
Flexjob Ny regler?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 25-05-2011 20:07
Nye flexjob regler ?? stina2630 Spørgsmål ang fleksjob 49 27-02-2010 07:31
Regler om kontanthjælp Chin Alt det andet 6 06-10-2009 16:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension