K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2008, 11:30   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Shhh... lægerne sover

Ironien kommer frem I mig når jeg læser denne artikel...KAN det VIRKELIG VÆRE SANDT ????? Ja jeg tror desværre det er rigtigt nok...ellers ville den borger ikke være gået til EB...

Det er ikke til at finde ud af hvad der er gang I her i samfundet....I går stod der i aviserne at kronisk syge skal klare sig selv og lade være med at " overrende " hospitalerne med deres hjerteproblemer eller andre sygdomme...

Alt det Jeg har lært af mine forældre og I skolen... om samfundet ..om vores velfærdssamfund...om solidaritet ( nu erstattet af et andet ord...sammenhængskraft modeord, som politikerne bruger 20 gange om dagen) er vendt på vrangen...

Lægerne sover...jamen selvfølgelig skal læger sove... MEN var det ikke en ide at der så var andre læger på vagt imens de sover ???...

Spørg ikke politikerne for de er ude til frokost...

.... har sat en griner på denne artikel for den er så grotesk at man må le...

Eller man må tænke ...de er da nogle fjolser dem der organiserer tingene...


Shhh... lægerne sover

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...icle986895.ece

Skadestue afviste kvæstet: 26-årig måtte søge hjælp på et andet sygehus, fordi lægerne sov

Skadestuerne - nu som soveværelser forlægerne.

Det var en rystet Kenneth Nielsen, som tidligt mandag morgen blev afvist af skadestuen på Slagelse Sygehus med en kvæstet hånd.


’Lægerne sover. Jeg vil ikke vække dem. Du må finde et andet sygehus.’


Det var en rystet Kenneth Nielsen, som tidligt mandag morgen blev afvist af skadestuen på Slagelse Sygehus med en kvæstet hånd.

– Jeg var så målløs over sekretærens udmelding, at jeg glemte at gøre vrøvl, siger den 26-årige Falck-redder fra Everdrup på Sydsjælland til Ekstra Bladet.


Fik dæk over sig

Han var i færd med at læsse busdæk af sin Falckbil, da han gled på ladet og fik et af de 75 kilo tunge dæk ned over sin venstre hånd.

– Jeg frygtede, den var brækket. Jeg havde ligefrem svedeture – og var fuldkommen følelsesløs i alle fingrene. Når jeg trykkede på hånden, føltes det, som om knive skar i den. Jeg havde faktisk smerter helt op i albuen. Derfor henvendte jeg mig på skadestuen, fortæller Kenneth Nielsen, som via telefonen var blevet opfordret til straks at søge læge af sin stationsleder hjemme i Ringsted.

– Men det var altså nytteløst, siger Falck-redderen, som måtte trodse lidelserne og køre de knap 40 kilometer til sygehuset i Næstved.


– Her konstaterede en læge, at hånden heldigvis ikke var brækket. Jeg var sluppet med en meget kraftig blodansamling – og skal nu holde mig i ro i nogle dage.

’Vent til lægen vågner’

Kenneth Nielsen har svært ved at acceptere begrundelsen i Slagelse for, at han ikke kunne få undersøgt sin hånd.

– Jeg blev blandt andet spurgt om, ’hvor slemt det var’. Men da jeg ikke er læge, havde jeg ingen forudsætning for selv at vurdere skaden. Det er vel også det, vi har lægerne til, mener Kenneth Nielsen.

Han tilføjer, at sekretæren tilbød ham at vente nogle timer i opholdsstuen, indtil lægerne vågnede ved syvtiden.


– Men det takkede jeg nej til ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 12:44   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Læs så debatten, den er næsten værre:

24 fra Martin Lyngsø
Og så er I igang igen. Altid er det regeringens skyld. Hold da kæft mand. I klynker over at de skal over og arbejde på privat hospitalerne for der har folk med en sygeforsikring en mulighed for at komme til. Nu er det sådan at rigtig mange som ARBEJDER har sådan en forsikring gennem deres arbejdsgiver/pensionsordning. Men det kender de fleste af jer brokrøve nok ikke til. I vil bare have i hoved og røv uden at give noget igen.

Denne sag skyldes desuden ikke regeringen, men mere den politik de har på sygehuset, og de læger som nu ville sove. Fogh laver altså ikke alle beslutninger her i landet.

Så tag jer nu sammen og lad være med at beskylde regeringen for alle problemer her i samfundet. De skyldes mere alle nasserøvene som ikke vil lave noget for samfundet.

Martin Lyngsø
Hvorfor du skal betale for min sundhedsforsikring? Hvis du hentyder til det faktum at den er fradragsberettiget, så går du da i små sko. Men man kan da stille spørgsmål ved mange ting som man skal betale for. Hvorfor skal jeg betale for hjemmeværnet. De bruges ikke til andet end trafikregulering og sommerfester. Hvorfor skal jeg betale for narkomanen og alkoholikeren, og hvorfor skal jeg betale for alle dem som ikke gider lave noget og derfor får dagpenge. Hvorfor skal jeg betale for at folk bor langt fra deres arbejdsplads så de får kørepenge og hvorfor skal jeg betale for at folk kommer billigere i teateret og bla. bla. bla. Misundelse hedder det du lider af. 500.000 mennesker har i dag en sundhedsforsikring og i løbet af de næste par år forventes det at antallet stiger til 1.000.000 mennesker. Og du må da undskylde at jeg arbejder for en arbejdsgiver der tænker på sine medarbejdere og gerne vil have dem tilbage på arbejde igen hurtigst muligt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Schyyy... De unge til venstre sover buster Politik og Samfund 0 08-12-2010 10:22
Kommunaldirektør: Når lægerne blander sig lugter det af kvaksalveri buster Politik og Samfund 3 15-10-2010 23:41
Aktivering selv om lægerne siger Nej? Tessa Alt det andet 26 08-07-2010 18:49
Lægerne tog fejl 17 gange Stella Politik og Samfund 8 22-02-2009 13:52
Ministre sover til møder hos Dronningen Peacock Politik og Samfund 1 10-09-2008 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension