K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2010, 10:00   #1
Cocio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
Cocio er ny på vejen
Imidlertidig førtidspension og erstatning???

Hej alle sammen

Jeg har nu efter over 4 års uafklaring endelig fået tilkendt førtidspension i 3 år,hvorefter man vil revurdere sagen igen.
Det er virkelig en lettelse at jeg nu langt om længe kan få lidt ro. Jeg har en nervelidelse i min arm samt dårlig ryg.
Men jeg fik forståelsen af at man vil se min lidelse an, da jeg skal prøve at gå hos en smertepsykolog. Lægerne mener dog at prognosen ser dårlig ud. Men selvfølgelig håber jeg da på et godt udfald af denne behandling

Mit spørgsmål er om nogle af jer har kendskab til disse revurderinger, jeg frygter nemlig lidt om jeg skal en masse igennem endnu en gang eller om man bare indhenter en lægeerklæring???

Endvidere tænker jeg lidt på om jeg kan søge erhvervsevnetabserstatning nu hvor min pension er gjort imidlertidig?

Kæmpe knus til jer alle
Cocio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:14   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
erhvervsevnetabserstatning
er det for din egen forsikring eller en tidligere arbejdsgiver?.
ellers kan du ikke søge erstatning nogen steder, med mindre det er en arbejdskade

har selv fået erstatning fra et forsikring på livstid, selvom jeg ikke er godkendt til pension af kommunen endu. Den anden forsikring bliver først godkendt når jeg får pension af kommunen.
så forsikringerne har forskellig krav
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:14   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg har forstået på det jeg har læst herinde, skal du ikke frygte nye arb.prøvninger o.l.
Det er vist noget med, at der indhentes nye lægepapirer, og hvis intet er ændret så fortsætter du som fp'er.

Men der er sikkert andre der kan supplere mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:20   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
flexjob fp osv skulle ikke have noget at sige ang astatning
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:27   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
flexjob fp osv skulle ikke have noget at sige ang astatning
i de fleste tilfælde bliver de ikke godkendt før kommunen har godkendt flex og pension
der står jo ikke noget om midlertidig pension.
måske fordi det rent faktisk ikke findes i lovgivningen

så er da lidt på glat is, når det er midletidig.

men søgte selv for 1.5 år siden og blev godt kendt uden pension fra kommunen endnu. Men stå med småt i ens forsikring hvilken betingelser der er

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-05-2010 kl. 10:29.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:38   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
når du skriver søge astatning har du være ude for et uheld osv ?
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 11:11   #7
Cocio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
Cocio er ny på vejen
Tusind tak for jeres tilbagemeldinger

Ja, jeg har været ude for en arbejdsskade, så den erhvervsevnetabserstatning jeg tænker på er den fra arbejdsskadestyrelsen.

Det er da en lettelse at vide, at jeg forhåbentlig ikke skal igennem endnu en tid med arbejdsprøvninger osv. Det har nemlig været et rigtig hårdt forløb, som jeg tydeligt kan se at jeg ikke har været ene om at gå igennem,desværre.

Knus Cocio
Cocio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 11:17   #8
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Omkring erstatning kan jeg ikke svare dig.

Omkring din pension tror jeg ikke du skal frygte at den bliver frataget dig igen.

Smertepsykologen kan ikke fjerne dine smerter eller grunden til dem. Smertepsykologen kan lære dig at takle dine smerter så du bedre kan fungere i det daglige. Lære dig at sige fra i tide, give dig redskaber til at slappe af på en mere hensigtsmessig måde, lære dig vejrtrækningsøvelser osv. alt sammen ting som vil lette dig i din hverdagen, men ikke noget der vil give dig en bedre arbejdsevne i forhold til arbejdsmarkedet.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 12:56   #9
Cocio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 14
Styrke: 16
Cocio er ny på vejen
Tak Annette H

Det er lige præcis det jeg selv tænkte

Jeg har en lidelse der hedder Crps/reflekdystrofi, og nu har jeg lidt af det så længe uden tegn på bedring påtrods af diverse behandlinger, men jeg mangler kun lige smertepsykologen.
Jeg håber da inderligt at vedkommende kan hjælpe mig bare en smule, men helt optimist er jeg nok ikke...men jeg krydser fingre.


Cocio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 19:49   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cocio,

Hvis du har en privat pensionsordning, så er det da også værd at undersøge om du kan få en" Tab af erhvervsevne" erstatning, som Mtv henviser til. Jeg har fået min siden 2007 da jeg røg ud af arbejdsmarkedet og den er stadig midlertidig, men bliver sikkert endeligt eller midlertidig afgjordt, når kommunen tager stilling til om jeg kan indstilles til pension.

Det er da værd at undersøge for dig om du oveni hatten kan få TAE.

Tillykke med din midlertidige offentlige pension.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning når jeg er på førtidspension J.A.F. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-03-2012 10:37
Førtidspension og erstatning flexjob2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-04-2011 10:39
Forskellen på FP og imidlertidig førtidspension. Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-12-2010 05:01
Erstatning,Arbejdsskade,Førtidspension;??? Vilhelm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-10-2010 10:45
Førtidspension/erstatning vickiskruse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-04-2010 11:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension